Olie temperatuur OIII

MaRco2

Forumguru
Over de turbo. Ik zou na een lange rit (dus meer dan 2 uur) of een rit met hoge snelheden altijd de motor minimaal een minuut laten draaien om af te koelen.

Dat doe ik altijd, zowel korter als iets langer, afhankelijk van de omstandigheden daarvoor.

Na het verlaten van een snelweg o.i.d., laat ik bij de eerste verkeerslichten ook het start/stop systeem voor wat het is. Die kleine turbootjes draaien tegenwoordig absurde toerentallen op hun mini lagertjes, dus zeker geen overbodige luxe.
 

Leon!!

Lid
Dat doe ik altijd, zowel korter als iets langer, afhankelijk van de omstandigheden daarvoor.

Na het verlaten van een snelweg o.i.d., laat ik bij de eerste verkeerslichten ook het start/stop systeem voor wat het is. Die kleine turbootjes draaien tegenwoordig absurde toerentallen op hun mini lagertjes, dus zeker geen overbodige luxe.

als ik mn auto start gaat druk ik daarna meteen 'start/stop' knopje meteen in om het uit te zetten. Geloof er nog steeds geen reet van dat het goed is voor je motor. En die halve tank bezine die ik ermee bespaar per jaar, vind ik prima :)
 

hemi24

Forumguru
@RiccardoRS : misschien moet je hem eerst aanvinken in je wageninstellingen in het menu op het multimediasysteem, dan kun je hem vervolgens selecteren in het scherm tussen je tellers.

upload_2022-1-21_22-7-11.png
 

RiccardoRS

Nieuw lid
Ik heb een idee dat ik een verouderde Amundsen firmware heb (zeker mijn navi kaart is van 2018), kan niet zoveel instellen,
ik mis
- bijrijders buitenspiegel zakken bij achteruit rijden
- schermpje met digitale snelheid/olie/water temp/kWh meter ed (kiezen via knop car ?, ja auto staat buiten)
- DVD gleuf in mijn mediaplayer in dashboard kastje
opties die mijn vorige (ook maart 2018 golf) wel had (octavia is ook een maart 2018)
 

hemi24

Forumguru
Amundsen heeft nooit een DVD speler (gehad)…
Denk dat je een Discover Plus had in je Golf in dat geval?

Kaart kun je updaten door nieuwe map van VW of Skoda portal te halen.

Zoals al gezegd, sommige items zoals olietemperatuur moet je eerst even aanvinken in de instellingen voordat je ze tussen de tellers kunt selecteren…
 

RiccardoRS

Nieuw lid
aanvinken snap ik, maar waar.....want ik heb helemaal geen tellers in mijn radio scherm
hij is toch net ff anders dan die discover
 

EdK

Forumguru
want ik heb helemaal geen tellers in mijn radio scherm
Dat hoeft ook niet !!

Wat er bedoeld word is dat je in je mediascherm onder instellingen ergens een lijstje hebt staan met dingen die je visueel kunt maken in het schermpje tussen de tellers
En als er in dat lijstje dus de olietemp staat zonder vinkje dan moet je er dus een vinkje bijzetten en zal die wel zichtbaar zijn tussen de tellers in scherm
En zo kun je dus ook dingen die je nu wel ziet dus ook in die lijst uitzetten !!
 

RiccardoRS

Nieuw lid
Dat zeg ik
Ik heb geen tellers (foto sport informatie)
En tussen de snelheid en rpm meter heb ik nog niets gevonden , denk dat jullie die plaats bedoelen (ga ik nog zoeken)

leek mij dat een sportieve RS toch een hoop opties standaard aangaf staan, maar wellicht het verschil tussen vw en Skoda , ook er op terug.
 

Bijlagen

  • 1CBDEA1F-EC93-48B6-9A59-AB7E920929C0.png
    1CBDEA1F-EC93-48B6-9A59-AB7E920929C0.png
    298,8 KB · Weergaven: 32
  • BB043968-ACFE-4001-B68E-3FEE4BF91FFA.png
    BB043968-ACFE-4001-B68E-3FEE4BF91FFA.png
    78,2 KB · Weergaven: 34
Laatst bewerkt:

hemi24

Forumguru
Misschien moet je voorgaande reacties nog eens rustig teruglezen; ik dacht dat de uitleg van @EdK toch behoorlijk duidelijk was…
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

JeSko

Forumguru
Als je tussen de tellers ( in je maxidot scherm ) al scrollend niets terugvind, dan kan het gewoon geactiveerd worden door iemand met een vag com kabel, ik weet niet van waar je bent maar @Antera kan dit voor je doen, @Rainesh ook dacht ik.
 

RiccardoRS

Nieuw lid
Olie temp gevonden in mijn dash
Ff juiste knopjes op juiste moment indrukken :maakmegek:
In de radio was ik m aan het zoeken, maar niet gevonden.
radio foto bijgevoegd
 

Bijlagen

  • test.jpg
    test.jpg
    974,9 KB · Weergaven: 30

RiccardoRS

Nieuw lid
Bedankt
Knopjes op het stuur (veel keuzes )
Stond al aan, maar uit/aanvinken is nog nergens te vinden , lane Control ed kan ik wel aan uitvinken met knop op stuur.
 

brepus13

Forumguru
Olie temp gevonden in mijn dash
Ff juiste knopjes op juiste moment indrukken :maakmegek:
In de radio was ik m aan het zoeken, maar niet gevonden.
radio foto bijgevoegd

Als je de olietemp gevonden hebt in je dash en je ziet alleen maar streepjes dan moet je wat langer gaan rijden. De temperatuur begint pas zichtbaar te worden als de olie rond de 50 graden is.
 
Bovenaan Onderaan