BMW M2

leon-cupra

Forumguru
@Rosinfield Handelaar is gewoon veel gemakkelijker om zaken mee te doen. Die mensen weten wat de correcte prijs is, hebben een maximum dat ze kunnen/willen geven, hoeven meestal de wagen niet te zien of te testrijden, komen meestal enkel langs om hem op te halen … op 5 min weet je of je gaat overeen komen of niet. Koop meestal zelf ook zo mijn wagens dus … ;)

En verschiet er ook wel van wat voor een soort publiek je trekt met een M2. Niet zozeer de midlifecrisis man maar veelal jonge mannen waar in veel gevallen de bank blijkbaar heel veel geld over heeft.

Fmoon

Forumguru
@leon-cupra

Yup, maar moet zeggen dat ik nu een leuk ritje heb gehad met de Octavia naar vakantie en het toch wel echt een fijne auto is. Maar ik ga zeker een testrit maken met de 330i en we gaan het zien .

leon-cupra

Forumguru
Vandaag weer een geestigaard. 6500€ onder de vraagprijs bieden (16% minder), geef antwoord dat dat absoluut niet voldoende is. Krijg je antwoord dat ik toch nooit meer dan 35k ga krijgen , geen kat die een witte M2 wilt, dat ik content moet zijn met zijn bod, snel afgehandeld … geef je aan “hij is verkocht” , trekt hem dat in twijfel … geantwoord volgens zijn stijl en dan word je weer verweten voor “gij vriendelijke” :arghh::arghh:

Weet dat je bij dergelijke gasten er geen tijd in moet steken maar ik ga ervan uit dat je nooit weet waar het kan eindigen (in de positieve zin). De handelaar die de M2 gaat kopen had initieel ook een veel lager bod maar door wat bluf en onderhandelen is hij wel omhoog gegaan met zijn prijs.

Tees

Donateur
Je maakt je wel druk over die particuliere boefjes hè leon? Laat ze toch lekker, op dat soort biedingen reageer ik gewoon niet (of t nou om een auto gaat of om een kastje oid).

leon-cupra

Forumguru
@Tees k weet het maar het is sterker dan mezelf. En ook, je kan slecht beginnen maar goed eindigen. Daar ga ik van uit. Dus mijn eerste antwoorden zijn nog vriendelijk. Maar als ik voel dat ze onredelijk blijven , krijgen ze een koekje van eigen deeg.

En in een discussie wil ik liever het laatste woord ;)

leon-cupra

Forumguru
kwam die sjarel van het vorig bericht wel terug zagen zeker. “Dacht dat de M2 verkocht was” … uhh .. voor een stuk meer hetgeen jij hem wilt staan er 10 handelaren in die rij om hem over te nemen en is toegezegd aan iemand die zelfs nog ietsje meer geeft … krijg je antwoord “zal wel” .. weer achterover gevallen … nog even een steekje gegeven en dan maar uiteindelijk geblokkeerd … degoutante vent.
:nono:

Morgen is het eindelijk zover. Afspraak met handelaar om de Cayman te gaan bezichtigen. Viel nog bijna in het water. Die beste man had familiale verplichtingen morgen , onverwacht (dus denk begrafenis). Was maar beschikbaar vanaf 17u. Nog gevraagd om zondag te mogen komen. Moest dat vragen aan zijn vrouw :deuk: uiteindelijk nog eens afgestemd met mijn broer en voor hem was iets later Ook geen probleem dus afspraak na 17u toch door laten gaan. Eens benieuwd voor morgen:D

leon-cupra

Forumguru
Vermakelijk om te lezen!
Die man van die Cayman wrijft zich nu al in z’n handen: jij wilt net iets té graag… Deze actie kost je onnodig geld!
Ik doe altijd de onderhandelingen op voorhand, telefonisch of per mail. Had al aangegeven dat eigenlijk het een beetje boven budget was, maar geen enkele toegeving na reeds een korting van 3k op de Cayman en een redelijke overname voor de M2.
Morgen nog even een paar trucjes uit de doos halen om de prijs te drukken maar mijn inziens zal het niet lukken. Blijft hem ook aan die hoge vraagprijs afficheren dus de wagen staat (financieel) niet in zijn weg.

Met al mijn vorige wagens heb ik dit ook zo gedaan. In principe is het morgen de auto inspecteren, ritje maken en indien alles positief tekenen.

