E-Tec MHEV ervaringen?

CornmeisterNL

Nieuw lid
ik heb sinds vrijdag de 1.5, je merkt NIETS van het omschakelen naar 2 cilinders etc.
Na het coasten de vaart weer oppakken gaat ook heel soepel.

Wanneer ik het gevoel heb dat ik vermogen tekort kom, kan ik met de flippers aan het stuur een versnelling terugschakelen.
Volledig electrisch rijden is niet mogelijk bij deze auto.

Ding rijdt heel smooth, zet je hem in de sportstand, dan is ie erg vlot.
Al met al een goede keuze.
 

MRNX

Forumguru
Heeft op zich niets met de motor te maken, maar ik vind het leuk dat ze het volgende hebben gefixt:

Ik heb de auto stand geselecteerd voor het display. Dag en nacht stand, afhankelijk van licht aan of uit. Nu merk ik dat het scherm op de dag stand blijft staan als het licht aangaat door de regensensor. Scherm gaat alleen op nacht op basis van de licht sensor. Geen halszaak, maar goede oplossing!
 

MRNX

Forumguru
Even een update. Heb de auto nu 2 maanden en er staat al ruim 8000 km op de teller. Als ik over twee weken terug ben van vakantie ga ik over de 10k heen.

Genoeg info om de auto/ motor te beoordelen. In de stad heel gemakkelijk, op de NL snelweg met 100 km/u zeer rustig en comfortabel, op de D snelweg met 170+ nog steeds fijn. In de Alpen over de pas, in Italië door de heuvels en over de grindpaden. Alles is dik in orde met deze 1.0 icm de DSG. Echt oprecht tevreden. Heb nog geen moment gedacht dat ik een zwaardere motor moest hebben.

Foto's als extra 20210808_170555_compress59.jpg 20210808_170610_compress38.jpg
 

Okkie73

Senior Member
@MRNX volgens mij heb ik je zien rijden (Toscane?) :ot:. Had je door de Alpen iets aan de trekhaak? En zo ja, hoe is dat bevallen?
 

Tukkerdad

Actief lid
Kan het bovenstaande over de 1.0 alleen maar onderschrijven. Net naar Italie geweeest, in bergen en op de autostrada of Autobahn beviel hij prima, ook bij hogere snelheden (160 kmu ervaring).
 

Pirke

Nieuw lid
Finally :-)
f8fefe94c860da91d74a3b61f4e09802.jpg


Verstuurd vanaf mijn SM-A525F met Tapatalk
 
Ik heb proef gereden in de 1.5 DSG omdat er nergens een 1.0 (e-TEC) beschikbaar was (zelfs niet handgeschakeld). Wist meteen dat ik de Octavia wilde, MITS de 1.0 e-TEC zou voldoen. Had bijna de hoop opgegeven en bij de concurrent gaan kijken toen ik op goed geluk een dealer in het noorden van het land ben binnengestapt. Daar bleek de verkoper zelf in de Octavia 1.0 te rijden (dus niet de e-TEC en dus ook handgeschakeld). Betreft dezelfde motor, maar dan zonder het mild hybride gedeelte en dus zonder de extra “ondersteuning” bij optrekken. Binnen 5 minuten wist ik dat deze 1.0 motor echt voldoende is voor deze auto. Rijdt gewoon goed en met de DSG en de mild hybride ondersteuning kan/zal dat alleen nog maar beter zijn.
 

MY00

Senior Member
In Roermond hebben ze dus ook een Octavia staan met een 1.0. Wel hand geschakeld. Mijn vrouw gaat dus ook waarschijnlijk de 1.0 e-tec, dus met DSG, bestellen.

Wat ik wel heel erg vreemd vond was de de dealer gewoon op de website van Skoda.nl de auto uitzocht en hier ook de offerte aan koppelde.

Indien je op skoda.nl kijkt een bijvoorbeeld de Business Edition Plus kiest. Krijg je bij de optie's soms keuzes, in de pakketten, welke ook al standaard op de auto zitten.

Dit is toch vreemd? Dat dit op een website staat kan ik me nog iets bij indenken maar dat de dealer hier niet om heen kan werken, tenminste niet de dealer waar wij zijn geweest, vindt ik tenminste vreemd
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan