BMW M2

MarcoO2

Forumguru
Formeel mag je ook bij inhalen niet de snelheidslimiet overschrijden. Maar als je iemand inhaalt die 75 rijdt op een 80 weg, dan is het in mijn optiek zeer onveilig om dat met 80 te doen. Dan rijd je overbodig lang op de verkeerde rijbaan. Beetje gas bij geven zodat je snel er voorbij bent is dan veel veiliger.
Eens. In de praktijk zul je daarvoor ook niet beboet worden - tenzij je het net doet bij een flitspaal of mobiele flitser.

leon-cupra

Forumguru
Formeel mag je ook bij inhalen niet de snelheidslimiet overschrijden. Maar als je iemand inhaalt die 75 rijdt op een 80 weg, dan is het in mijn optiek zeer onveilig om dat met 80 te doen. Dan rijd je overbodig lang op de verkeerde rijbaan. Beetje gas bij geven zodat je snel er voorbij bent is dan veel veiliger.
Achter de voorligger blijven is dan nog veel veiliger ;)
Met dergelijke argumentatie ga je het ook niet halen bij een rechter.

sitechris

Donateur
nee dat klopt. Maar daarom vind ik verkeerswetgeving ook wel eens krom. Omdat het zo gereguleerd en geautomatiseerd is, ontbreekt vaak de situatie-inschatting. In een heftige sneeuwstorm na 1900 uur met 137 door de trajectcontrole levert je 5 tientjes boete op, terwijl je zo iemand eigenlijk het rijbewijs wil afnemen.

brepus13

Forumguru
Er zijn diverse mogelijkheden bedacht door de wetgever om aanvullende maatregelen te kunnen nemen in uitzonderlijke situaties. Art 5 WVW is een zogenaamd kapstok artikel waar bijvoorbeeld dergelijke voorbeelden mee aangepakt kunnen worden. Als het gaat om regels is zwart wit gewoon het meest zuivere vaak. Het probleem ligt altijd eerst bij de pleger, als je je aan regel had gehouden was het niet gebeurd. Natuurlijk zou ik grijs ook fijn vinden soms (zeker als mezelf aan gaat) echter is dat niet handhaven en daarmee zorgt grijs alleen maar voor meer ellende. We reden even hard maar hij kreeg minder straf….

sterkte voor larsy, het lijkt een behoorlijk forse overtreding en daar zal een rechter vast wel iets van vinden ben ik bang.

leon-cupra

Forumguru
nee dat klopt. Maar daarom vind ik verkeerswetgeving ook wel eens krom. Omdat het zo gereguleerd en geautomatiseerd is, ontbreekt vaak de situatie-inschatting. In een heftige sneeuwstorm na 1900 uur met 137 door de trajectcontrole levert je 5 tientjes boete op, terwijl je zo iemand eigenlijk het rijbewijs wil afnemen.
Hoe ga je situatie-inschatting inbrengen in de wetgeving zodat het geen uitzondering zou zijn? Jij kan helemaal anders denken over een situatie dan ik.

Maar om het nog eens over de opvolger te hebben: “officiële goedkeuring” gekregen om vanaf september voor een opvolger te mogen kijken :D:D
Ambetante is natuurlijk dat ik nu reeds knappe opvolgers zie passeren :pardon:

leon-cupra

Forumguru
@Canon-Eye kijken mag ik altijd maar gaan kijken dat pas vanaf september :pardon:

@JeSko zagen doe ik niet meer hoor. Zorgvuldig opbouwen dat wel: even stiekem kijken , daarna eens laten vallen , daarna eens laten tonen , de kinderen beetje gek maken (de Porsche is de eerste wagen die ze echt cool vinden), al eens wat meer over vertellen , nog wat foto’s tonen tot het moment om klaarduidelijk kenbaar te maken wat ik wil. Dan is het even koude oorlog (vroeger tot een week , nu een paar uurtjes :pardon:) maja is ook geven en nemen hé. Ik gun haar ook haar pleziertjes. Ze gaat dit jaar een weekend weg met haar zuster , een weekend Amsterdam met vriendinnen ( doet ze elk jaar), weekendje Barcelona met mijn moeder en de schoonzusjes, … vorig jaar haar lang gevraagde buro boven , …

en ach .. al meermaals gezegd als ze er niet tegen kan dat ik als hobby wagens heb (en er regelmatig kopen) dat ze mijn koffers mag gereed zetten .. tot op vandaag nog niet beneden zien staan :pardon:

en ook, ze heeft wel gelijk dat het steeds om veel geld gaat en het in redelijk snel tempo opvolgt maar ik breng het gezin ook financieel niet in moeilijkheden. Kopen wat er mogelijk is , niet boven de stand kopen en de meeste wagens zijn ook altijd volledig betaald.

