Pfff … zitten hier nu ook zelf met een klotegevoel
Net half uurtje terug van bezoek aan de Bordeaux Cayman …. Topstaat stond er in de advertentie … de verkoper zijn idee van topstaat is blijkbaar anders dan die van ons: flank deels herspoten,lichtjes zichtbaar door zo een appelsienhuid ( volgens mijn broer wel mooi weg te werken met wat polierwerk), bestuurderzetel langs de flank redelijk afgesleten (voor amper 26000km wel erg). Bij het zien van andere Caymans is dit bij iedere Cayman zo. Verschrikkelijk moeilijke uitstap dus wel verstaanbaar (kan ook wel bijgewerkt worden) maar dan een velg gezien die niet echt mooi rond was. Na een testrit door mijn broer en mezelf kunnen concluderen dat die velg dan ook helemaal krom was( hobbelde bij diverse snelheden)

Plots kon er over de prijs ook nog serieus gediscussieerd worden. Neen … hoeft niet echt meer.
Wel fantastische wagen zo een Cayman . Stond aan de ingang. Die lijnen , die lage daklijn, die heupen , … een echte sportwagen. Kleurencombinatie ook enorm knap. Absoluut mijn goesting. Die man starte de wagen .. heerlijke grom uit de uitlaat (was een sportuitlaat). Echt wel lekker dik , zelfs voor een 2.0. Ritje ook, je hoort de motor roffelen achter jou. Hier ook zeker niet teleurstellend voor “maar” 2.0
Geeft eigenlijk veel meer rijbeleving bij rustig rijden dan de M2. Tijdens testrit niet door kunnen duwen omdat motor nog koud stond maar zelfs dan was het toch een heel ander gevoel dan bij de M2. M2 leunt dan eigenlijk veel meer aan bij een gewone wagen dan bij een sportwagen. Beleving van de Cayman is net ondersom.
Maar op het moment zelf zag ik dan mijn quasi perfecte M2 staan aan de ingang en dan door de teleurstelling van de “topstaat” was mijn zin snel over. Moest de velg nu goed geweest zijn , ging het wel overwegen tegen een betere inruilprijs maar in deze situatie laat ik deze Cayman mooi staan … als de handelaar de velg niet gaat vernieuwen , zal deze er zeeeeeer lang staan.
Zit nu enorm in twijfel … de Caymans in mijn budget (wat toch al stevig is) zijn niet dik bezaaid… de M2 is eigenlijk verkocht … de Franse handelaar vroeg vandaag nog achter mijn gegevens dus die wilt hem zeker en morgen komt er mss nog een particulier kijken en beslissen… maar op dit moment heb ik eigenlijk geen Cayman zoals (in eerste instantie) de bordeauxe als alternatief …