1.6CR TDI voor S2 in aantocht?

Wasmachineman

Forumguru
Ik hoop dat de S2 1.6 tdi in de 20% valt! Passat toch ook! Dan hebben we nog een mooie verkoopeindspurt van de S2. :super:
 

Hetzer

Forumguru
Even voor mij duidelijkheid.. zou dit kunnen betekenen dat we een superb in de 20% bijtelling gaan krijgen en ook nog eens de combi? .. Nu maken jullie mij gek :D
Als de S-2C de lijn van VW volgt, net zoals de F-2 GL , de Polo BM, dan moet dat lukken, want de Passat BM 1.6 TDI, heeft een CO2-uitstoot van 114 g/km en hierdoor heeft de Passat BM een A-label.
Ik ga er vanuit dat dit ook geld voor de S2C.
 

Hetzer

Forumguru
.
1.6TDI in Superb II zorgt voor 20% bijtelling?

zie specs v.d Passat BM

Specificaties: Volkswagen Passat 1.6 TDI BlueMotion-II

Lengte: 476 cm
Breedte: 182 cm
Hoogte: 147 cm
Wielbasis: 271 cm
Gewicht: 1395 kg
Inhoud kofferruimte: 565 liter

Motorinhoud: 1598 cc
Brandstof: diesel
Vermogen: 105 pk / 4000 toeren
Koppel: 250 Nm / 1500 toeren
Aandrijving: voor
Acceleratie 0-100 km/h: 12.4 seconden
Topsnelheid: 193 km/h

CO2 uitstoot: 114 gr/km (A-label)
Verbruik: 4.4 l/100 km
Testverbruik: 5.0 l/100 km

Prijs vanaf: 30.590 euro
Bijtelling: 20%

bron, www.verkeerspro.nl
 

Falcon

Donateur
Goed nieuws:

Kleinere dieselmotor voor Skoda Superb 18-08-2010 14:33

De 1.6 TDI dieselmotor van de Volkswagen Groep vindt nu ook zijn weg naar de Skoda Superb. De nieuwe krachtbron vervangt de 1.9 TDI unit en vormt de nieuwe basisdiesel van het Tsjechische vlaggenschip. Net als de afzwaaiende 1,9 liter dieselmotor levert de 1.6 TDI een vermogen van 105 pk. Het verbruik daalt echter wel, namelijk van 5,7 naar 5,1 liter/100 km. En voor wie nog zuiniger onderweg wil zijn, kan opteren voor de Greenline versie. Daarvan zijn nog geen specificaties bekend, maar de groene variant zit wel in de pijplijn.
In standaardvorm kent de Superb als sedan een CO2-uitstoot van 130 gram/km; de Combi zit op 133 gram. De Nederlandse prijzen voor de nieuwe uitvoeringen zijn nog niet bekend, maar reken op een beperkte tariefaanpassing. De harttransplantatie betekent dat het Volkswagen concern als geheel nu volledig afscheid heeft genomen van de 1.9 TDI met pompverstuivers.Alle andere personenautomodellen van het concern zijn al overgestapt op dieselmotoren met common rail injectie.


Bron: http://www.autointernationaal.nl/artikel.php?id=16270&n=2
 

Hetzer

Forumguru
Dat begrijp ik niet de S-2 HB met 130 gram uitstoot en de Passet HB met een CO2 uitstoot van 114 gr/km ?????????????????????????????

of zou dit de gegevens zijn van de "standaard" 1.6 CRTDI, en zullen de gegevens van de GL gunstiger zijn?
 

Bakkertje

Forumguru
Dit lijken mij inderdaad de gegevens voor de standaard 1.6. De standaard 1.6 TDI passat zit overigens op 119 gr, alleen de bluemotion op 114. Ik hoop dat de greenline S2 ook in de 20% bijtelling klasse gaat vallen (en dat die klasse blijft bestaan...) dan staat de S2 combi GL zeker in mijn top 3 voor de volgende leaseauto.. (maar eerst nog maar eens 2 jaar genieten van m'n O2)
 

