E-Tec MHEV ervaringen?

MRNX

Forumguru
Wat gek dat hier nog geen reactie op is gegeven! Ik ben ook wel benieuwd naar de ervaringen van bestuurders.

Iemand?
 

Desperado

Forumguru
Misschien zijn die bestuurders er nog niet? Ik heb dat model nog niet voorbij zien komen in "mijn auto"
 

MRNX

Forumguru
Zou kunnen! Is natuurlijk nog vrij nieuw, maar als ik ergens 'nieuw nieuws' verwacht, dan is het wel hier! ;)

We wachten af!
 

jongetje

Forumguru
Ik heb sinds vanmiddag deze motor met dsg. Ik vind het enorm veel beter dan mijn vorige 1.6tdi met dsg. Ik merk alleen aan de toerenteller dat de motor uitschakelt, merk er verder zo goed als niets van.
 

MRNX

Forumguru
Dit gaat mijn eerste automaat worden! Heel benieuwd. Wachten duurt te lang.... :(
 

jongetje

Forumguru
Ik heb de 1.0 DSG in Combi Business Plus uitvoering (met panoramadak, functiepakket, elektrisch verstelbare stoelen, slaappakket, airbags achter, reservewiel en vaste trekhaak).

Die elektrische stoelen zitten erg goed. Kom van O3 met Sport/Dynamic stoelen. Ik zit voor mijn gevoel wel iets hoger maar heb ook meer ruimte over boven mijn hoofd (met bijna 1.90m lengte). Fijne is dat de stoel in de laagste stand (net als die in mijn O3) een stukje naar achter kantelt en ondersteuning aan mijn benen geeft. En 3 geheugen posities is erg fijn.
 

jongetje

Forumguru
De kinderen vinden de ledverlichting in de deur en voetenruimte erg leuk om mee te spelen. Mooi is dat deze rood wordt als je de deur opendoet, zeker als het donker is (en leuk, het Skoda logo op de grond geprojecteerd onder de deur).
Helaas geen led strip in de achterportieren.
 

SCHOLTENS85

Actief lid
Ja volgens mij vind ik dat zelf ook erg leuk die verlichting. Ambience is dus alleen voorin?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

MRNX

Forumguru
Ja, alleen voorportieren, dashboard en voetenruimten (voor en achter). Jammer dat de achterportieren niet meedoen, dat heeft mijn huidige Megane dan weer wel.
 

SNARFB

Senior Member
.......Die elektrische stoelen zitten erg goed. Kom van O3 met Sport/Dynamic stoelen. Ik zit voor mijn gevoel wel iets hoger maar heb ook meer ruimte over boven mijn hoofd (met bijna 1.90m lengte). Fijne is dat de stoel in de laagste stand (net als die in mijn O3) een stukje naar achter kantelt en ondersteuning aan mijn benen geeft. En 3 geheugen posities is erg fijn.
Schuift de stoel ook terug om het uitstappen en instappen te vergemakkelijken?
 

jongetje

Forumguru
Nee, de stoel schuift (zover ik heb gemerkt) niet naar achter bij uitstappen. Zou ik persoonlijk ook niet willen want dan zet ik mijn kind achterin klem.
 

Tukkerdad

Actief lid
Vanaf volgende week zaterdag kan ik wellicht meer zeggen over de 1.0 etec, dan heb ik m. Je hoort t dan.
 

@win

Lid
Ik heb de O4 combi 1.0 e-TEC dsg benzine. Nu een week in bezit rijd prima.
In de “normale” D (drive) prima te doen , ik heb een golf 7 1,6 diesel) gehad met dsg deze had wat moeite om weg te komen daar heeft de 1.0 O4 eigenlijk bij “normaal rijgedrag “ geen moeite mee.kan prima meekomen met overig verkeer, sneller zelfs
Wil je wat rapper? geef je het pookje-joystick van de automaat een tik terug op S (sport) en je kunt lekker door trekken.dat versnellen gaat eigenlijk in 1 strakke streep door! Zonder voelbare schokken (dubbele koppeling)

zodra de motor warm is zul je merken dat bij het stoplicht of kruising de motor uitvalt (vrij snel) , en zodra je het gaspedaal indrukt gelijk de elektro motor zn werk doet, beetje het zetje/duwtje geeft en daarna versneld deze gewoon op de motor/automaat , merk je eigenlijk niks van , toerenteller maar in de gaten houden kun je het zien gebeuren.

aan het stuur heb je ook F1 schakel”flippers” kun je ook met de hand schakelen.
 

Tukkerdad

Actief lid
Sinds gisteren mijn 1.0 e-tec in bezit. Natuurlijk nog maar weinig km, maar eerste ervaring, gezien de vragen bovenaan: trekkrwcht genoeg, lijkt er inderdaad op dat de accu vanaf de stilstand lekker bijspringt. Startstop prima, en het coasten en weer aanspringen gaat voor mijn gevoel echt onmerkbaar. Ik zie alleen op ds toerenteller 0 staan en daarnaweer oplopen, that is it. Eerste indruk: aanrader. Even wennen: de accu onder de passagiersstoel, als die verder achteruit staat kijk je er op. Maar he...als dat alles is, haha.
 
Een vraagje voor de mensen die een mild hybrid in het bezit hebben. Kunnen jullie ergens zien hoeveel de batterij opgeladen is?
 
Nee is niet te zien, maar ook niet echt nodig aangezien je niet zelf schakelt tussen elektrisch / benzine.
Heb zelf ook de 1.0 mhev, nu anderhalve week, en die rijdt inderdaad pittig genoeg voor wat ie moet doen. De S-stand eigenlijk nog niet echt gebruikt, maar de auto lijkt standaard comfort rijgedrag te stimuleren. Het schakelen tussen elektrisch en benzine gebeurt inderdaad geruisloos en valt enkel op in de toerenteller. Heb wel de indruk dat de adaptive cruise control niet helemaal afgestemd is om maximaal te coasten. Zelf rijden lijkt me positief effect te hebben op het verbruik, en dat is een beetje jammer.
 
Bovenaan Onderaan