E-Tec MHEV ervaringen?

Rataplan

Forumguru
Die elektrische stoelen zitten erg goed. Kom van O3 met Sport/Dynamic stoelen. Ik zit voor mijn gevoel wel iets hoger maar heb ook meer ruimte over boven mijn hoofd (met bijna 1.90m lengte).
Dat gevoel heb ik ook in de leen Octavia met elec. stoelen...
 

stuiter

Nieuw lid
Sta op het punt om een 1.5 e-tec mhev dsg te gaan bestellen en zodoende kwam ik op dit forum. Ik lees dat zowel Jongetje als Rataplan het over elektrische stoelen in meervoud hebben. Maar hoe hebben jullie de bij-rijdersstoel elektrisch kunnen bestellen?? Dit is juist een ding wat ik héél graag zou willen bestellen maar helaas niet voorelkaar krijg.
 

MRNX

Forumguru
Hi @stuiter, ik kan je vraag niet beantwoorden, maar ik heb wel een tip voor je.

Veel leden, zeker degenen die veel weten en je graag willen helpen, doen dat het liefst als je je even voorstelt, zoals in de forumregels staat.

Dat kun je doen in de meet & greet. Thnx
 

Rataplan

Forumguru
Ik heb in onze Octavia geen elektrische stoelen, de leen Octavia heeft elektrische stoelen aan beide kanten.
Respectievelijk spreken we over een RS en een Style in Duitse uitvoeringen.

Ik heb bewust geen elektrische stoelen en deze leenauto bevestigd wederom mijn keuze. Duurt mij te lang om de stoel naar achteren te schuiven.
 

JeSko

Forumguru
Duurt mij te lang om de stoel naar achteren te schuiven.

Zo ongeduldig? :itwasntme: ik stap meestal al in als ie nog aan het schuiven is, maar natuurlijk duurt het wel langer naarmate het lengteverschil met de vrouw groter is. Zou elektrische stoelen met geheugen gekoppeld aan de sleutels niet meer kunnen missen, en dan zwijg ik nog van de talloze instelmogelijkheden, zoals lendensteun, extra rugsteun onderin, instelbare kantelhoogte voor meer steun onder de benen. Of kan je de niet elektrische sportstoelen ook zo afstellen?
 

Rataplan

Forumguru
Ja kun je ook allemaal zo instellen, maar dan met de hand en traploos, dus in meer standen dan elektrisch.
Ook kunnen de stoelen in onze wagen lager dan de elektrische en naar mijn zin net niet laag genoeg.
 
Ik heb de eerste 2000km erop zitten en die zijn prima bevallen.
Wat die mild hybride nu precies toevoegd weet ik niet, ik merk er niks van.
Het start/stop systeem kan je op verschillende manieren uitschakelen op je scherm, maar omdat het starten zo vloeiend gaat, laat ik het aanstaan.
De autohold vind ik ook prettig, nu hoef je niet de hele tijd met de voet op de rem te staan.
Met een klein tikje op het gas start de motor, iets meer gas gaat ie rijden
 

SKRH

Nieuw lid
Vandaag opgehaald octavia combi 1.0 E-tsi
Vorige auto een peugeot 1.6 hdi
Auto reed heerlijk, echter na een km of 5 a 10 kreeg ik een storingsmelding "storing 48volt systeem" even later het verzoek de auto te stoppen en garage te bellen.
Lang verhaal kort ,auto staat na 15minuten weer bij de dealer welke hem gelijk gaat uitlezen.
Na ca half uur het bericht dat het wat langer gaat duren dan gedacht.
Leenauto mee om weer aan het werk te kunnen met de afspraak dat deze loop vd dag omgewisseld wordt voor mijn nieuwe auto. Helaas einde dag het bericht dat het nog niet opgelost is en gemeld is bij pon en ik de auto zeker nog een week niet terug krijg... de 15minuten rijden bevielen goed dat dan wel.
 
Ik heb zelf de 1.0TSI E-TEC

Vind het zelf erg fijn! vooral bij het start/stop gebeuren merk je dat je gewoon lekker soepel weg kan rijden zonder dat je moet wachten op het starten. (wat overigens ook echt niet lang duurt hoor)

Verder het Coasten is soms wat surrealistisch dat je op de snelweg rijd en je gas los laat de toerenteller naar 0 valt.
Schakelen tussen coasten en gas geven voel je niet echt, allemaal heel soepel!
 

jongetje

Forumguru
Ik heb al even deze motor maar heb nooit gemerkt dat ik op de batterij rijdt, hoogstens dat deze een beetje ondersteund. Wat jij coasten noemt is voor mij gewoon in een andere auto hetzelfde als gas los, motor uit en in zijn neutraal. Enige voordeel dat ik merk is dat de motor lekker snel start bij een verkeerlicht (en ook alvast start als een voorganger begint te rijden).

