ŠKODA SCALA

leon-cupra

Forumguru
Daarnet even gaan kijken bij de Skoda dealer. Moest er zijn voor een Fabia en dan maar ineens gekeken naar de Scala. Voorkant enorm knap, achterkant ..... kzag geen skoda ... merkherkenning ver te zoeken en ook eigenlijk voor mij een afknapper.
Interieur mooi maar een samenraapsel van componenten uit heel de groep. Stond daar op de parking een seat tarraco en dan zeg je perfect de onderdelen die ook gebruikt werden in de Scala. Vroeger was het dat het unieke van een model verdween binnen het merk, nu verdwijnt het unieke binnen heel de groep.
 

zoldar

Nieuw lid
Vandaag bij de skoda dealer gezien dat 1.0 tsi DSG leverbaar word. Er is nog hoop.Nu maarhopen dat ze dit ook meteen doen voor de Kamiq.
 

Hat Waeijen

Nieuw lid
Daarnet even gaan kijken bij de Skoda dealer. Moest er zijn voor een Fabia en dan maar ineens gekeken naar de Scala. Voorkant enorm knap, achterkant ..... kzag geen skoda ... merkherkenning ver te zoeken en ook eigenlijk voor mij een afknapper.
Interieur mooi maar een samenraapsel van componenten uit heel de groep. Stond daar op de parking een seat tarraco en dan zeg je perfect de onderdelen die ook gebruikt werden in de Scala. Vroeger was het dat het unieke van een model verdween binnen het merk, nu verdwijnt het unieke binnen heel de groep.
Om eerlijk te zijn vind ik ook alleen het interieur van de Sport Business het mooist. Lijkt op Audi RS6, Mercedes AMG stoelen en zitten heerlijk.
 

leon-cupra

Forumguru
Om eerlijk te zijn vind ik ook alleen het interieur van de Sport Business het mooist. Lijkt op Audi RS6, Mercedes AMG stoelen en zitten heerlijk.
Op zich is het interieur wel mooi, alleen zaten in de toonzaalwagen zo van die beige-achtige inlegstukken ... aartslelijk :banghead:
 

Tinus78

Forumguru
Ik kan mij het gevoel ook wel voorstellen alleen is dat dan echt een gevoel want een paar berichten later staat dat ie er geen ervaring met een panoramadak heeft...
Ookal heb je een scherm bij je zonnedak, de warmte is al naar binnen. Verduistering aan buitenzijde zou alleen kunnen helpen tegen warmte opbouw, maar hoe dat eruit zal zien....:D.
Natuurlijk zal een deel van de zon weer terug naar buiten worden gereflecteerd, maar het meeste blijft in de auto.
 

kriva

Lid
Škoda heeft volgens geruchten wat problemen om de nieuwe In Car Entertainment (en dan vooral de nieuwe Amundsen) met Wireless CarPlay productieklaas te krijgen.
Scala's, en waarschijnlijk ook andere modellen binnen de VAG groep met deze soft-/hardware, met deze opties worden voorlopig dus niet of in sterk verminderde aantallen geproduceerd.
 

EdK

Forumguru
Nieuws over Skoda Scala
Beste EdK,

Je ontvangt deze mail, omdat je op de AutoWeek website hebt aangegeven door middel van een mail-alert op de hoogte te willen worden gehouden over het verschijnen van nieuwe redaktie-artikelen over de Skoda Scala.

Er is zojuist een nieuwsbericht over de Skoda Scala verschenen op onze site. Volg onderstaande link om het artikel te bekijken:


Skoda Scala 1.0 Greentech nu ook met DSG-automaat

Skoda-rijders opgelet: voortaan is de Scala met de 1.0 Greentech benzinemotor ook leverbaar met een DSG-automaat. Verder parkeert Skoda nog een paar extra uitrustingsmogelijkheden in de prijslijst van de nieuwe compacte middenklasser.
 

Rallye

Forumguru
Wel vreemd dat die ergernissen (navi blijft hangen en stuur) gewoon onderdelen uit het VAG-rek zijn. Daar zou je geen testwerk voor moeten hoeven hebben doen.....
 

Hat Waeijen

Nieuw lid
Ik heb de laatste weken ook in de Kia Ceed gereden en verder in de scala 1.0 en de 1.5 sport business met het iets verlaagd onderstel. Als je die laatste vergelijkt met de Kia dan is er wat mij betreft toch niet zo'n groot verschil tussen de 2 auto's zoal shij beschrijft. Vandaar mijn opmerking. Ik merk dat mijn huidige octavia echt wel een stuk zachter geveerd is.
 

EvoII

Nieuw lid
Zelf in de scala sport 1.5 dsg gereden, met 4 personen, maar die vond ik totaal niet stug. Bij lange na niet zo stug als een ibiza 6f fr 1.5.
 

Okki

Donateur
Er zit natuurlijk veel verschil in of je alleen of met 4 personen rijdt. Ik vind mijn Rapid, als ik alleen rij, ook niet echt lekker rijden. Echter, met 3 of 4 personen erin voelt hij ineens een heel stuk beter aan.

Ik zou eigenlijk met 2 betontegels in de kofferbak moeten rijden, net zoals vroeger in de Kever.
 

Hat Waeijen

Nieuw lid
Of een paar zakken cement in de stoelen sjorren, is ook een ideale oplossing. Maar dan mag je hopen dat je nooit een aanrijding krijgt, want dan wordt het een zooitje
 

ChEaPsHoT

Nieuw lid
In de zoektocht naar een zakelijke leaseauto kwam ik uiteindelijk bij de Scala en de Ford Focus Wagon terecht. Mijn voorkeur gaat uit naar een motor 1 stap hoger dan de 1.0 en dan in automaat variant.

Uiteindelijk won de Ford het voor mij op diverse onderdelen. Nu blijkt dat de 1.5 automaat van de Ford Focus wagon op 134g/km CO2 uitstoot komt. Drie maal raden waar de grens binnen onze organisatie ligt: precies 133g/km. Hij is fijn :(

Ik dacht dan toch maar de Scala, ik zoek een Skoda forum op daar lees ik vast allemaal positieve dingen. Nou ja op zich is men hier niet negatief, maar de prijs is een tegenvaller. Dat is inderdaad precies waar ik nu ook tegenaan zit te hikken.

Echter ik heb een Skoda Scala geconfigureerd (33665) en als ik diezelfde opties bij de Octavia Combi kies, komt de Octavia Combi uit op 37350. Dat is toch een verschil van bijna 3700 euro. Dan kun je niet stellen dat er nauwelijks een prijsverschil is.

Mijn bestelling moet op korte termijn de deur uit ivm het aflopen van mijn huidige leasecontract. Dus wachten op de nieuwe Octavia Combi zit er niet in. De "oude" spreekt me niet aan...

Dus ja, nog een keer wikken en wegen. Of toch de automaat laten varen en gaan voor de Ford Focus ST-line 1.5 handgeschakeld met 182 pk. Ook leuk maar ik wil zo graag eens gaan voor een automaat (inclusief adaptive cruisecontrol en file assist).

Kortom: ik ben er nog niet uit :arghh:
 
Bovenaan Onderaan