@ertromp Dat durf ik niet te zeggen. Durf wel te zeggen dat ik echt rustig rij en enkel afstanden met de fabia en dat het verbruik dat ik haal 1/21 tot max 1/23 zit en dan rij ik rustig, constant, lege auto vaak en cruise control. Daar mijn vriendin de ibiza heeft met 1.2tsi met zware rechter voet die haalt max 1 op 15 a 1/17 vooral kortere stukken en gas erop.
Dus ben benieuwd of meer leden dit uberhaupt halen en zoja ben ik wel benieuwd en zoja dan ga ik ook de 1.0 kopen
@EdK klopt die is iets wat optimistisch maar valt redelijk mee hier. Wat ik aflees komt altijd wel in de buurt van het echte verbruik, natuurlijk is het echte verbruik dan die 1/21 tot 1/23 vaak, de computer is hier nog nooit boven de 1/23.9 geweest wat voor een benzine auto gewoon goed is.
Dus ik denk dat jou gemiddelde goed is en je waarschijnlijk ook de auto voor boodschappen gebruikt, iets vlotter rijdt dan ik

dus denk dat jouw gemiddelde wel redelijk goed beeld geeft wat gemiddeld is voor de fabia 3 benzine van vele zeker over die periode.
Je kan de computer altijd voor de gek houden, reset hem 15km nadat je bent weggereden en de auto is warm bijvoorbeeld. Hier duurt het altijd 30 minuten +- om in de stand vanaf start een verbruik te zien dat boven de 1/20 ligt en dan ben ik met 3 minuten al op de snelweg en rij ik slechts 2 km op 60/80 wegen voordat ik de cruise control aanzet op de snelweg rond de 90. om maar even wat te noemen