leon-cupra

Forumguru
Daarnet met de M2 naar de keuring … nooit fan van geweest. De testen die ze doen .. krijg er de kriebels van als autoliefhebber maar uiteraard is dergelijke keuring wel eens niet slecht. Kan mss eens een verborgen gebrek aan het licht komen maar in het geval van de M2 gelukkig niet. :yeah:

Juist een opmerking gekregen dat de voorbanden langs de binnenkant meer versleten waren. Profiel zelf was bijna op het randje . Dus op korte termijn nieuwe banden nodig (zal dan toch voor de volgende eigenaar zijn :pardon:)

@JeSko hoeveel moest jij onlangs betalen? Heb 52€ betaald . Was eens benieuwd of ze voor de getinte ramen iets aanrekenen maar uiteraard geen ticketje van de betaling gekregen (ze weten wss wel waarom :arghh:).

dus de M2 is weer even gerust (en ik ook) :D
D1514514-D1D7-496B-8208-D43D54A20CEE.jpeg

JeSko

Forumguru
Heb het moeten terugzoeken in de KBC app was toen 45 euro, dus 5 euro extra voor getinte ramen die er al op zaten af fabriek, en 2 euro voor het kleine stickertje op de voorruit, jij hebt dan nog veel meer extra's mogen afdokken, dit zijn nl de officiële prijzen.

Personenauto benzine€ 38,90

Personenauto diesel€ 47,70(toeslag eerste keuring)€ 4,40

Lichte vrachtauto diesel (*)€ 60,30
Vrachtauto of trekker diesel (*)€ 83,00

Aanhangwagen +3,5 ton (*)€ 56,60

Aanhangwagen <= 3,5 ton (*)€ 40,20Car-Pass€ 9,40Administratieve regularisatie <= 3,5 ton (*)€ 35,20

leon-cupra

Forumguru
Ok … ik heb dus voor een diesel moeten betalen en de toeslag voor eerste keuring :banghead:
Prijzen voor gewone keuring waren mij niet echt gekend .. ken alleen diegene voor “keuring voor verkoop” :deuk::deuk:

Tja … is betaald. Ga er mijn slaap niet voor laten. Madammeke voor mij ook “amai dat is duur” .. tja zegt die vrouw aan de balie .. “zijn gewoon de normale prijzen”.

Wel heel grappig, op het laatste rijden ze de wagen op een brug en bij alle andere mensen mocht de eigenaar hem er zelf af rijden. Ik stond al gereed voor in te stappen en de keurder stapt agou in om de M2 van de brug te rijden. Zal in zijn eigen gedacht hebben “mmm daar wel ik toch wel eens 5m in rijden”. Wel mijn hart vast gehouden met van de brug te rijden … speling tussen grond en bumper was een paar mm :nailbiting: vraag mij af hoe ze het doen bij verlaagde wagens :pieker:

JeSko

Forumguru
Bij verlaagde wagens? Niet, die moeten naar de keuring met de set op standje hoog gedraaid, mijne geraakt daar niet over die belachelijke balkjes in deze stand.

Je kan toch zien op je keuring attest waarvoor ze je extra hebben aangerekend? Niet? Bij u allicht raamtint en custom uitlaat, alhoewel beide standaard zijn. Het zijn gewoon dieven man.

leon-cupra

Forumguru
Maja die “belachelijke balk” is wel de laagste stand waar een verlaagde wagen in mag staan. Dus het feit dat je er nu niet zou over geraken wilt dan ook zeggen dat je nu niet reglementair rond rijdt.

wat ik tegen eigenlijk bedoelde, er zijn nog eigenaars van een M2 die de wagen reglementair verlagen maar als je met de M2 nog een paar cm lager naar de keuring moet , kan je met dergelijke brug (op en afrijden)niet anders dan de bumper beschadigen. Was met het afrijden (veer dan nog een beetje in) nu al redelijk nipt.

MarcoO2

Forumguru
Bij verlaagde wagens? Niet, die moeten naar de keuring met de set op standje hoog gedraaid, mijne geraakt daar niet over die belachelijke balkjes in deze stand.
Ik hoor jou alleen maar schelden Jesko, maar eh... wie verlaagt zijn wagen zo extreem dat die "belachelijke balkjes" (die blijkbaar op de wettelijk toegestane stand haalbaar zijn) een issue zijn? Dat ben jij toch, en niet de keurders?

If you cant stand the heat stay out of the kitchen...

Bovenaan Onderaan