Fabia 4 2021 afmetingen en info

Tees

Donateur
1499 mm voor de normale Sandero (vs 1467 voor de F3 HB), dat was degene die @Okki poste. Ok, je hebt gelijk, 32 mm, ietsjes lange 3 cm ;)

Maar met Eibachs eronder heb je denk ik wel een unieke auto in NL :deuk:
 

Canon-Eye

Forumguru
Deze Dacia mag in elk geval 100 kg meer trekken dan de F4, da's wat mij betreft een pluspunt. Maar het is geen combi én ik vind 'm te hoog voor mijn gemak, dus het gaat 'm toch niet worden. De F4 zal trouwens ook mijn shortlist niet halen: er komt geen combi van.
 

Fabia 123

Forumguru
De reacties op deze test zijn niet bepaald in het voordeel van de Fabia, maar ik heb zelf de Fabia 4 nog niet live gezien.
Zijn er al forumleden die de F4 al gezien of in gereden hebben?
 

EdK

Forumguru
Zijn er al forumleden die de F4 al gezien of in gereden hebben?
Was onlangs voor onderhoud/APK keuring bij de dealer en dacht ga eens even kijken naar de F4.
Wel hij zou officieel vanaf november bij de dealers staan, maar de mijne had niet en wilde ik hem echt zien dan had hun filiaal in Alkmaar er wel één staan.
Maar dat bleek ook nog eens de meest kale uitvoering te wezen volgens de verkoper.
Ook hun hadden levertijd problemen ivm de chips
 

sador

Donateur
Ik vind de prijs van de nieuwe Fabia ook behoorlijk stevig.
Tegenover de 2015 Fabia welke ik toen nieuw heb gekocht moet ik nu 8000 euro meer neertellen voor dezelfde uitvoering.

Vind dit een behoorlijke prijs verschil in 6 jaar.
 

moek

Lid
De reacties op deze test zijn niet bepaald in het voordeel van de Fabia, maar ik heb zelf de Fabia 4 nog niet live gezien.
Zijn er al forumleden die de F4 al gezien of in gereden hebben?

Ik heb er toevallig ingereden en gezien vorig jaar. Wat mij erg opviel is de ruimte binnenin en de extra’s die erop zitten (mits je een leuke versie hebt uiteraard).
Ook de details vind ik erg leuk bij Skoda. Ik heb geen ervaring eerder met Skoda dus ik weet niet in hoeverre het rijgedrag verbeterd is.

Toevallig ben ik gister gebeld door de dealer en mag ik mijn nieuwe F4 volgende week ophalen, dus dan gauw kilometers maken en dan weet ik wat meer. Voor nu vond ik hem fijner rijden en prachtiger van binnen en buiten dan mijn ibiza (2016).
 

moek

Lid
EdK,

haha ja leuk verhaal is dat.. Ik heb m gelijk besteld toen dat kon, dat was begin september. Ff door de lease maatschappij douwen, krabbel eronder en bestellen maar.

Bij bestellen was er al paniek met chips, maar alles kon nog. Hij zou in 2021 nog wel komen, niet beloofd maar moest wel lukken als ik bij de eerste bestellingen zat.

Dit werd verstoord toen er later bericht kwam dat fabrieken dichtgingen vanwege chiptekort en bepaalde opties helemaal van de baan moesten (bij mij niet het geval gelukkig). Verwachtte levertijd week 8, jammer, maar was niet anders.

Tot ineens de dealer belde dat hij in Nederland was, dat was afgelopen maandag. Nu ophalen in week 3.

Totaal 19 weken, geen idee wat normaal is maar ik vermoed geen 5 maanden :)

Denk dat het uitgemaakt heeft dat het geen elektrische auto is maar lekker een benzine auto :O
 

EdK

Forumguru
Ben erg benieuwd naar wat foto's van je wagen straks en je ervaringen ermee.
En welke uitvoering je nu werkelijk hebt..

Pin code hoef ik niet te weten hoor !!:D
 

moek

Lid
Pin code is 4x nul, probeer maar ;).


Ik zal volgende week wat fotos plaatsen en op lange termijn ook mijn ervaring ermee.

De gekozen versie is de business edition, wat mij betreft de leukste van de drie.
Qua extra opties vond ik het behoorlijk tegenvallen, ook heb ik een hekel aan die pakketten waar de helft inzit wat je wilt hebben. Dus stoel en voorruitverwarming pakket viel gauw af...

Heb wel voor panorama dak gekozen, wilde het een keer meemaken, ook al kan deze helaas niet open. Wat ik wel erg teleurstellend en gewoon slecht vind is dat het panorama dak geen elektrisch zonnescherm heeft. Ik kwam hier helaas later pas achter. Nu moet je een goedkoop netje uitvouwen en in je dak stoppen... voor 27k... het is niet anders :(
 

Okki

Donateur
Nu moet je een goedkoop netje uitvouwen en in je dak stoppen...

ook geen handmatische rolhoes afdekking dus?


ook vreemd dat een winterpakket niet samen kan met een pano dak...


  • Verwarmbare voorstoelen
  • Verwarmbaar stuurwiel
  • Verwarmbare voorruit
  • Verwarmbare ruitensproeierkoppen
Let op, niet mogelijk icm Panoramadak
 
Laatst bewerkt:

moek

Lid
@Okki ,

Nee niets, het ziet er echt knullig uit. Wel een pluspuntje dat met panoramadak alsnog lampjes in het dak zitten, al gebruik je ze bijna nooit...

kijk voor de gein dit filmpje (vanaf 11:20).:cheer:

Snapte ook al niet waarom dat niet samen gaat, dealer heeft ook niet echt een logische verklaring. Bijvoorbeeld kan ik ook (nog) geen trekhaak achteraf laten monteren.
 

Okki

Donateur
jemig, moet ineens denken aan de Volvo C30, die had een slappe vuilniszak als hoedenplank. Echt raar dat.


volvo_c30_41.jpg

Nou heb ik de rolhoes van mijn panodak meestal open, maar als jet echt zonnig is, is het wel handig hem dicht te kunnen doen (handmatisch, dat dan weer wel)
En die losse Sunnyboy neem je natuurlijk niet heel de tijd mee in je kofferbak.

Overigens heb ik achter links en rechts ook gewoon lampjes zitten hoor.
 
Laatst bewerkt:

moek

Lid
Ja haha, autofabrikanten hebben af en toe last van een kronkel.

hoe bevalt jouw panodak @Okki ?

Had de faab een handmatig rolluik gehad was het ook niet een probleem geweest, nu laat ik hem altijd open denk ik, kijken hoe dat zal gaan (gelukkig heeft die airco :tongue: ). Was ook niet van plan die tent overal mee naar toe te nemen.
 

Okki

Donateur
Bevalt prima, zou nooit meer anders willen. Tijdje geleden proef gezeten in een auto met zwarte hemelbekleding, wat een donker hol was dat.

Zoals gezegd, rolhoes gaat bijna nooit dicht, maar als het moet is het handiger dan een tent te moeten opbouwen.
 
  • Leuk
Waarderingen: moek
Bovenaan Onderaan