Darkside

Forumguru
Valt me sowieso op dat de VW modellen veel minder uitstoten dan de skoda modellen. Een golf variant en een O2 combi scheelt ook een hoop. Zo heb je dus meer keuze kwa modellen en uitvoeringen.
Maar op dit moment maakt een 20% S2 voor mij niets uit. Als ze over 5 jaar maar iets moois hebben...dan kan mijn O2 misschien omgeruild worden voor een S3 (whisfull thinking)
 

Falcon

Donateur
Wat voor prijs denken jullie te verwachten bij de Superb Combi 1.6TDI Comfort Businessline?
 

hemi24

Forumguru
Mijn inschatting voor een S2C 1.6TDI CBL: € 32.550,-

(ABL: 35.550,- en EBL: 38.500,-).
 

hemi24

Forumguru
Ik heb de prijzen van de Belgische en de Tsjechische website in een Excel-sheet gegooid en vervolgens vergeleken met NL-prijs van de 2.0TDI + toeslag Businessline...

Ik had ook meer gehoopt richting de 30k!!! Net als dat ik hoop dat de GL versie binnen de 20% categorie gaat vallen. Maar ook dit laatste betwijfel ik sterk!

Afwachten, wellicht binnenkort meer nieuws uit Leusden.
 

Falcon

Donateur
Ik denk dat de Greenline versie zal wegvallen en de 1.6TDI net als de 1.2TSI bij O2 op alle type modellen leverbaar zal zijn.

Anders zou je alleen nog een 1.6TDI greenline (combi en HB) hebben en de rest gewoon de 2.0 TDI.

Ik hoop het eerste :)
 

Bakkertje

Forumguru
Ik gok +/- 32.350,-

Onderbouwing: De 1.6 zal (ongeveer) net zo duur zijn de 1.9. De Combi is er (nu nog) alleen in 2.0 TDI. Het prijsverschil bij de HB tussen 2.0 TDI en 1.9 is 2700 euro, de 2.0 combi comfort business kost 35050. 35050 - 2700 = 32350..
 

hemi24

Forumguru
Vertaling van het Tsjechisch in het Nederlands


Prachtige nieuwe dieselmotor
02.09.2010
Skoda Superb nu aangeboden zuinige maar krachtige viercilinder-technologie met een hoge-druk common rail injectie 1,6 TDI CR DPF/77 kw.
Home kopers hebben een nieuwe auto vanaf vandaag de mogelijkheid van een ruimere keuze. Variëteit van dieselmotoren voor Superb aanvulling geavanceerde viercilinder, die al bewezen in de Octavia. Nieuwe motor met common-rail 1.6 TDI CR DPF/77 kW motor vervangt de oude 1.9 TDI PD lopende pomp - jet met dezelfde output en is beschikbaar
met een vijftraps manuele versnellingsbak, front-wheel drive.

Moderne motor downsizing trend monitor (kleiner volume met behoud van een hoog vermogen). Dankzij de moderne technologie, common rail brandstofinjectie EU5-norm presteert, en is de meest zuinige diesel motorisering Superb modellen. De basisversie van de Superb model met de nieuwe motor 1.6 TDI CR DPF/77 kW met een vijftraps handgeschakelde versnellingsbak in de uitrusting van Comfort niveau in CR nu beschikbaar
van de 594e 900, - CZK. Combi carrosserieuitvoeringen vanaf 614.900, - CZK.

"Op de totale 1,6 TDI CR DPF zijn erg trots, is de ideale combinatie van nieuwste technologie, ecologie en zuinige werking. Het is op Geavanceerde energie-eenheid biedt een uitstekende handling onder alle omstandigheden," zei Dr Eckhard Scholz, Škoda Auto Board Member verantwoordelijk voor technologische ontwikkelingen.

De nieuwe motor zal verrassen geavanceerde werking en een laag stroomverbruik van 5 liter per 100 km. Met lage CO2-uitstoot (130 g / km voor de gecombineerde operatie) draagt aanzienlijk bij tot de vermindering van de gemiddelde emissie Skoda. Hiermee kunt u de efficiëntie en milieu-vriendelijkheid te combineren
met overtuigende rijeigenschappen. Vanwege de hoge prestaties en een maximale koppel van 250Nm bij snelheden variërend 1500 tot 2500 min-1, deze flexibele alternatief voor de netadapter
naar de stad, en Rijksdienst voor het Wegverkeer.

