1.2 TSI motor draait niet echt lekker

golfgti2009

Senior Member
Betreffende het slechter lopen:heb je ook meer last van geratel bij start? Er is voor een serie O3's met 1.2 TSI een terugroepactie geweest voor de nokkenasversteller

Betreffende de regen/licht sensor: je voorruit is niet vervangen? Reageert je sensor normaal nu? Gezien de fault frequency nog nieteentje om je druk over te maken. Geen steenslag of zo op het vlak van de regensensor?
Gelukkig geen geratel gehoord, maar ik zal morgen het raam open doen als ik start.

De ruit is niet recent vervangen want er zit een sterretje in.
 

golfgti2009

Senior Member
De auto is 2 dagen bij de garage geweest, ze hebben de bougies vervangen en gereset. Heeft weinig geholpen, de auto rijdt nog beroerder eigenlijk. Zelfs bij 100 km/h in zijn 6 en dan gaat het versnellen met schokken. Ik heb VAG com er aan gehangen en ik heb nog steeds dezelfde storingen. Ik heb gereset en een stukje gereden, maar de storingen waren daarna weer terug.

Contact met de dealer opgenomen en die zegt dat de werkplaatschef aangeeft dat er niks met de auto aan de hand is. Als ik dit geweten had ik de auto na de proefrit laten staan, de afspraak was dat alles opgelost zou worden voor de aflevering.
 

golfgti2009

Senior Member
Terugbrengen dan maar?
Afspraak is afspraak en de foutcodes worden toch aangegeven?
Dat gaan we zeker doen, het is namelijk niet het enigste punt. Goede merk-garages bestaan niet meer. Je kunt tegenwoordig beter naar een specialist gaan zoals AVS of VAG techniek of iets dergelijks. Maar ja ik heb nu nog garantie.
 

turboturbo

Forumguru
Ik hoop dat het je lukt om het opgelost te krijgen! Blijf volhouden iig.

Garantie hebben en garantie krijgen lijken helaas nog wel 2 twee verschillende dingen soms....
 

Tommie-boy

Actief lid
Ze zijn er wel hoor, ze zijn enkel dun gezaaid.

Een werkplaats chef kan wat mij betreft op zijn kop gaan staan, maar misfires zijn echt niet goed en moeten opgelost. Uiteindelijk zorgen dit soort problemen er voor dat het blokje naar de filistijnen gaat.

Kwam deze nog tegen:
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/16684/P0300/000768

Wat je nog zou kunnen proberen is uit te lezen op misfires waarbij je de toeren om en nabij de 2000 toeren en daarboven houdt (als ie warm gereden is) Mijn vorige auto had ook last van misfires, maar boven de 2000 rpm waren er geen misfires meer, werd ook afgedaan als normaal. Mijn blok kon na 25000 km en veel garage bezoeken gereviseerd (dat was een 1.4 tsi). Oorzaak: 2 lekke injectoren.

Anders eens op bezoek bij een gerenommeerde VAG specialist als JD engineering, VAG techniek of Hartog tuning?
 

HarrieSkoda

Forumguru
Worden uitgevoerde terugroepacties per auto ergens bijgehouden?

Maw. kan ik nakijken welke terugroepacties mijn O3 heeft gehad?

Meende dat er op RDW wat te vinden was, maar of dit betrouwbaar is...?
 

ertromp

Forumguru
Worden uitgevoerde terugroepacties per auto ergens bijgehouden?

Maw. kan ik nakijken welke terugroepacties mijn O3 heeft gehad?

Meende dat er op RDW wat te vinden was, maar of dit betrouwbaar is...?
Op RDW komen niet alle terugroepacties. Echt bij je dealert informeren aan de hand van VIN nummer
 

EdK

Forumguru
Hé tromp t benne techneuten hoor geen pennelikkers die met een computer om kunnen gaan....:pardon:
 

EdK

Forumguru
Waren het maar techneuten. Met een computer omgaan en facturen printen dat kunnen ze blijkbaar allemaal wel
Tsja ze heten natuurlijk niet allemaal @ertromp ....:pieker::pardon::nono:

Ik vermoed dat jij in je opleidingen nog praktijk lessen had en met massel van leraren die uit de praktijk kwamen...
Tsja dat is verleden tijd...., ook ik merk dat in mijn beroepstak..:cheers:
 

widojo

Actief lid
Worden uitgevoerde terugroepacties per auto ergens bijgehouden?

Maw. kan ik nakijken welke terugroepacties mijn O3 heeft gehad?

Meende dat er op RDW wat te vinden was, maar of dit betrouwbaar is...?

Even onder de mat / bekleding in de kofferbak naast je reservewiel kijken naar de aangebrachte stickers. Hierop zijn met pen datum en code vd terugroepactie opgeschreven. Per terugroepactie 1 sticker.
 

golfgti2009

Senior Member
Maar doet elke dealer dat sticker netjes plakken dan na een terugroepactie?

Mijn auto is volledig onderhouden door de dealer, dat heb ik nu zelf gezien in de computer. Echter mijn boekje is niet afgetekend.

Dus ik vraag me af of de stickers geplakt worden.
 

ertromp

Forumguru
Nee die stickers worden zeker niet altijd geplakt vandaar mijn advies bij (je) een dealer kijken aan de hand van je VIN in het werkplaatssyteem
 

Nielzzz

Actief lid
Hoe gaat het dit bij andere eigenaars van een 1.2 TSI? Ik heb bijvoorbeeld vorig jaar met een Yeti 1.2 TSI proef gereden en die was vergelijkbaar met mijn 1.4 TSI. En een Yeti is zwaarder + dat deze minder aerodynamisch gevormd is.

Ik rijd in een Rapid HB 1.2 TSI uit 2014 met een manuele 5 bak (CBZA, ketting :nailbiting:). Gekocht bij 130K en inmiddels gaan we goed richting 140K. Ik merk dat ik er minder vlot in opschakel dan ik mijn UP!. Vooral 50 in de 5 (teller 54) doe ik niet. Mits warmgereden is een beetje toeren maken sowieso niet slecht volgens mij. Bij 'vlotte' acties (met 86 pk.....) liever een versnelling extra terug en de turbo even aanjagen.

Ik merk dat ie soms een heel klein beetje onregelmatig rommelt stationair. Maar hij rijdt verder goed.

Bij starten een rammel van de ketting, maar de oliedruk is met 1-2 seconden in orde en dan roffelt ie zoals een ketting (volgens mij) hoort te roffelen.
 

golfgti2009

Senior Member
Binnenkort met de werkplaatschef een rondje rijden om te laten voelen wat ik bedoel.

Ik moet wel zeggen dat ik zeer netjes te woord gestaan wordt en dat ze echt wel proberen te achterhalen wat het probleem is. Daar mag ik echt niet over klagen en dat mag ook wel eens gezegd worden.
 
Bovenaan Onderaan