Van Golf 8 rline naar Skoda Karoq Sportline

Canon-Eye

Forumguru
Al die andere Nederlanders zonder caravan rijd je blijkbaar niet voorbij.
"Selectieve waarneming"... :pardon:

philippe bakker

Forumguru
Das helemaal iets anders hè. Ik heb het niet over of elke Nederlander met een caravan rijdt. Ik heb het over als je in Frankrijk een caravan ziet dat het dan heeeeeeel dikwijls een Nederlander is. En kom je een tesla tegen is dat ook dikwijls een Nederlandse plaat.

HarrieSkoda

Forumguru
Gaat het in dit topic over een ingeruilde auto of een discussie over caravans.....

Mooie Skoda in ieder geval! En heel fijn dat je niets hebt toe hoeven te leggen. Andere VAG merken (Volkswagen, Seat) betaal je doorgaans toch meer voor dan een Skoda.

Goed om te horen dat een Skoda dan zelfs beter aanvoelt dan die broertjes en zusjes van de VAG ;)!

svda

Actief lid
Gaat het in dit topic over een ingeruilde auto of een discussie over caravans.....

Mooie Skoda in ieder geval! En heel fijn dat je niets hebt toe hoeven te leggen. Andere VAG merken (Volkswagen, Seat) betaal je doorgaans toch meer voor dan een Skoda.

Goed om te horen dat een Skoda dan zelfs beter aanvoelt dan die broertjes en zusjes van de VAG ;)!
Ik heb nog geen eens een caravan :tongue:

Bijleggen had ik ook niet gedaan na al het gedoe maar kan zeggen dat het een slechte boel is bij Pon.
Skoda heb ik al jaren goede ervaringen mee maar merk dat de Karoq een stuk beter kwa software in elkaar zit dan de nieuwe Golf 8.

lsp

Forumguru
@sitechris deze wagen bevalt op vele punten een heel stuk beter gelukkig.

@Japanese Power ik heb niets toe moeten leggen gelukkig. Helaas zijn er buiten de Vag groep ook diverse problemen met andere merken ( Mazda 6, Opel insignia en nog een paar die veel problemen opleveren )
....
Maar de 1e week zit er bijna op en moet zeggen wat is dit een heerlijke wagen. In zoveel dingen beter als de Golf8. Systeem werkt een heel stuk sneller, ook met profiel veranderen. Stoelen zitten beter, motorisch ook een stuk feller alleen het verbruik is wel minder. Zeker op de kortere stukken en met file rijden maar met normaal rijden op de snelweg rond de 1 op 15.
Oeps heb net een Golf 8 besteld :pieker: Wat waren zoal de problemen dan als ik vragen mag..?

had idd ook wel oren naar een EV met genoeg range en voor de vouwwagen geschikt.. maar niet gevonden en bijtelling technisch de benzine niet slechter af..

Laatst bewerkt door een moderator:

svda

Actief lid
@lsp sorry voor de late reactie maar hier een link naar een ander forum waar ik over de problemen praat ( ik heet daar Dahlback ) https://vwforum.nl/viewtopic.php?f=217&t=208338&start=15

Helaas geldt dit voor het hele platform Octavia / Leon / Cupra om het moment tot de nieuwe hardware uit is. Volgend jaar willen ze een terugroep actie gaan houden heb ik begrepen om de schermen te vervangen.

Maar inmiddels zitten de 1e 3000KM erop en kan alleen maar zeggen dat ik zeer tevreden ben over de Karoq en wat een opluchting is deze wagen tegenover de Golf 8. In de stad/file wel stuk minder zuinig ( rond de 1op10) maar op de snelweg rond de 1op16.

Weet iemand trouwens wat de tankinhoud is van de Karoq 1.5? Ik dacht dat die 55liter was maar tank max 43 liter tot nu toe als hij bijna leeg is.

Ik kan ook niet de performance monitor vinden terwijl dit wel in het pakket zit( sportline business is deze uitvoering ) Waar kan ik deze vinden.
Voor de rest ben ik iemand aan het zoeken in omgeving Hellevoetsluis met VCDS/OBD11 die wat dingen aan kan passen. Irriteer met mateloos aan de ACC die je per 10KM omlaag/omhoog kan doen en mis de mirrordip best wel.

SuperBeeb

Forumguru
volgens google gaat er 50 liter in. En wat is "bijna leeg"?
ik kreeg laatst 57 liter in een tank van 75 liter, die ook "bijna leeg" was volgens de benzinemeter en resterende reikwijdte.
Mijn zoon tankt dan weer 47 liter in een polo met een tank van 45 liter.

marco_b

Forumguru
Statistiek of niet . Als ik in de zomer in Frankrijk rijdt en bijna elke caravan dat ik voorbij rijd is een Nederlander … dan weet ik genoeg se
Ik ook. Als ik Nederlands wil praten tijdens de vakantie moet ik naar Frankrijk.
:D

Chiel

Actief lid
@svda bij mijn Karoq uit 2020 verschijnt Sportinformatie via het hoofdscherm => Wagen => Sport. 20220519_191937.jpg
De ACC kan ik in stappen van +1 of -1 km/uur aanpassen door de ACC hendel naar voren of achteren te bewegen. Werkt bij veel VAG auto's standaard op deze manier.

Mijn hoogste aantal getankte liters brandstof in de Karoq is 46,8 liter, maar ik ga nooit tot het uiterste.

svda

Actief lid
@SuperBeeb als hij aan geeft dat ik moet tanken dan gaat er max 43 liter in. Maar dan is het duidelijk dat er maar 50 liter ingaat.

@Chiel heb gedaan zoals je zei maar komt niets te voorschijn helaas. Betreft om een 2022 karoq, misschien wat verandert?

@hemi24 ik wist dit nog niet maar zal het eens proberen

Bovenaan Onderaan