BMW M2

larsy

Forumguru
Ja wat het nu gaat worden , Zal het zijn .

maar dan …
Dan moet je u in België +10jaar inhouden
en enkel als je dan in buitenland bent dat je nog eens sneller kan rijden .
(Dat gaan ze hier niet zien op de rechtbank)

Maar dan zie ik het niet om nog een auto te hebben van 350pk …
Die verleiding gaat blijven ..

philippe bakker

Forumguru
Ja wat het nu gaat worden , Zal het zijn .

maar dan …
Dan moet je u in België +10jaar inhouden
en enkel als je dan in buitenland bent dat je nog eens sneller kan rijden .
(Dat gaan ze hier niet zien op de rechtbank)

Daarom dat ik een auto gekozen heb die vooral veel luxe heeft. Kan ik me daar wat mee bezighouden.

leon-cupra

Forumguru
Heb ik ook met de M2. Is zo absurd geworden in BE. Zaterdag dat ritje ook. Heb je vrij spel zonder iemand in gevaar te brengen(uitgezonderd jezelf) staan er ofwel flitspalen of trajectcontroles. En dan spreek ik nog niet over snelheden van +160. maar gewoon een vlotte snelheid.
Autostrade ook , vroeger kon je even doorduwen op bepaalde plaatsen (wanneer het verkeer het toelaat ), nu staan daar ook trajectcontroles. Is het dus zelfs met de M2 mee in het treintje van 120.
ik amuseer mij hier nog een beetje rond de kerk. Baantjes waar je de snelheid meer “voelt”, met wat leuke bochten in en af en toe wat rechte stukken om even door te duwen. Maar zelfs op dergelijke baantjes heb je weinig aan 370pk. Kan je met een stuk minder vermogen je ook enorm amuseren. Met mijn MX5 met 131pk had ik net evenveel lol.

sitechris

Donateur
Rijden met vermogen vergt veel zelfbeheersing. Het vermogen even wat langer aanspreken hoeft op zich geen probleem te zijn als het ergens ook even kan (lege snelweg, goed zicht op eventuele flitsers etc). Maar dat zijn wel spaarzame momenten. Meestal is het kortstondig het gas indrukken en daarna weer loslaten. Omdat de omstandigheden het - zeker in drukke NL - gewoon niet toelaten. Of dat je al snel op rijbewijsinvorderende snelheden rijdt. In de Eifel ervaar ik hetzelfde. Dan is zo'n auto eigenlijk te snel voor de leuk omdat je dan ook heel snel weer heel erg hard rijdt. Dus zijn het vaak maar kortstondige sprintjes die je doet en dat vind ik meer frustrerend dan belonend.

Daarom ben ik wel een beetje klaar met de echt snelle auto's. Vorige Fiesta ST was 'maar' 200 pk en dikke prima. Dan kun je net even wat langer gasgeven en lekker door een paar versnellinkjes heen lopen zonder dat het meteen heel ernstig is. Huidige 330i heeft 258 pk (ook wel wat meer kilootjes) en is ook meer dan snel genoeg. En op de Autobahn tik je ook gewoon 250 aan. Zonder moeite. Maar vooruit, daar is een echt snelle auto nog wel leuk. Alhoewel ik daar ook wel een beetje het 'been there done that' gevoel heb.

Ik zeg niet dat ik nooit meer een echt snelle auto koop, maar voorlopig heb ik er geen behoefte meer aan.

leon-cupra

Forumguru
Omdat als zijn batterij leeg is hij een lompe diesel van 194 pk is met een extra rugzak van 300 kg.
Strookt niet echt met je eerder bericht van niemand meer hoeven voorbij te steken … 194pk is nog steeds meer dan velen wagens en wss zelfs met dergelijk gewicht niet echt heel traag te noemen.

leon-cupra

Forumguru
Ik zeg niet dat ik nooit meer een echt snelle auto koop, maar voorlopig heb ik er geen behoefte meer aan.
Het is dat een 330i een trage auto is hé. :deuk:
Zit je bij het minste toch ook al rap aan de “rijbewijs ingevorderde” snelheden. Het gevoel is wss volledig anders dan bij de ST maar snel is er 330i toch. :pardon:

Rosinfield

† In Memoriam
Ja, ik pak ook nu en dan een momentje. Daarnet op een 80 km weg iemand voor me aan het sukkelen. Even vol gas er voorbij en schrok wel dat ik in no time 130 zag. Dus idd snel weer van het gas

sitechris

Donateur
Ja, ik pak ook nu en dan een momentje. Daarnet op een 80 km weg iemand voor me aan het sukkelen. Even vol gas er voorbij en schrok wel dat ik in no time 130 zag. Dus idd snel weer van het gas

Formeel mag je ook bij inhalen niet de snelheidslimiet overschrijden. Maar als je iemand inhaalt die 75 rijdt op een 80 weg, dan is het in mijn optiek zeer onveilig om dat met 80 te doen. Dan rijd je overbodig lang op de verkeerde rijbaan. Beetje gas bij geven zodat je snel er voorbij bent is dan veel veiliger.

Rosinfield

† In Memoriam
Ja, maar als ik daar net op dat moment geflitst word, ben ik mooi de Sjaak. Maar dat calculated risk denk ik wel te kunnen nemen

dirkie996

Forumguru
De opvolger van m’n octi RS, wordt zeer waarschijnlijk ‘n iets minder sportief model. De wagen wordt in juni 5 jaar, en ik heb nog nooit de topsnelheid gereden. Hoogstens eens 220km/u op ‘n stuk verlaten autosnelweg, voor enkele ogenblikken. Eens goed accelereren bij oprijden autosnelweg, of bij inhalen, dat doe ik wel. Maar als ik dan op de teller kijk, schrik ik iedere keer van hoe snel ik dan wel rijd.
Daarom dat ik de wagen niet gechipt heb, vind hem vlot genoeg zo.

Bovenaan Onderaan