Fmoon

Forumguru
Ik zou zoals eerder vermeld vandaag de auto een dagje meekrijgen en testrijden, was service vanuit het bedrijf zodat we echt goed wisten of het wat zou zijn voor ons. De auto stond vorige week nog niet klaar om te rijden, Prijs alles waren we over uit, gezien ik vandaag uit m’n vakantie terug zou komen kon ik vandaag pas en niet Woensdag zoals hun voorstelde. Kreeg ik gister een bericht dat ze hem verkocht hebben .

Fmoon

Forumguru
Nee zo voelt het niet, maar… zegt dan wellicht genoeg over het bedrijf en het kleine onderbuik gevoel wat ik er bij had. Maar toch kijk je ernaar uit. Maar er zullen zich nog kansen voordoen! Deze was alleen perfect zoals ik hem wilde.

leon-cupra

Forumguru
Tja , is klote maar dat is nu eenmaal in de tweedehandse markt hoe het werkt. Wie eerst tekent , heeft de wagen. Bedrijf zou ook dom zijn om tegen een effectieve koper te zeggen “nee, je mag nog niet kopen omdat er zaterdag nog iemand naar komt zien.” Voor hetzelfde geld koop je hem dan toch niet, heeft de eerste koper al iets anders gekocht en staat die garage daar zonder koper. Logisch dus dat een verkoper geen rekening houdt met onzekere factoren.

Is nog wel proper dat ze jou iets op voorhand laten weten. Veel verkopers zouden niets zeggen en jou een rit laten doen voor niets.

leon-cupra

Forumguru
Pfff … zitten hier nu ook zelf met een klotegevoel :cry:

Net half uurtje terug van bezoek aan de Bordeaux Cayman …. Topstaat stond er in de advertentie … de verkoper zijn idee van topstaat is blijkbaar anders dan die van ons: flank deels herspoten,lichtjes zichtbaar door zo een appelsienhuid ( volgens mijn broer wel mooi weg te werken met wat polierwerk), bestuurderzetel langs de flank redelijk afgesleten (voor amper 26000km wel erg). Bij het zien van andere Caymans is dit bij iedere Cayman zo. Verschrikkelijk moeilijke uitstap dus wel verstaanbaar (kan ook wel bijgewerkt worden) maar dan een velg gezien die niet echt mooi rond was. Na een testrit door mijn broer en mezelf kunnen concluderen dat die velg dan ook helemaal krom was( hobbelde bij diverse snelheden) :cry::cry:

Plots kon er over de prijs ook nog serieus gediscussieerd worden. Neen … hoeft niet echt meer.

Wel fantastische wagen zo een Cayman . Stond aan de ingang. Die lijnen , die lage daklijn, die heupen , … een echte sportwagen. Kleurencombinatie ook enorm knap. Absoluut mijn goesting. Die man starte de wagen .. heerlijke grom uit de uitlaat (was een sportuitlaat). Echt wel lekker dik , zelfs voor een 2.0. Ritje ook, je hoort de motor roffelen achter jou. Hier ook zeker niet teleurstellend voor “maar” 2.0
Geeft eigenlijk veel meer rijbeleving bij rustig rijden dan de M2. Tijdens testrit niet door kunnen duwen omdat motor nog koud stond maar zelfs dan was het toch een heel ander gevoel dan bij de M2. M2 leunt dan eigenlijk veel meer aan bij een gewone wagen dan bij een sportwagen. Beleving van de Cayman is net ondersom.

Maar op het moment zelf zag ik dan mijn quasi perfecte M2 staan aan de ingang en dan door de teleurstelling van de “topstaat” was mijn zin snel over. Moest de velg nu goed geweest zijn , ging het wel overwegen tegen een betere inruilprijs maar in deze situatie laat ik deze Cayman mooi staan … als de handelaar de velg niet gaat vernieuwen , zal deze er zeeeeeer lang staan.

Zit nu enorm in twijfel … de Caymans in mijn budget (wat toch al stevig is) zijn niet dik bezaaid… de M2 is eigenlijk verkocht … de Franse handelaar vroeg vandaag nog achter mijn gegevens dus die wilt hem zeker en morgen komt er mss nog een particulier kijken en beslissen… maar op dit moment heb ik eigenlijk geen Cayman zoals (in eerste instantie) de bordeauxe als alternatief … :arghh:

leon-cupra

Forumguru
Idd @EdK had haar gebeld na ons vertrek met het “heugelijke” nieuws … eerste reactie … pak volgende keer jouw broer maar terug mee. Als hij mee is , koop je niet.

