Skoda Citigo 2016 - 1.0 G-TEC

Kanerr

Forumguru
Ja, ik stond voor exact dezelfde keuze... Duur CNG tanken of op benzine doorkachelen? Ook gekozen voor het laatste, ik vertik het om absurd veel te betalen voor CNG.

Ja, meer dan hopen kunnen we niet... Hopen dat OG lekker zo blijft. Als ze ook naar de 2,40 range gaan is het snel gedaan met de pret en dan houdt het echt op.

Klapperen mbt koppeling is als volgt:
1. Iets wat vlot willen optrekken gaat hij bokken/klapperen
2. Geratel in zijn vrij zonder koppeling indrukken

Hoop dan meteen beide aan te pakken..
 

Kanerr

Forumguru
Was alweer een tijdje terug dat de olie ververst was (anderhalf jaar en 20 duizend km :bloos: ) en ik had eindelijk even tijd om het te doen.
Olie uit laten lopen, filter los... filter los.... ahum, filter LOS!... Nee, die zat echt muurvast! Dan maar beunen, lange schroevendraaier erin timmeren, en dan draaien :D Mooi, dies los en kaduuk.

Valeo filtertje erop, Shell ultrahelix blabla 5w40 olie erin, ongeveer 3,4liter en zo! Auto beduidend stiller en minder bokken.
Score :koffie:

Staat nu op 177K KM, binnen ruim 7 maanden heb ik 15K gereden. Niet veel, niet weinig.

Ik hou ervan dat de auto praktisch niks kost, een volle gastank is 21 euro en een volle benzine tank ook. Rij gemiddeld op 1kilo CNG 23,4km ver.
Wat ik minder vind is toch wel de power. Het is soms frustrerend dat je volgas in de derde versnelling alsnog aan het invoegen bent met 80kmpu op sommige invoegstroken. Maar dat charmeert het ook weer en dan moet ik lachen.

Verder na aantal jaar in een drieling gereden te hebben, blijf ik de stoelen ruk vinden.

Als laatst is mijn grootste irritatiepunt van de auto toch wel de kleine tank. Als die nou 5kg groter was...

Dus al met al super tevreden en ik denk (maar dat mag ik niet te hard roepen want dat zeg ik vaker) dat dit wel een blijvertje is zolang de CNG prijzen normaal blijven!


EDIT: Vergeet ik ff iets heel leuks! Ik heb spacers gemonteerd van 15mm om de velgen wat meer 'body' te geven en dat is goed gelukt! En mijn anderhalf maandelijke was maar gedaan. Geen foto's, maar die zullen spoedig volgen :D
 
Laatst bewerkt:

SteGo

Donateur
Een beetje verse olie zal het beestje vast fijn vinden. ;)
En die kleine CNG tank ... ach, zo kun je in ieder geval makkelijk en snel Happy Points sparen bij OG. :D (Al spaar ik ze zelf niet meer, ik vond de dingen die je met de Happy Points kon kopen echt r*k)

Ik zal over een maand of 2 inplannen om mijn koppelingsset te vervangen omdat hij toch wel heel hard klappert (geluid). En een verse koppelingsset kan nooit kwaad. Kost maar 8 tientjes aan onderdelen :D
Had je de koppeling inmiddels ook vervangen? En zo ja, zijn de klachten nu verdwenen?
Het viel me onlangs op dat de mijne zo nu en dan ook ietsjes begint te klapperen, en dan ben ik dus wel even benieuwd wat het effect was bij jouw Citigo.
 

Kanerr

Forumguru
Nee, geen zin en geen tijd :D

Happy points doe ik ook niet aan, lekker tanken en wegwezen.

Koppeling wordt denk ik misschien ergens in oktober gedaan, ik heb er in principe geen haast mee. Ja het geluid is lelijk maar hij rijdt er niet minder om gelukkig en ze kunnen er oud mee worden.
 

Kanerr

Forumguru
Ik kan het zelf niet geloven...
Maar ik heb al mijn moed en zin bij elkaar geraapt na 9 maanden en hier issie dan...

b3400465fe61c1ce15ca04aed88a990b.jpg



628802f856657bcb4935a14f439a67e3.jpg



471380cf1abc88b6b34dca7d294ea6dd.jpg


Hij moet voor even wat lager maar ik doe dat morgen ochtend wel weer want mijn rug had er geen zin meer in vandaag.
 

jesse_s93

Donateur
Ziet er geslaagd uit, mooie Citigo! :) Die polygon velgen staan hem ook goed. Ga je de naafdoppen nog voor een Skoda versie vervangen, of is dat er niet in deze maat?
 

JeSko

Forumguru
Originele naafdoppen op niet OEM wielen is het niet, gewoon het merk van de velg aanhouden met je doppen en niet dat van de auto.
 

Kanerr

Forumguru
Dank allemaal voor de reacties!!!


Ik heb er vliegende pijlen op gehad, maar ze passen helaas niet goed. Na 1 ritje was ik er al 1 kwijt en das wel jammer.. misschien stickers op de vw doppen plakken maar heb tot nu toe geen mooie stickers gevonden :(

Het rijdt trouwens comfortabeler dan originele dempers en veren... ik snap er niks van
 

Kanerr

Forumguru
APK gekeurd, met vlag en wimpel! Prima goedkoop karretje :D

Ik had een verkeerd product geleverd gekregen door Kopacek. Ik had het nettensysteem besteld maar ik heb instaplijsten stickers voor een 3 deurs Citigo ontvangen... goed met Paypal opgelost en het geld terug gekregen.

De stickers lagen er al een half jaar en vandaag kwam ik op het idee om hem korter te knippen en te plakken, en het ziet er vind ik wel leuk uit :D

7dd7629c57f5da869b012beed414e58c.jpg
 

Kanerr

Forumguru
Sja...

Wat kan ik zeggen. Eigenlijk niks maar toch zat het eraan te komen. Ik mis een grotere auto toch wel wat meer dan gedacht en de Citigo staat nu heel wat vaker stil (in de afgelopen 3 weken heb ik bijv maar 120km gereden) en dat is zonde.

Dus klaar gemaakt voor verkoop... nu nog even mijn led lampjes eruit halen, opruimen schoonmaken van binnen en buiten en dan fatsoenlijke foto's maken met hopelijk een beetje zon!
65adb7281f159a6018a6244a8305119f.jpg
 
Bovenaan Onderaan