Fantastische en prachtige modellen met motor 1.6 TDI CR Combi DPF/77 kW kan besteld worden met onmiddellijke ingang in het netwerk van geautoriseerde dealers in de Tsjechische Republiek, Skoda.


bron: http://www.skoda-auto.cz/CZE/news/info/news/News/Pages/2010_63_Superb_16TDICR.aspx
 

hemi24

Forumguru
Ik zat nog even te kijken naar de prijzen in wat andere landen:

1.6 TDI Comfort

CZ : € 24.890,32 (614.900 Kč)
BE : € 24.590,00
DE : € 25.150,00
NL : ???



2.0 TDI Comfort

CZ : € 26.307,08 (649.900 Kč)
BE : € 26.520,00
DE : € 26.850,00
NL : € 34.550,00 :smiley29:

Voel je je toch weer bevoorrecht om in NL te mogen wonen... :regels:
 
Vanaf modeljaar 2011 is "kessy" leverbaar, hierin zit ook een manueel start-stop systeem. Het zou mij niet verbazen als er een S2 1.6 CRTDI Combi Greenline met 20% bijtelling en automatisch start-stop systseem uitgebracht wordt kwestie van wat software .
 
Vertaling van artikel van http://new.skoda-auto.com/COM/about/info/news/News/Pages/2010_52_ParisMotorShow.aspx

Tweede generatie Green line modellen in Parijs
9/16/2010


Škoda auto presenteert de tweede generatie Green line modellen op de aankomende Parijs auto salon.

Škoda auto heeft een lange termijn verbintenis milieuvriendelijkheid en duurzame ontwikkeling. Naast tientallen milieu-activiteiten zijn de belangrijkste instrumenten Škoda auto gebruikt om te helpen de automobielindustrie, de milieu-effecten en elk stuur programma een kans te geven deel te nemen aan de missie van het klimaat-saving Green Line producten en technologieën van de Green Line.

In dit verband zal op de komende autosalon van Parijs de tweede generatie Green Line producten te zien zijn. De pijlers van de Green line modellen zijn moderne diesel motoren met directe inspuiting (1. 2 TDI CR 55kW en 1,6 TDI CR 77 kW), de Start-stop-technologie en het rem energie terugwinning systeem. Andere items bevatten een aangepast motor controle-eenheid, minder rol weerstand van banden, wijzigingen in de aërodynamica van het lichaam en het chassis, een versnelling veranderen aanbeveling indicator op het dashboard, en nog veel meer.

Een verdere belangrijke technologisch kenmerk is het start-stop systeem dat minder brandstofverbruik met maar liefst 10% en nog meer in het stadsverkeer. Behalve nul emissies, het automatisch switched off motor is geruisloos als de chauffeur wacht bij verkeers lichten, die ongetwijfeld de kwaliteit van het leven in de steden verbetert. Bovendien, de Green Line voertuigen herstellen energie als ze remmen als gevolg van de generator repoling, een deel van de kinetische potentieel komt terug naar de accu in de vorm van elektriciteit die vervolgens niet hoeft te worden gegenereerd ten koste van de verbruikte brandstof. Bovendien, het stuur programma aanzienlijke invloed kan uitoefenen op het brandstof verbruik van hun auto - vereiste informatie ter zake, al Green line modellen zijn uitgerust met een versnelling verandering indicator.

In 2008, de eerste generatie Green line modellen markeerde het begin van de Skoda Auto´s initiatief om permanent de vermindering van het brand stof verbruik van de voer tuigen, de Green Line-technologie is dat een combinatie van aanpassingen heeft het voer tuig en de motor die Škoda nooit stopt ontwikkeling. Met deze modellen Green Line heeft Škoda auto een zeer moderne portefeuille van auto's met een uitzonderlijk laag verbruik.

Nu toch een 20% S2????
 

hemi24

Forumguru
@ Jurgen: ga jij er een sport van maken om reeds geplaatste berichten nogmaals te plaatsen? Of was er iets mis met de (aangepaste google)vertaling van mijn post #34?
 
Bovenaan Onderaan