ŠKODA SCALA

Tinus78

Forumguru
Mee eens. Ieder zijn smaak en de scala is zeker geen verkeerde. Heel mooi zelfs. Maar ik ben het eens met g.p. Naar mijn mening is de verhouding zoek.
Ik vind de scala te duur voor hetgeen je krijgt. Dus een hele mooie auto, maar voor een te hoge prijs. ( in verhouding dan)
 

Tinus78

Forumguru
Het is aardig stil op dit deel van het Forum. Zijn er bestellingen door mensen gedaan?
Ik krijg de indruk dat dit model niet zo goed loopt.
Na een periode van aankondiging met “teasers” en dan uiteindelijk de lancering zouden toch wel de bestellingen moeten komen, denk ik.
 

Okki

Donateur
Ook kwa zakelijke lease niet...dan ga je eerder voor Octavia/Superb of Karoq/Kodiaq

Verschil 48mnd 30k tussen Scala 1.5 DSG en Octavia Station 1.5 DSG is ca. € 50
 
Laatst bewerkt:

Okki

Donateur
Dat geloof ik direct @EdK maar de meeste mensen die ik ken kiezen het liefst een zo groot mogelijke auto voor het hun ter beschikking gestelde leasebedrag.

Als ik mocht leasen zou ik een auto die bijv € 100 minder lease kost maar voor mij voldoet ook prima vinden. Maar zoals gezegd willen de meeste mensen hun leasebedrag optimaal gebruiken.

Vandaar dat een paar naar geleden ineens "iedereen" een benzine slurpende overgesubsidieerde Mitsubishi PHEV onder zijn of haar kont had.

Niet omdat het moet...maar omdat het kan.

Met een kleinere auto betaal je ook minder bijtelling, maar ja....wie gaat er nou kleiner rijden (wat ik vaak hoorde toen ik van een Mitsubishi Galant naar een VW Polo ging)
 

EdK

Forumguru
maar ja....wie gaat er nou kleiner rijden
Ehhh ik, en dat is dan privé !
Niet omdat ik groter niet kan betalen, maar omdat ik de Yeti kwa ruimte etc niet meer nodig had.
Dus tsja dus weer lekker kleiner gaan rijden, en kan ik met overgehouden geld weer heel veul andere leuke dingen doen !
En dat allemaal zonder financieel zwaar te zitten.....

Maar ja hiermee word ik dan ook wel weer eens als ouderwets benoemd.....
Tsja laat mij dan maar ouwerwets zijn is mijn reactie dan....:D
Weet nog heel goed dat we vloegel in een Ami Break met 5 personen zaten met bagage en dan op vakantie gingen richting Oosterijk....
:pieker::pieker::D
 

Japanese Power

Donateur
Als ik mocht leasen zou ik een auto die bijv € 100 minder lease kost maar voor mij voldoet ook prima vinden. Maar zoals gezegd willen de meeste mensen hun leasebedrag optimaal gebruiken.
Niet mee eens. Ik ben weliswaar groter gaan rijden maar heb bewust gekozen voor de standaard motorisering, een handbak en een Ambition Business uitvoering met een aantal opties achteraf. Zat totaal aan bijna 40 K maar budget liep tot max. 50 K. Heel simpel: ben heel tevreden met m’n huidige uitvoering en betaal bijna 150 euro p/m minder dan wanneer ik destijds voor topmodel, DSG en alle pakketten was gegaan... keuzes... keuzes.
 

Okki

Donateur
@Japanese Power ...jij bent ook niet "de meeste mensen" hè :yeehaa:

@EdK precies...als mijn dochter straks de deur uit is...en ik gestopt ben met muziekmaken (en al die toeters ed niet meer mee hoef te nemen) ga ik zeker ook kleiner rijden. Formaatje CitiGo voldoet voor met zijn tweeën prima.

En wat een mazzel...een Ami Break (6 of 8?)
Wij gingen met 4 man in een Kever maar Spanje....met skai bekleding en zonder airco.
Klaagde toen niemand over...je wist niet beter...
 
Laatst bewerkt:

Canon-Eye

Forumguru
en ik gestopt ben met muziekmaken (en al die toeters ed niet meer mee hoef te nemen) ga ik zeker ook kleiner rijden. Formaatje CitiGo voldoet voor met zijn tweeën prima.
Zeg dat niet al te snel, hè.
Zie Bennie Jolink - was ook gestopt, maar na een tijdje... ;)
 

Okki

Donateur
Van de week even in de Scala gezeten. Nieuwe auto...dus altijd mooi.
Was een Sport Business DSG uitvoering met allerlei toeters en bellen (maar niet op het prijskaartje gekeken)

Door de zwarte binnenbekleding vond ik de auto gevoelsmatig van binnen niet zo ruim overkomen. Hij is wel duidelijk breder dan mijn Rapid. Ik kon met mijn 2.02 mtr goed achter mijzelf zitten, dus de binnenruimte is heel goed.

De bagageruimte lijkt op het oog niet veel groter dan de Rapid, zal iets breder zijn maar ik zou het eens moeten nameten of het kwa afmetingen echt veel ruimer is.

Omdat ik ook van de week met een Octavia 1.0 DSG heb gereden zou ik als groter model t.o.v. de Rapid zeker opteren voor een Octavia.

De configurator geeft overigens geen DSG modellen aan op dit moment (zowel Scala als Octavia niet), maar als ik de prijslijst bekijk kost de goedkoopste Scala automaat (1.5 Sport Business) € 30.290. Een Octavia Combi automaat (1.0 Ambition) kost € 28.290 en in de 1.5 uitvoering € 31.990. Allemaal veel geld, maar de Octavia zou toch mijn keuze zijn gezien het "geringe" prijsverschil.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Rallye

Forumguru
Ik denk dat dit vreemde prijsverschil (grote auto goedkoper dan kleinere) wordt opgelost bij de introductie van de nieuwe Octavia.....
 

EvoII

Nieuw lid
Het loopt geen storm bij de scala. Afgelopen maand zijn er 27 verkocht. In totaal dit jaar (waarschijnlijk dus alleen in mei) zijn er 94 verkocht. Dat zullen hoofdzakelijk demo auto's zijn.
 

EdK

Forumguru
Tsja prijskaartje is beetje te hoog voor zo'n wagentje...
Maar zal wel weer een actiemodel met de naam Joy oid komen en dan kan het zomaar weer een aantrekkelijke wagen worden....
 

Mugjuh

Donateur
Vandaag zag ik een Scala race blue rijden in Amersfoort richting Vathorst.
Was vast van Pon Hoogland, zo niet dan even melden.
Kenteken ZD-...-L
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan