Skoda Citigo 2016 - 1.0 G-TEC

JeSko

Forumguru
Zalig makker! Gaat dik worden! Stond een poos terug in NL een GTI mk5 te koop half geel half rood gewrapped, was mega dik.
 

Cordoba

Forumguru
Iedereen die iets met scheepvaart heeft zal links rood zeggen!
Ik zou zelf de rode velgen met rode spiegels doen :jaja:
In de luchtvaart ben ik opgegroeid met GRAS: Groen Rechts Aan Stuurboord. :D

@Kanerr Ik zat al te kijken naar dat gebouw aan de overkant van de straat, kwam me vaag bekend voor. Gelukkig had Nootenboom het Profile-bord laten staan, waardoor ik de locatie herkende, gezien het feit dat je op de uitrit van Maas (voorheen V. Beijnum) staat, neem ik aan dat je daar geweest bent, en niet bij de bandenboer. Wat de kleur betreft: ik vind het goudgeel leuker, dat rood komt je zoveel tegen dat het niet erg origineel meer is.
 

Tees

Donateur
Mee eens @Cordoba, geel is wel origineler. Maar rood op zwart doet t gewoon zo lekker :jaja:

:ot: ik ben best lang roeier geweest, daar leerden we 'Rood is voor de Roeier Rechts'. Bedenk dan wel dat een roeier met z'n rug naar de vaarrichting zit, en dus andersom wat men meestal gewend is :-).
 

Kanerr

Forumguru
Klopt! Ik was bij Maas, er was een drieling up citigo mii meeting dus even snel fotos geschoten.

Ik vind de reacties het leukst! Ook ik vind het erg leuk zo, ene kant een andere kleur dan de andere kant :)

Nu de rest nog... spiegels verlagen en spacers. Morgen ook mijn vertrouwde platte woofer aansluiten :)
 

Tees

Donateur
Eigenlijk zou het dan het leukste zijn om de spiegels kruislings te kleuren, dus de gele-velgen-kant rode spiegels en andersom. Maakt t wel een mooi geheel :-)
 

Kanerr

Forumguru
Kleine maar grote update..

Ik heb Audi A3 roosters gekocht (van een 8V?) en deze aangepast zodat ze in mijn dash passen. Mijn kleppenroostertjes waren heel lam geworden en beschadigd, dus wilde ik meteen upgraden :)

Het e.e.a. gedremeld aan de roosters zodat ze passen en met de heatgun de luchtslang achter het dashboard verwarmd en erna de roosters erin 'gedrukt' zodat hij mooi aansluit en past :D

Ben er echt heel blij mee, brengt wat luxe met zich mee (alu ringen wat past bij alu omlijsting van radio en het stuur) en ook functionaliteit. Ik kan nu veel gerichter lucht krijgen en ook de hoeveelheid is aan te passen.

Me=happy!

P.S. Let niet op de ambient om de hoeken. Deze moeten nog bijgewerkt worden. Onder de radio/bij het dashboardkastje heb ik dat al gedaan. Moet alleen nog de hoeken doen :)

WhatsApp Image 2022-04-14 at 3.58.56 PM.jpeg WhatsApp Image 2022-04-14 at 3.58.57 PM.jpeg WhatsApp Image 2022-04-14 at 3.58.59 PM.jpeg
 

Kanerr

Forumguru
Zo, tijdje verder nu. Verbruik is wat hoger door de velgen maargoed, stoor ik me niet meer aan.

De rode zijn er onder vandaan en heb nu volledig goud/geel :) Rode zijn verkocht.

Spiegelkappen en de grille worden denk ik zelfde tint goudgeel.

Voor de rest, hoe bevalt de auto eigenlijk?


Ik zal over een maand of 2 inplannen om mijn koppelingsset te vervangen omdat hij toch wel heel hard klappert (geluid). En een verse koppelingsset kan nooit kwaad. Kost maar 8 tientjes aan onderdelen :D

Ik heb een super irritante rammel in mijn dak zitten, lijkt achter de hemel vandaan te komen... Ooit een keer naar kijken.

Mijn interieurventilator maakt een irritant geluidje in stand 1, dus zou eigenlijk voor het leuke een x vervangen moeten worden... Maar dan moet het dash eruit. Oops. En als het dash eruit gaat dan doe ik er liever 1 in met een leuker paneel in plaats van ribbel grijs...

