BMW M2

brepus13

Forumguru
Wees maar blij met jullie prijzen… had er recent 1 voor 23 te hard: 248€

gelukkig betaal ik zelden hardrij belasting dus nu een keer pech.

• Leuk
Waarderingen: Tees

leon-cupra

Forumguru
Dat zijn idd stevige bedragen. Maja die perfecte wegen moeten betaald geraken hé :tongue:

Hier al zeer lang geleden dat ik een boete had. Zeker meer dan 5 jaar geleden. Rekening houden dat ik 10jaar iedere dag 4 keer passeerde in een zone 30 waar ze zeer regelmatig stonden te flitsen. Daar hield ik mij steevast aan de 30 maar de baantjes daarbuiten … daar gaan we over zwijgen :D

daarmee , op baantjes die ik niet ken ga je mij ook niet gauw hard zien rijden .. kwestie van gevaarpunten niet te kennen. Verwacht er nog wel eentje van zaterdag ook nog .. in het terugkomen pas gemerkt dat er een trajectcontroles stond. Hopelijk een 90 baan , dan is het net wel 1 of net geen .. was het een 70 baan zal er wss een boete de komende dagen volgen … of die trajectcontroles moet nog niet werken, dat kan ook :pardon:

leon-cupra

Forumguru
Eens opgezocht of die trajectcontrole al werkend is … artikel uit 2018 … dus wel actief :banghead:
AA6A90EB-5B96-4008-88DB-32962676BEAE.jpg

Kan wel geloven dat het een dodenweg is. Heerlijk stukje baan met paar lange flauwe bochten waar je heerlijk kan “gassen”. Buiten de bebouwde kom, geen fietsers in de buurt … nodigt enorm uit om hard te rijden … spijtig genoeg met soms fatale afloop (wss de meeste weekendongevallen na een nachtje stappen )

larsy

Forumguru
De eerste boete :uitlachen: .
(Nog een goedkope )

ik ben nog aant wachten (op mijn prijs)
op 1april 2021
Met de Audi :sleep:
Zo snel gereden dat ze me niet konden volgen
en zijn ze dus maar doodleuk naar mijn thuis gereden … daar rijbewijs ingetrokken.
Niets gemeten of geflits . Gewoon gezegd dat ze zelf al 160-170km/h reden en ik weg reed van hun (en ze me kwijt/niet meer konden volgen)
procureur gebeld en mocht ik men rijbewijs al afgeven voor 2 weken … de rest moet dus nog komen :pardon:

Laatst bewerkt:

leon-cupra

Forumguru
Mijn baas is onlangs aan een rijverbod ontsnapt. Was in dezelfde straat waar ik geflitst ben ook geflitst maar aan +80. In het verleden al een intrekking gehad dus er hing hem een serieuze straf boven het hoofd. Ene of andere “mutte” parketmedewerker heeft de dagvaarding persoonlijk aan hem gestuurd terwijl het aan de firma moest zijn (is bedrijfswagen). Door die administratieve fout heeft de rechter hem “vrij gesproken” :nono::nono:

Tegenwoordig bij intrekking rijbewijs is het al snel opnieuw rijbewijs opnieuw doen , psychologische testen en theorie opnieuw doen .. grotere straf zoiets dan alleen maar rijverbod en geldboete :pardon:

SuperBeeb

Forumguru
De eerste boete :uitlachen: .
(Nog een goedkope )

ik ben nog aant wachten (op mijn prijs)
op 1april 2021
Met de Audi :sleep:
Zo snel gereden dat ze me niet konden volgen
en zijn ze dus maar doodleuk naar mijn thuis gereden … daar rijbewijs ingetrokken.
Niets gemeten of geflits . Gewoon gezegd dat ze zelf al 160-170km/h reden en ik weg reed van hun (en ze me kwijt/niet meer konden volgen)
procureur gebeld en mocht ik men rijbewijs al afgeven voor 2 weken … de rest moet dus nog komen :pardon:
Hoewel een boete/maatregel natuurlijk terecht zou zijn, vraag ik me wel af of daarvoor geen echte meting moet zijn gedaan. Of hebben ze beelden?
Als t overdag was, en ze stellen 160+ te hebben gereden, dan ben je hoogstwaarschijnlijk wel de pineut. Dan reed je zeker 50 km te hard.
Maar 's avonds, als je 130 mocht, is dat maar de vraag. Met 180 loop je uit, maar ben je na correctie nog niet je rijbewijs kwijt. En onder de 180 moeten ze toch een concrete snelheid hebben gemeten om een daarbij passende boete te kunnen opleggen, lijkt me. Ben benieuwd.

larsy

Forumguru
Niets op beelden …

(wat die agenten vaststellen met 2 man is genoeg om dat door te geven aan een “bevoegd persoon bij hun” die kan dan bepalen als ze intrekken mogen doen van 2 weken)

Stuk van hun verslag 4BC31C3A-F10C-48A1-9191-C0767FD7F349.jpeg

dat ik snel heb gereden is juist.
maar ik haat het als ze beginne met de rest => ik heb dus normaal voorbijgestoken met richtingaanwijzer …
en druk verkeer is relatief …
in mijn ogen was dat dus niet niet druk.
Heb gewoon de hele tijd 90 gereden waar 70 was en toen bij het rechte lange stuk van 2km effe op het gas gegaan …
Ze hebbe het helmaal niet mooi opgeschreven (erger dan het is)

Laatst bewerkt:

philippe bakker

Forumguru
zoals het daar geschreven staat ga je toch geen verhaal hebben. de rechter flipt bij het lezen van die snelheid. hij of zij gaat in de rechtbank u op de man vragen: hebt ja of neen 160 km/u gereden op die baan van 70 ? is het antwoord ja dan ga je rijbewijs opnieuw mogen behalen. (tegenwoordig bij elke verschijning voor de politie rechtbank ontnemen ze je rijbewijs) is het antwoord neen dan ben je er nog niet vanaf. dan gaan ze argumenteren: dus de politie liegt? enz....

larsy

Forumguru
Ik ga zelf niet gaan .. da is het slechtste wat je kan doen (ik ben dan ook waarschijnlijk werken en zal geen dag verlof nemen)

philippe bakker

Forumguru
ik heb al beiden gedaan. en zelf en een advocaat gestuurd. ik heb ook zelf life andere overtredingen kunnen volgen in de rechtbank en er zit niks verschil op als je of zelf gaat of een advocaat stuurt. een echt goede advocaat zal wel iets uithalen. ik vrees dat je alvast een rijschool kunt boeken :(

JeSko

Forumguru
Als een politie in BE zegt dat hij je gevolgd heeft aan te hoge snelheid, en ze schrijven een proces verbaal uit, word geacht dat de politie agent in eer en geweten handelt en beboeten ze je zonder een meting nodig te hebben. In BE moet je als burger alles kunnen weerleggen en een agent moet niets kunnen bewijzen, hun vaststellen is voldoende.

ertromp

Forumguru
Er zijn dus wel factoren die in uw voordeel pleiten @larsy: warme frieten. Laat daar de PDK Jans maar eens iets anders over roepen. Dat zou niet moeten kunnen

• Leuk
Waarderingen: EdK
Bovenaan Onderaan