Maar ben verder tevreden, komende van een 1.6TDI met evenveel pk rijdt deze motor een stuk vlotter.
 
Laatst bewerkt:
Hallo allen,

Ik volg het forum al even en ben sinds gisteren eigenaar van een Skoda Octavia Hatchback e-tec Business Edition.

Heb er nu zo’n 250 km opzitten. Helaas merk ik bij een constant toerental op de snelweg een soort stotter, alsof de auto 0,1 seconden inhoudt. Hier baal ik wel van... Meer mensen hier last van? Ben bang dat ik richting dealer moet.

Groet,
Stef
 

SKRH

Nieuw lid
Ondertussen is de dynamo vervangen, dit bleek niet het euvel te zijn , Ook de software is geüpdate maar helaas na 2 wkn wachten nog steeds mijn auto niet terug. Vandaag nog bij de dealer geweest om aan te geven dat dit wel zeer teleurstellend was en een slechte eerste ervaring met skoda.
Na afleveren nieuwe auto ondertussen in 2 wkn nog maar een kwartiertje in kunnen rijden......
 

SuperBeeb

Forumguru
Is wel erg triest, daar koop je toch geen nieuwe auto voor? :banghead: En als dealer is t dan toch je eer te na om dit niet onmiddellijk op te lossen? Zeker weer een Pon-dealer :tongue:
 

SKRH

Nieuw lid
Nee, is bij van Mossel.
De service verloopt zoals ik begrijp wel via Pon.
Het gaat bij mij om zakelijke lease maar toch.
Moet wel zeggen dat van Mossel een keurige nieuwe seat leon sportstourer FR mee heeft gegeven als leenauto, is wel leuk aangezien ik tussen deze 2 aan het twijfelen was. Kan hem nu uitgebreid uitproberen maar ben toch nog blij met de keuze voor de Skoda.
 

SKRH

Nieuw lid
Update,
Afgelopen week na 3.5week eindelijk de auto terug.
Het bleek uiteindelijk de aansluitkabel van de dynamo te zijn( 1e diagnose klopte dus wel alleen ipv de dynamo hadden ze de kabel moeten vervangen) de wagen is bij pon onderzocht en gerepareerd, en door van mossel weer als nieuw afgeleverd.
Inmiddels 300km mee gereden en bevalt super, wat een verschil met de leen seat leon welke ik 3.5 week bij had in de fr trim, de octavia voelt toch echt wel een stuk luxer aan.
De 1.0 etec rijdt voor mij voldoende snel, voelt niet sloom aan en rijd heerlijk rustig. Blij met mijn keuze!
 

Okkie73

Senior Member
@SKRH hopelijk blijft ie het nu netjes doen! Ben benieuwd naar jouw verdere ervaringen, ik ontvang hem hopelijk begin juli. Ook de 1.0 e-tec DSG.
 
  • Leuk
Waarderingen: SKRH

MRNX

Forumguru
Eerste 2 dagen zijn goed bevallen, > 500 km in diverse omstandigheden. Stad, 100km/u, 130+.

Rijdt zeer rustig, voldoende pit voor een 3 cilinder 1.0 motor. Enige opvallende is dat wanneer je in D even plankt, dat hij dan wel erg ver terugschakelt en heel hoog in de toeren schiet.

Start-stop is vlekkeloos, ook de coasting is leuk. Rustig gas los is motor uit, wat abrupter gas los is afremmen op de motor. Motor aan of uit en de omschakeling hiervan is onmerkbaar.

Auto 'ziet' het als je een kruispunt of rotonde nadert en adviseert dan gas los te laten. Gaat allemaal erg soepel en fraai. Allemaal gericht op eco en comfort. Zal voor enkelen als 'suf' overkomen, maar ik vind het prettig. Tijd van jakkeren heb ik wel gehad.

Dacht dat ik in m'n oude O3 een goed rijdende auto had, maar dat verbleekt bij deze!
 

bonyuri

Actief lid
Ik heb de 1.0 DSG in Combi Business Plus uitvoering (met panoramadak, functiepakket, elektrisch verstelbare stoelen, slaappakket, airbags achter, reservewiel en vaste trekhaak).

Die elektrische stoelen zitten erg goed. Kom van O3 met Sport/Dynamic stoelen. Ik zit voor mijn gevoel wel iets hoger maar heb ook meer ruimte over boven mijn hoofd (met bijna 1.90m lengte). Fijne is dat de stoel in de laagste stand (net als die in mijn O3) een stukje naar achter kantelt en ondersteuning aan mijn benen geeft. En 3 geheugen posities is erg fijn.

Dit is goed nieuws. Ik heb nu ook een O3 1.6 DSG en ga naar een O4 1.0 DSG met electrische stoelen :)
 
Bovenaan Onderaan