En wat is de tank klein!!! Blijf het echt het grootste nadeel vinden van de auto, na ~250km moet je al opzoek naar een CNG tankstation en CNG tank ik in de buurt voor 2,43(!) de kg dus doe ik het liever onderweg ergens of naar iemand toe waar ik langs OrangeGas stations rij welke 1,75 de KG kosten. Maar een nadeel is dan alweer dat ik plusmin 20km a 40km heb gereden voordat ik thuis ben.
Het is super irritant en ik heb het maar moeten accepteren...

Goed, nu de voordelen :D

Kleine tank betekend iedere x onder de 20euro tanken :laugh: Blijft geinig en lekker zuinig!!!

Ik kan de auto echt overal parkeren. Zo simpel...

Blijft me verrassen hoe ruim hij is van binnen ondanks dat ik al ~3jaar in een Up heb gereden.

Panorama dak maakt het ideaal! Staat zowat de afgelopen maand elke dag open met het zonnetje. Ge-wel-dig:yeehaa:

Verder kost het allemaal geen drol natuurlijk, dat lucht echt op. Als ik het met mijn vorige auto vergelijk scheelt het echt aanzienlijk. Tuurlijk, niet te vergelijken maar uiteindelijk zijn de centen die ik nu overhou belangrijker dan een snelle en grote auto ;)


En ja, plannen zijn er nog steeds :tongue:
Verlaging moet echt komen, maar dat roep ik al een half jaar..... Hopelijk toch eens tijd voor maken?
 

SteGo

Donateur
En wat is de tank klein!!! Blijf het echt het grootste nadeel vinden van de auto, na ~250km moet je al opzoek naar een CNG tankstation en CNG tank ik in de buurt voor 2,43(!) de kg dus doe ik het liever onderweg ergens of naar iemand toe waar ik langs OrangeGas stations rij welke 1,75 de KG kosten. Maar een nadeel is dan alweer dat ik plusmin 20km a 40km heb gereden voordat ik thuis ben.
Het is super irritant en ik heb het maar moeten accepteren...
:jaja: jep .. die is klein ... je tankt heeeeeel vaak met zo'n CNG Citigo. :D
Ik tank zelf de afgelopen tijd wel zo'n 3x per week aangezien momenteel veel op pad ben.

Tanken voor €2,43/kg? Ik stond laatst ook voor dat dilemma ... ga ik tegen die prijs tanken of rijd ik op benzine verder en tank ik later wel weer bij OG? De keus viel op het laatste. De brandstofkosten per kilometer zijn dan toch nagenoeg gelijk (rustige rijstijl). Ik vertik het om CNG te tanken voor dat soort debiele prijzen. In Zwolle hangt er bij de PitPoint/Esso nog zo'n spandoek aan het compressorhuisje waarop ze vermelden dat je schoon en goedkoop tankt met CNG van PitPoint ... dat spandoek mogen ze inmiddels wel weghalen. Een tijd geleden toen ze nog geen 'groengas' verkochten .... tóen waren ze goedkoop.

En nu maar blijven hopen dat OG ook niet langzaam naar de prijs van PitPoint toe gaat kruipen. Voorlopig lijkt het nog goed te gaan ... fingers crossed!

Maar verder kan ik de genoemde voordelen geheel onderschrijven. Ik ben wel een fan van kleine autootjes, en zo heb ik laatst bijvoorbeeld eens even in de nieuwe Toyota Aygo X gezeten, maar als je dan weer terug instapt in de Citigo waardeer je de auto weer als nooit tevoren. Het is geen gezeur dat de auto echt een maatje groter voelt en heel volwassen overkomt. Een Kia Picanto komt wellicht nog het dichtst in de buurt maar zelfs die heeft een minder fijn interieur.

Ik had zelf de Suzuki Ignis op de korrel als opvolger, en die vind ik nog steeds héél erg leuk, maar ik zou daar toch niet het aantal kilometers in willen rijden dat ik momenteel met de Citigo doe.

Voor wat betreft dat klapperen van de koppeling, bedoel je dan dat gereutel wat je hoort als je de auto in de vrij hebt staan en je je voet niet op het koppelingspadaal hebt? Of klappert jouw koppeling echt bij het laten opkomen van de koppeling ofzo?
 
Bovenaan Onderaan