Cordoba
Forumguru
@EdK Maar jij hebt een 1.0 3-pitter, dus toch net iets anders.
Hier zie ik dat ik op 98 (E5) inderdaad wat verder kom dan op 95 (E10), over het hele jaar gemeten haal ik de 1:20 niet, dat komt doordat ik veel in de randstad in stedelijke gebieden in de spits rij, en als je soms meer dan 10 km in een rij 'gevangen' zit achter tractor op een provinciale weg, is dat ook niet bevorderlijk voor een laag verbruik.
Wat Rosinfield ook al aangaf: 1 of 2 tankbeurten zijn veel te weinig om echt iets over de verschillen te kunnen zeggen. Verkeer onderweg, wind, temperatuur hebben allemaal invloed op je verbruik.
Over het algemeen tegenwoordig een rustige rijder, die maar af en toe de auto de sporen geeft. In het verleden reed ik nog wel eens een stuk sneller, maar dat was in de tijd dat dit op een rit van 140 km ook 20 minuten tijdwinst opleverde. De Fabia III is mijn eerste auto die zuiniger is dan mijn allereerste auto (Golf D uit 1979, verbruik gemiddeld over 120k km 1:19,2)
Hier zie ik dat ik op 98 (E5) inderdaad wat verder kom dan op 95 (E10), over het hele jaar gemeten haal ik de 1:20 niet, dat komt doordat ik veel in de randstad in stedelijke gebieden in de spits rij, en als je soms meer dan 10 km in een rij 'gevangen' zit achter tractor op een provinciale weg, is dat ook niet bevorderlijk voor een laag verbruik.
Wat Rosinfield ook al aangaf: 1 of 2 tankbeurten zijn veel te weinig om echt iets over de verschillen te kunnen zeggen. Verkeer onderweg, wind, temperatuur hebben allemaal invloed op je verbruik.
Over het algemeen tegenwoordig een rustige rijder, die maar af en toe de auto de sporen geeft. In het verleden reed ik nog wel eens een stuk sneller, maar dat was in de tijd dat dit op een rit van 140 km ook 20 minuten tijdwinst opleverde. De Fabia III is mijn eerste auto die zuiniger is dan mijn allereerste auto (Golf D uit 1979, verbruik gemiddeld over 120k km 1:19,2)