ŠKODA CITIGO-e iV bijzonderheden

Me Zelf

Forumguru
Vanochtend door storm Francis naar het werk. Zeker rond Amsterdam waren de omstandigheden erbarmelijk, maar wat rijdt die Citigo eIV toch lekker stabiel. Je merkt echt wel dat het flink waait maar het voelde nooit echt onprettig aan, wat ik bij de benzine-Up (en veel minder wind) wel had. Zou lane-assist daarin een rol hebben gespeeld?

Zo blij dat ik weer eIV rij
 

EdK

Forumguru
Zeker rond Amsterdam waren de omstandigheden erbarmelijk
Tsja overdrijven is ook een vak.....
Was op IJburg op een tweetal daken bezig en ben er niet afgewaaid !
En de Zeeburger tunnel en brug daar viel het ook 100% mee met me verlengde Caddy , reed gewoon netjes tussen de lijnen en werd er zeker niet overheen geduwd door dat briesje
 
Moi,

vanavond reed ik in de auto en merkte ik dat de knopjes in de deur voor spiegels en ramen donker zijn.. dus niet verlicht zijn.


Is dat bij iedereen of zijn ze gewoon stuk...

Gr Joost
 
Haha is wel erg goedkoop...

Wel een mooie led strip onder het Dashboard... maar niet een paar lampjes..

Ook de spiegel verwarming werkt niet optimaal. Morgen de garage maar eens bellen
 

Twardt

Lid
@Joostev ik zag een filmpje over de e-Up, en daar werkte de spiegelverwarming alleen als je de spiegel stelknop naar boven had gedraaid EN de achteruit verwarming had ingeschakeld.
 

EdK

Forumguru
Ga er maar van uit dat er geen bedrading ligt !
Bij bv de Fab 1 zaten er wel sparingen in kunststof voor speakers achter, maar de bedrading lag er niet in !
En als je beetje zoekt op forum zal je tot conclusie komen dat hierin weinig is veranderd !
Tsja elk metertje koper te veel is minder winst op je wagen !
 

Bulletdodger

Senior Member
Ik heb volgende week mijn eerste ongeplande bezoek aan de Garage.

Vanuit P kan je niet meteen naar de gewenste stand, als je hem in R zet dan gebeurt er niets, hij lijkt te blokkeren.

Als naar andere standen geeft de auto geen gehoor, pas als je hem in B hebt gezet, en je dan naar de gewenste stand gaat gaat het wel goed.
 

Stipmans

Nieuw lid
Ik heb even gezocht maar kon het onderwerp nog niet vinden. Ik heb sinds maandag m'n Ev en mijn nieuwe favoriete woord is recuperatie

Sjonge wat is dat mooi
Wel een beetje jammer dat ik relatief veel snelwegkms maak.
Maar ik ging naar m'n moeder (binnendoor) en had toen ik vertrok een range van 227 op de teller en toen ik aankwam 231
Terwijl ze 34 km verder woont.

Dus sja....jullie snappen wat mijn nieuwe hobby is: recupereren haha!! Heb het kWh verbruik dan ook standaard in m'n schermpje staan.

Hoe zit dat bij jullie? Of sla ik een beetje door?
 

EdK

Forumguru
Of sla ik een beetje door?
Ja indien je nu denkt dat je op een energiecentrale rijd !

Maar komt door je rijstijl die er niet één is als van Verstappen....
Boordcomputer rekent uit hoeveel Km je nog kunt rijden aan de hand van je rijgedrag.
Standaard bij start gaat hij van een gemiddelde uit !

Ik zie hetzelfde met me brandstofmotor, als de tank volgegooid is dan kan ik er 800Km mee rijden en als mijn rijgedrag rustig is dan is het opeens 1000Km terwijl er dan ook al wat liters verstookt zijn.
Gaat me rijgedrag richting dat van Verstappen dan kan ik opeens maar 500Km met die volle tank rijden.

Dus antwoord op je vraag ?
Nee je slaat niet een klein beetje door maar een heleboel in dit geval !! :D:dankje:
 
Bovenaan Onderaan