Mercedes-benz

sitechris

Donateur
Dik apparaat en stiekem vind ik deze mooier dan het nieuwe model. Die vind ik wel heel saai ogen. Mooie motor ook. Lekker op koppel surfen. Heerlijk.
 

JeSko

Forumguru
Deze is inderdaad knapper dan zijn opvolger, die opvolger zijn voorkant is net een Mondeo en de achterkant een CLA. Interieur is daarentegen wel WEER knapper geworden. En dat was al het knapste premium interieur verkrijgbaar.
 

sitechris

Donateur
Ja, interieur is inderdaad knapper geworden maar ik lees wel dat dit vooral in de tech zit en niet zozeer in afwerking/materialen. Daar is de BMW 3-serie steeds meer de heilige graal aan het worden. De Audi A4 natuurlijk ook, maar ik denk dat je daar bij een nieuw model ook gaat constateren dat het bij Audi minder wordt ipv meer. Iets met bezuinigingen.
 

JeSko

Forumguru
Klopt @sitechris

zelf in deze gezeten, en dat interieur is héél knap maar niet duurzaam. krakende materialen als je er aankomt ( dus niet tijdens het rijden ) en kras gevoelige pianolak plastic overal, de E van mijn kameraad zijn vader bladert af aan de middenconsole. Dat kan echt niet maar goed.

20200515_124345_copy_2304x1728.jpg

Maar zou mijne er zo voor wisselen, gevoel van luxe en vooral schoonheid is toch aanwezig in zo'n mooie C. Vooral hoe die middentunnel en dashboard in elkaar lopen en je als chauffeur "omhelzen" vind ik magnifiek.
 

sitechris

Donateur
BMW heeft dat nu echt beter op orde. Alleen mis je de digitale bling-bling van de nieuwste generatie Mercedessen. En dat is wel waar veel klanten anno 2021 van gaan kwijlen.
 

philippe bakker

Forumguru
Vermits ik bij een volgende overtreding mijn rijbewijs 1 jaar kwijt zal zijn ( volgens de rechter) wou ik mijn volgende wagen vooral luxe hebben ipv sportiviteit. Dat heb ik wel gevonden in deze c300de. Hij glijdt over de weg. ( luchtvering) de zetels zitten super. Het open dak werkt ongelooflijk en ziet er mega uit. Er zitten functies op waar men bij skoda nog nooit van gehoord heeft. Het verbruik is extreem laag.
 

Cordoba

Forumguru
@philippe bakker Staat er geen termijn (proeftijd) op de periode dat je bij een volgende overtreding automatisch je rijbewijs 1 jaar kwijt bent? In NL staat daar normaal een bepaalde periode voor, en gevoelsmatig is het ook een verschil of je nu een maand na de uitspraak van de rechter in de fout gaat, of pas 10 jaar later.
 

Cordoba

Forumguru
Dan weet je in elk geval wel waar je aan toe bent Philippe, dat betekent nu nog een jaartje oppassen?
 

EdK

Forumguru
2 jaar op de fiets en madam met de wagen laten rijden !!
Is echt de veiligste manier !! :D
 

larsy

Forumguru
Mooie wagen ... maar ik snap niet dat mensen voor Mercedes gaan
wat zoeken die in dat merk !
Meestal kan je de mensen wel plaatsen bij een bepaald merk
bij een benz kan ik dat de laatste ~8jaar niet meer.
 

philippe bakker

Forumguru
Met de Octavia rs had ik een gezinswagen met snelheid. Een beetje een bruut. Na dat ik mijn rijbewijs kwijt ben gespeeld wou ik niet meer een auto die aanzet tot sportiviteit en eerder een auto met veel luxe. Zodat ik een beetje daar mee bezig ben ipv snelheid. Deze c300de heeft heel veel luxe. Voila daarom
 
Bovenaan Onderaan