Nu in dit geval had hij er mss ook niet bij moeten zijn. Had bepaalde zaken ook al gezien en los van de velg, stond ik ook al redelijk in twijfel als je weet wat de Cayman moest kosten :arghh:

Laatst bewerkt:

brepus13

Forumguru
Optie 1
De M2 goed verkopen nu het kan en rustig afwachten tot je iets anders tegenkomt?

Optie 2
Een scherpe deal maken op je cayman. Velg zelf laten herstellen net als de stoel en polijstwerk (meteen glascoating erover)

Gewoon de kosten berekenen voor herstel en dat plus wat extra afhalen van de prijs.

leon-cupra

Forumguru
Optie 1 is eigenlijk de meest logische oplossing. Maar zag daar dan ook mijn M2 staan en dacht “pfff zou ik niet gewoon alles afblazen, heb een knappe M2 en dan is de madam ook content” maar als je dan een mooi exemplaar tegen komt , komt het enthousiasme wss snel terug.

Optie 2 heb ik ook overwogen. Tegen de verkoper ook gezegd , aangezien hij met zijn zakenpartner moest overleggen, om zijn best voorstel later door te sturen. Had daarvoor al een lager bod uitgebracht (voor we het van de velg zagen) en de verkoper reageerde ook niet volledig afwijzend. Dus aan de ene kant ben ik wel benieuwd wat hij gaat doen (puur voor de sport van het onderhandelen) , anderzijds hoeft het voor mij ook niet meer. ga daar niet meer met een goed gevoel mee rond rijden. Wetende dat niet alles in orde was draag ik steeds mee in de beleving. Is ook de reden dat het niet snel een oudere 911 zal worden. Ben “allergisch” aan herstellingen. Verwacht ook niet echt meer dat de verkoper moeite gaat doen. Als hij iet of wat goede verkoper is, zal het wel aangevoeld hebben dat ik niet meer zo enthousiast was zoals bij het betreden van de garage.

Heb nog wel een optie 3. Niet zo heel ver van hier staat nog een knappe Cayman. Enkel verkoper(handelaar) was niet geinteresseerd in de M2. Dit probleem is in principe opgelost. Auto vinkt ook veel wensen af en partner is ook veel meer voor de kleurencombinatie te vinden en zal achteraf ook gemakkelijker te verkopen zijn MAAR is een schadegeval geweest. Bumper en motorkap vervangen geweest. Vorige eigenaar op een paal gereden, pal in het midden. Verkoper daar heel open over. Spreekt in zijn voordeel maar is de herstelling dan ook correct gebeurd (valt echter wel te controleren).
Gaat over deze.
6AE2716D-8CCA-4D90-BB5B-B4FDF4849D0F.jpeg

brepus13

Forumguru
Je spreekt jezelf wel heel erg tegen nu…

Een velg laten herstellen is teveel moeite want daar ga je je aan storen maar een schade Porsche is geen probleem?

Bijzonder

Maar goed, jouw gevoel, jouw centen en jouw keuze. Ik wens je daarin veel wijsheid :-)

leon-cupra

Forumguru
Weet het @brepus13 daarmee dat optie 3 ook niet helemaal 100% mijn gedacht is. Nu een bumper en motorkap vervangen ga je niet voelen in het rijden (tenzij de schade veel groter was dan dat de verkoper beweert), een herstelde velg kan nog steeds problemen geven. Denk dat het ook niet opgelost geraakt met herstellen, volgens mijn broer is de enigste oplossing voor de velg een nieuwe velg … ruwe schatting 2.000€ voor een velg. De andere zaken kunnen we eventueel zelf aanpakken. Maar het is gewoon triestig wanneer je dergelijk bedrag spendeert , je nog een waslijst van aan te pakken puntjes hebt. Voor een wagen van 4 jaar en 26000km en dergelijke prijs is dat gewoon onaanvaardbaar.

Maar dan nog … de magie bij deze wagen is spijtig genoeg bij mij verdwenen. :arghh:

Bovenaan Onderaan