Monte Deppy
Forumguru
@Skoda00 Nu weet ik eigenlijk niet waarom je twijfelt tussen de 1.2 of de 1.0 tsi, wat betreft betrouwbaarheid moet het wel goed zitten. Ik heb mijn fabia van 2019 nu +/- 3 jaar en 35k gereden zonder enig probleem.
Mijn collega had destijds ook een fabia combi van 2016 of 2017 met een 1.2 tsi.
Ook zonder enig probleem gereden, en als ik hem mag geloven reed hij 300 km meer met een tank. Ik doe met een volle tank zo'n 600 km en als ik heel bewust met mijn rijgedrag omga zal het 700 km kunnen zijn. Dus in die zin zou in dit geval de 1.2 een stuk zuiniger zijn. Maar daar hoor en lees ik wisselende verhalen over.
Dit aantal kilometers red ik met woon-werkverkeer dat is 24 km in totaal. Motor wordt niet warm en als ik op bestemming ben met deze weeromstandigheden geeft hij rond de 70 graden aan.
Collega moest enigszins dezelfde afstand, maar reed meer km naast woon-werkverkeer.
Naar mijn idee reageert de 1.0 tsi wat feller op het gas, dat zal ook komen vanwege het geluid, je hebt sowieso geen last van een 3 cilinder qua geluid, maar je hoort en voelt hem een tikkeltje meer wat in zekere zin de snelheidsbeleving ten goede komt
Nu heb ik mijn fabia onlangs laten chippen naar stage 1, ofwel 140 pk nu ipv 95 pk.
Blijft persoonlijk, maar de motor heeft een stuk meer souplesse. Verbruik blijft hetzelfde.
Beide type motoren zijn gewoon goed, de 4 cilinder draait gewoon wat rustiger.
Er is een topic op het forum wat betreft brandstof verbruik fabia III.
Daar las ik ook verschillen mbt mijn verbruik met mijn 1.0 tsi. In ieder geval haal je 1 op 15 sowieso.
En hou je enige twijfel, ga dan gewoon eens een proefrit maken met een 1.2 en een 1.0 tsi. Dat zal je meer duidelijkheid geven over wat jijzelf prettig vind.
We kunnen natuurlijk ook een date maken en met 60 fabia's naar jou toekomen, maar ik wil wel koffie!
Vriendelijke groet,
Bram
Mijn collega had destijds ook een fabia combi van 2016 of 2017 met een 1.2 tsi.
Ook zonder enig probleem gereden, en als ik hem mag geloven reed hij 300 km meer met een tank. Ik doe met een volle tank zo'n 600 km en als ik heel bewust met mijn rijgedrag omga zal het 700 km kunnen zijn. Dus in die zin zou in dit geval de 1.2 een stuk zuiniger zijn. Maar daar hoor en lees ik wisselende verhalen over.
Dit aantal kilometers red ik met woon-werkverkeer dat is 24 km in totaal. Motor wordt niet warm en als ik op bestemming ben met deze weeromstandigheden geeft hij rond de 70 graden aan.
Collega moest enigszins dezelfde afstand, maar reed meer km naast woon-werkverkeer.
Naar mijn idee reageert de 1.0 tsi wat feller op het gas, dat zal ook komen vanwege het geluid, je hebt sowieso geen last van een 3 cilinder qua geluid, maar je hoort en voelt hem een tikkeltje meer wat in zekere zin de snelheidsbeleving ten goede komt

Nu heb ik mijn fabia onlangs laten chippen naar stage 1, ofwel 140 pk nu ipv 95 pk.
Blijft persoonlijk, maar de motor heeft een stuk meer souplesse. Verbruik blijft hetzelfde.
Beide type motoren zijn gewoon goed, de 4 cilinder draait gewoon wat rustiger.
Er is een topic op het forum wat betreft brandstof verbruik fabia III.
Daar las ik ook verschillen mbt mijn verbruik met mijn 1.0 tsi. In ieder geval haal je 1 op 15 sowieso.
En hou je enige twijfel, ga dan gewoon eens een proefrit maken met een 1.2 en een 1.0 tsi. Dat zal je meer duidelijkheid geven over wat jijzelf prettig vind.
We kunnen natuurlijk ook een date maken en met 60 fabia's naar jou toekomen, maar ik wil wel koffie!
Vriendelijke groet,
Bram