Škoda Octavia Combi 1.6 TDI 110pk Greentech Style Business Half leder + Bi-xenon + Canton audio

Roeland80

Forumguru
1,5 week terug auto voor onderhoud geweest oliewissel en onderhoud gehad deze is gereset stonden ook allebei op 30.000km en 730 dagen. nu keek ik na dik 1200km eens of hij ook af liep….
2EBF9CC5-5C50-4B47-AF2E-C40604EF1EE8.jpeg
Hij loopt iets sneller af dan ik zelf verwacht had…. Normale rij patroon gereden zoals in normaal ook rijd…. Iemand die weet hoe dit kan?

Laatst bewerkt:

EdK

Forumguru
@Roeland80 staar je er niet teveel blind op !
Zit een computer met VAG software in je wagen die die teksten genereert aan de hand van je rijgedrag.
En ja VAG schijnt laatste tijd ergggg slecht te zijn met software schrijven.... :koffie:

Roeland80

Forumguru
Ik zie dat ik al een tijdje geen update meer heb gedaan maar met deze update meld ik dat ik de Skoda Octavia ga vervangen.

Krijgen er nu teveel gedoe mee. Vorig tijdens de zomervakantie is de Intercoolerslang gebarsten
IMG_8801.jpeg
Vorig jaar bij regulier onderhoud accu vervangen en interieur kachelklep motor bestuurderszijde vervangen.
3 weken terug met wintersport vakantie op de terug wel stil komen te staan met een defecte dynamo.

extra nachtje moeten verblijven in Duitsland en natuur veel te duur laten vervangen daar maar ja wat moet je op dat moment.
In Duitsland gaven ze aan dat de auto een beetje olie zou lekken ze dachten zelf dat het de pakking van de olie Carter plug was maar moest het in Nederland nog maar eens bij de garage laten na kijken ze hadden de plug nu vervangen en alles schoongemaakt.

Je raad het natuurlijk al de lekkage was in Nederland in alle hevigheid nog aanwezig, het zou je pakking van het kleppendeksel zijn.

Eigenlijk wilde ik de auto nog 1-2 jaar rijden maar ze konden hem voor 500,- nog weer klaar maken zeiden ze ik dacht als ik er dan nog 2 jaar vertrouwd mee kan rondrijden prima!

deze is vervangen… maar bij vervanging kregen ze 1 van de 4 verstuivers met geen mogelijkheid los zonder gepast geweld te gebruiken ( is zelfs nog speciaal iemand voor lang gekomen.

Dus ook 1 nieuwe verstuiver helaas… toen dachten ze het lek boven te hebben maar bleek toch nog te lekken bij 1-2 verstuivers bij het kleppendeksel zelf zitten schijnbaar ringen die niet los te vervangen zijn… dus moest er een nieuwe deksel op… lekkage opgelost

Maar natuurlijk niet voor de 500,- die ik had afgesproken….

Vertrouwen in de auto was ook wel een beetje weg ik zie mij niet meer met een caravan van 1400 kg naar Oostenrijk tuffen dus was al wel een beetje aan het verder kijken geweest.

Kwam ik opeens op het merk Lynk en Co kan 1800kg trekken Bom vol met opties gebouwd op het platform van een Volvo XC40. Lees er geen hele slechte verhalen over behalve dan een wat traag info entertainment systeem.

Bij het ophalen van de auto bij de garage had ik daar al aangegeven dat ik de auto binnen nu en een. Halfjaar ging in ruilen geen vertrouwen meer in de auto. Zegt de verkoper loop eens even mee ik denk dat ik jouw nieuwe auto al heb ingeruild gekregen gisteren…. Ik zei ik wil net de reparatie gaan afrekenen bij de Bali hij zegt maak maar over komt goed…

Dus ik loop met mee naar de showroom wat staat daar….
IMG_1784.jpeg
Een Lynk en Co! Met 25.000 km op de teller gisteren ingeruild door eerste eigenaar…. auto komt uit december 2022, Ik zeg tegen die verkoper dat ik toevallig deze week ook op dit merk gestuit was en er erg enthousiast over ben geworden…

We hebben er dinsdag een uitgebreide proefrit in gemaakt tijdens de rit ook goed gekeken naar het info entertainment systeem en moet zeggen het is maar wat je gewend bent. Het opstarten van de navigatie in de Octavia is ook niet super snel. Ook hadden we nog in een proefrit in een Hyundai Tucon Mhep 2022 met 100.000om op de teller gemaakt maar die was echt veel minder dan de L@C. Dus vandaag de knoop door gehakt… en mijn eigen Octavia erg netjes kunnen in ruilen op deze Lynk en Co. ze hebben ook nog extra bedrag gedaan als tegemoetkoming voor de gedane reparatie kosten…

Kan hem volgende week ophalen er komt nog een orginele afneembare trekhaak onder onderhouds beurt en APK

Ik ga het forum nog niet helemaal verlaten mijn vrouw rijd nog een Skoda Fabia dus ik blijf dit forum volgen!

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan