Wie heeft een S2 1.4 TSI besteld?

MarcoO2

Forumguru
Helemaal waar. Ik heb al teveel ellende om me heen gezien door slechte tuners. Dat wil niet zeggen dat elke tuner van 500 eutjes rotzooi levert, maar voor kwaliteit moet je over het algemeen betalen.

Als ik het voor het kiezen had ging ik naar Lochem (JD). Betaal je hetzelde als Abt, maar je wordt op maat gechipt!

Dat zou ook mijn keuze zijn als ik het voor het zeggen had. Heb al van veel mensen met ervaring goede geluiden over heb gehoord.
 

sitechris

Donateur
grote nadeel is en blijft dat je gezeik met je garantie kan krijgen. Dat weerhoudt me toch om het te doen. Abt is standaard product, maar wel met fabrieksgarantie. Bij een nieuwe auto niet onbelangrijk. Als je geen garantie hebt, zou ik ook direct naar JD stappen.
 
JD is zelfs nog goedkoper dan de dealer.
JD 890,-
dealer 1.299,- met garantie
ik denk dat JD misschien wel de tuning voor Pon doet.
 

___JC___

Forumguru
JD is zelfs nog goedkoper dan de dealer.
JD 890,-
dealer 1.299,- met garantie
ik denk dat JD misschien wel de tuning voor Pon doet.

Maar dat is niet de prijs van JD voor tuning op maat. Dat is 'standaard' software van JD die dan ingeladen wordt.
Bij chippen op maat gaat ie voor en na het chippen op de rollerbank en passen ze de software specifiek op je auto (motor) aan.

Ow en PON stuurt de computers echt op naar Duitsland, naar Abt.
 
Maar dat is niet de prijs van JD voor tuning op maat. Dat is 'standaard' software van JD die dan ingeladen wordt.
Bij chippen op maat gaat ie voor en na het chippen op de rollerbank en passen ze de software specifiek op je auto (motor) aan.

Ow en PON stuurt de computers echt op naar Duitsland, naar Abt.

Postzegels plakken is een beetje ouderwets...... tunen gaat tegenwoordig gewoon online......
 

___JC___

Forumguru
Postzegels plakken is een beetje ouderwets...... tunen gaat tegenwoordig gewoon online......

Ow toen ik mijn auto in februari 2006 op ging halen was de dealer de computer echt drie dagen kwijt. Tenminste dat werd mij gezegd. Niet elke dealer doet het misschien via de elektronische snelweg?
 
Ow toen ik mijn auto in februari 2006 op ging halen was de dealer de computer echt drie dagen kwijt. Tenminste dat werd mij gezegd. Niet elke dealer doet het misschien via de elektronische snelweg?


Ja....... de dealer stuurt hem op naar pon, en daar worden ze on-line getuned.
Pon stuurt je regelapparaat niet naar Duitsland, en ook voor skoda is online niet ver weg meer(seat heeft het al)
Je auto gaat naar de dealer, er wordt niets meer gedemonteerd, de VAS tester erop, online verbinding en klaar......
 
2 Maart afspraak gemaakt bij de dealer voor het chippen.
Er komt iemand langs om het te doen.
Weet iemand of het mogeljik is om de knipperlichten aan de voorzijde te laten meebranden met de normale verlichting?
bij vw gaat dit op sommige modellen wel.
de dealer gaat nu kijken of ze de code kunnen achterhalen om dat te veranderen bij de instellingen. (18 code mogelijkheden schijnbaar)
 

WillemJan

Forumguru
Aanstaande donderdag ga ik een O2 1.4 TSI rijden. Even kijken hoe het bevalt. Op mijn lijstje staat ook een S2 1.4 TSI (die ga ik dus niet rijden) en de S2 Greenline (die ik wel ga rijden).
 
Aanstaande donderdag ga ik een O2 1.4 TSI rijden. Even kijken hoe het bevalt. Op mijn lijstje staat ook een S2 1.4 TSI (die ga ik dus niet rijden) en de S2 Greenline (die ik wel ga rijden).


Ga je de greenline alleen rijden om een indruk te krijgen van een s2 of kan je kiezen tussen diesels en benzine motoren ?
 

WillemJan

Forumguru
Ga je de greenline alleen rijden om een indruk te krijgen van een s2 of kan je kiezen tussen diesels en benzine motoren ?
Jozef,
Ik kan kiezen tussen meerdere modellen, maar ik wil graag diesel rijden. De reden is dat ik lui ben en niet zo graag aan de pomp sta. Daarnaast is de Greenline ook relatief goedkoop, en dat telt ook mee. Volgens mij kan ik de fiscale bijtelling ook laag houden omdat sommige opties niet af-fabriek zijn.

Maar om een goede indruk te krijgen probeer ik meerdere modellen.

Heb je nog ideeën of suggesties?

Groetjes... Willem-Jan
 

WillemJan

Forumguru
Gisteren heb ik in de O2 1.4 TSI gereden. Het reed gewoon goed. Ook wel redelijk fel. Alleen heb ik een optrekproef gedaan door een uitvoegstrook omhoog te gebruiken en om dan ook nog eens te accelereren. Dat ging redelijk tot goed. De motoren van de 1.4 TSI voor de O2 en S2 zijn nagenoeg identiek.
 

HWH

Lid
Gisteren heb ik in de O2 1.4 TSI gereden. Het reed gewoon goed. Ook wel redelijk fel. Alleen heb ik een optrekproef gedaan door een uitvoegstrook omhoog te gebruiken en om dan ook nog eens te accelereren. Dat ging redelijk tot goed. De motoren van de 1.4 TSI voor de O2 en S2 zijn nagenoeg identiek.

Wat bedoel je met uitvoegstrook omhoog?

Redelijk tot goed... dat klinkt niet heel positief...klopt dat?
 

WillemJan

Forumguru
Wat bedoel je met uitvoegstrook omhoog?

Redelijk tot goed... dat klinkt niet heel positief...klopt dat?

Ik vergelijk het met mijn Fabia I 1.9 TDI, en die doet het volgens mij beter. Maar misschien moet ik deze 2 motoren ook niet met elkaar vergelijken.

Groetjes... Willem
 

TL@

Forumguru
De Fabia is lichter en de 1.9 voelt sowieso al heel fel aan. Wil je ongeveer hetzelfde gevoel in de O2, dan heb je een 2.0TDI nodig denk ik. (met pompverstuivers)
 

WillemJan

Forumguru
De Fabia is lichter en de 1.9 voelt sowieso al heel fel aan. Wil je ongeveer hetzelfde gevoel in de O2, dan heb je een 2.0TDI nodig denk ik. (met pompverstuivers)

Wat ik al dacht: ik vergeleek appels met peren...
Maar tussen een O2 1.4TSI en O2 2.0TDI zit een prijsverschil van zo'n EUR 6000,-- (BL uitvoering HB).

Groetjes... Willem-Jan
 
Wat ik al dacht: ik vergeleek appels met peren...
Maar tussen een O2 1.4TSI en O2 2.0TDI zit een prijsverschil van zo'n EUR 6000,-- (BL uitvoering HB).

Groetjes... Willem-Jan


Chippie in de 1.4 en het rijdt als een diesel. Alleen wat vaker tanken. Hou je nog wat munten over voor een leuke vakantie.
 

Michel

Forumguru
Bij ABT (gegarandeerd door PON) is er voor de Octavia en Superb (nog) geen chiptuning beschikbaar. Wel voor de 1.8 TFSI. Het is nu zelfs onderdeel van een sportpakket voor de Octavia II.
 
Bovenaan Onderaan