Kan me niet voorstellen. 1.8 heeft bij hetzelfde toerental 25% meer koppel.
Misschien bedoelt hij met "het luie schakelgevoel" dat je in de 1.4 niet zo 'opgezweept' wordt als in de 1.8 het geval is? Da's de enige uitleg die ik kan verzinnen. Want schakelen is niet bepaald vaak noodzakelijk met deze motor! Ik kan vanaf 30 km per uur in z'n drie rijden, en doortrekken naar ver boven de 120 km per uur... en hetzelfde geldt voor z'n 4e versnelling. Dat valt bij mij dus wel onder de noemer schakellui, en ik kan me uit mijn proefrit in de Golf GT met 140 pk herinneren dat ik toen vaker moest schakelen.
Niets voor jou Marco? 210 pk is niet niks!! Ik wist het wel, maar zit qua kilometrage toch echt vast aan diesel.
Ja, zeker wel iets voor mij, tenminste, gevoelsmatig. Als ik iets rationeler wordt, zeg ik:
Voor:
- meer power en meer snelheid, wat met name op tussensprintjes handig kan zijn (gaat dus niet persé om nóg harder rijden);
- maakt van de auto echt een wolf in schaapskleren;
- fun, fun, fun...
Tegen:
- kan ik mezelf inhouden...?
- wordt de auto er niet te "zenuwachtig" van? Nu is'tie heerlijk relax met toch ruim voldoende vermogen, maar hoe relax is dat na chippen?
- het mag niet......
- relatief duur!
- ik rijd maar heel kort met een auto, dus hoe lang heb ik profijt van mijn investering?
Eigenlijk wil ik er gewoon eerst een keer mee rijden voordat ik het serieus zou overwegen. Maar zo vaak kom je de gechipte versie van deze TSI nog niet tegen. Ik weet in ieder geval niemand van dit forum die 'm al gechipt heeft.
Hein, als jij het nou ff uitprobeert.........