ŠKODA CITIGO-e iV bijzonderheden

EdK

Forumguru
Of sla ik een beetje door?
Ja indien je nu denkt dat je op een energiecentrale rijd !

Maar komt door je rijstijl die er niet één is als van Verstappen....
Boordcomputer rekent uit hoeveel Km je nog kunt rijden aan de hand van je rijgedrag.
Standaard bij start gaat hij van een gemiddelde uit !

Ik zie hetzelfde met me brandstofmotor, als de tank volgegooid is dan kan ik er 800Km mee rijden en als mijn rijgedrag rustig is dan is het opeens 1000Km terwijl er dan ook al wat liters verstookt zijn.
Gaat me rijgedrag richting dat van Verstappen dan kan ik opeens maar 500Km met die volle tank rijden.

Dus antwoord op je vraag ?
Nee je slaat niet een klein beetje door maar een heleboel in dit geval !! :D:dankje:
 

Me Zelf

Forumguru
Wat me opvalt als ik in de B-stand rijd is dat achterliggend verkeer nogal verrast lijkt te worden van het afremmen als ik het “gas” los laat (of gas minder). Wanneer gaat het remlicht aan? Ik neem aan niet alleen bij echt de rem intrappen, dat doe ik bijna niet, maar ook bij een bepaalde deceleratie? En is dat nog af te stellen?
 

Bulletdodger

Senior Member
@Me Zelf ik heb het eens gechecked op een avond en dan in je achterraam kijken wat er gebeurd. volgens mij na 2 seconden de remlichten aan. Of het in te stellen is, geen idee! Denk het niet...
 

Bulletdodger

Senior Member
Die Skoda Connect app is al een week ofzo een beetje matig, krijg steeds een foutmelding en/of inlogscherm

Jullie ook last van?
 

Dedier

Nieuw lid
Wat me opvalt als ik in de B-stand rijd is dat achterliggend verkeer nogal verrast lijkt te worden van het afremmen als ik het “gas” los laat (of gas minder). Wanneer gaat het remlicht aan? Ik neem aan niet alleen bij echt de rem intrappen, dat doe ik bijna niet, maar ook bij een bepaalde deceleratie? En is dat nog af te stellen?
Ik heb ook 's avonds eens gekeken. En wat ik dacht te concluderen is dat als je harder dan 80 rijdt de remlichten niet aangaan bij het gas los laten. Maar ik heb het idee dat je ook niet erg hard afremt. Zodra je onder de 80 rijdt, gaan ze volgen mij binnen 1 seconde aan. Eigenlijk moet ik deze test eens uitvoeren wanneer er iemand achter me rijdt en elkaar gewoon bellen.
 

Canon-Eye

Forumguru
Dat zou zonder vertragingssensor ook zonder enige tijdvertrsging moeten kunnen op basis van het enkele feit dat de elektromotor "omschakelt" van aandrijven naar afremmen.
Als er achterop een F1-wagen een rode lamp gaat knipperen zodra de hybridesystemen gaan bijladen, dan moet dat toch simpel te realiseren zijn?
 

Me Zelf

Forumguru
Een sensor lijkt mij de meest logische oplossing, je wilt niet dat het remlicht aanspringt elke keer dat je het gas even mindert, of je van een heuvel afrijdt. Maar dan gaat ie nu mogelijk wel wat aan de late kant aan.
 

JJE

Nieuw lid
Van de weeg getest bij lage snelheden (getest in 30km zone met veel Vorden, reflectie dus goed zichtbaar), dan gaan ze snel aan, vrijwel direct.


Verder geprobeerd om de connect app te gebruiken. Data wordt.keurig weergeven, maar krijg bij het gebruik van de airco regeling foutmeldingen.. auto lijkt niet te reageren. Zal wel met dezelfde problemen te maken hebben als die jullie melden. Ik krijg 'verwerkingstijd verstreken' en 'operatie was niet succesvol. We werken aan een oplossing'.
 
Laatst bewerkt:

Me Zelf

Forumguru
Vandaag zeker is dat inderdaad drama. Meestal doet ie dat beter. Gepland laden ging vannacht wel gewoon goed.
 
  • Leuk
Waarderingen: JJE

Dedier

Nieuw lid
Van de weeg getest bij lage snelheden (getest in 30km zone met veel Vorden, reflectie dus goed zichtbaar), dan gaan ze snel aan, vrijwel direct.
Ik heb gister nogmaals gecontroleerd hoe het precies werkt. Zelf ben ik op de motor gestapt en achter mijn vriendin aangereden en al bellend te horen gekregen wat de snelheid was wanneer ze gas los liet en wanneer de rem lichten aangaan. De conclusie: voor alle snelheden onder de 60km/h gaan de remlichten zo goed als direct aan (kleine delay van max 1 seconde) boven de 60km/h gaan ze niet aan, tot snelheid er onder komt.

Zelf vind ik dit wel een prettige werking, als je bijvoorbeeld op de snelweg even gas los laat om iets meer afstand te creëren hoeft niet meteen remlicht aan te gaan in mijn mening.
 

Me Zelf

Forumguru
Dank voor deze meting! Ik vind dat op de snelweg best een beetje griezelig in de B-stand. Dan rem je hard af zonder dat daarbij het remlicht aangaat. Om 6 uur ‘s ochtends in de (niet zo drukke nu inderdaad) spits met wat medeslaperigeweggebruikers achter me kan dat iemand verrassen. Goed om je bewust van te zijn dus.
 

Canon-Eye

Forumguru
Naar mijn idee zou niet de snelheid op zich, maar de mate van vertraging bepalend moeten zijn voor het inschakelen van de remlichten. Zestig lijkt me trouwens rijkelijk langzaam voor een snelweg...
 
Bovenaan Onderaan