Zenec 2050 - reset na contact uit

Het rare is alleen dat ik een gele dikke draad heb wat dus de 12v permanent is, maar voor de rest alleen dunne draadjes heb..
Een rood draadje maar dat is voor speaker.
Ik probeer de orginele pin-out van de din connector op de Zenec2050 te achterhalen wie weet wat er veranderd is :(

De gele draad was er door de vorige eigenaar brut uit getrokken de de connector pin zat er nog in.
Ik wil dit ook nog repareren naar heb geen idee hoe die koperen vierkante open pinnetje heten
 
Zou A15 en A16 nut kunnen hebben?
A3 is niet de switch maar gaat naar B4 dus daar snap ik niets van
2e96be8cdf473f7f9a16250cb1be0121.jpg
 
Waarom niet gewoon een Nederlandstalige handleiding gebruiken?

Bekijk bijlage 89969

http://www.zenec.com/wp-content/upl...0_z-e2050_device-user-manual_web_nl_rev-a.pdf

Wat ik mij afvraag:
  1. heb je de juiste kabel bij je Zenec?
  2. is de kabel in je auto nog origineel?
Bij 2x een ja als antwoord, zou het plug&play moeten zijn!
De foto van mij is derect genomen vanaf de zenec 2050.

Mijn swing radio zit er al 9 jaar in met een parrot. De parrot is nu verwijderd door iemand die dat vaker had gedaan. Er was een losse connector en die is ook weer aan gesloten.

De zenec is 2e hands en de a16 was los gehaald anders ging die bij de vorige eigenaar van een vw transporter niet uit bij contact uit. De radio zat er in toen hij zijn vw kocht dus geen idee of de iso connector draad volgorde geheel correct alles wekt behalve de settings bewaren.
Firmware is 2.5 en canbus is ook v128. Maar dat hielp niet
 
Het lijkt og gnd en b+ zijn omgedraaid. Soms kan dat raar doen heb ik ook met pomp aardlek schakelaar gemerkt.
Ben geen stroom expert
 

hemi24

Forumguru
In- en uitschakelen met contact zou via de canbus moeten gaan, daar zou je geen draden voor moeten verwisselen…

:pieker:
 
Ik zie links naast mijn radio bay nog iets wat lijkt op een quadlock. Dat zou wel het orgineel dus kunnen zijn. Waar ik nu op koppel heeft bij de ingang mute ik gok dus dat dat de extender quadlock is van mijn parrot 9200? Misschien die er morgen tussen uit proberen te halen want die zit gied weg gepropt.

Krijg mijn plug niet goed terug in iso connector dus dat wordt ook lol. Zijn daar simpele tools voor. Ik weet niet hoe de plugjes in de iso connector heten
 

Cordoba

Forumguru
Ik krijg uit je schema het idee dat mogelijk A3 en A16 zijn omgedraaid. Hierbij ga ik er vanuit dat dit bij jouw auto nog niet via canbus wordt geschakeld.
Die pinnen en stekkers kun je in elk geval ook bestellen bij Rick Donkers, en dan zoeken onder multi-stekkers. Linkje
 
Ik krijg uit je schema het idee dat mogelijk A3 en A16 zijn omgedraaid. Hierbij ga ik er vanuit dat dit bij jouw auto nog niet via canbus wordt geschakeld.
Die pinnen en stekkers kun je in elk geval ook bestellen bij Rick Donkers, en dan zoeken onder multi-stekkers. Linkje
Bedankt voor de link. A3 gaat naar de speaker lijkt het en dat klopt dan niet. Maar eens wat dingen bij rick bestellen.
Ook die canbus van de parrot er tussenuit halen
 
Ik dacht dat de kenner de gehele parrot setup had verwijderd maar de quadlock van de parrot zat er nog tussen. Nuniet meer maar krijg geen 12v gemeten op de orginele quadlock. De links onder pins
f1f08e10e27af227d52b7aa871ebab02.jpg
 
Even de zekering controleren dan...je zal zeker niet de eerste zijn die bezig is met draadjes verwisselen en een zekering door laat branden.
Das een goede, dus waarschijnlijk in de box links van het stuur want mijn swing werkt ook niet. Zo eens bekijken
 
Das een goede, dus waarschijnlijk in de box links van het stuur want mijn swing werkt ook niet. Zo eens bekijken
Even geken en op de plaats waar de radio zekering hoort, naast de donker blauwe volgens de handleiding zit geen zekering. Ik snap er officeel niks meer van
c02507f7573e892b90cafbdecadaaf8e.jpg
 

JPs_OC2

Donateur
Ff goed kijken in de handleiding > je hebt twee zekeringkasten. Eentje onder de motorkap vlakbij de accu en eentje aan de zijkant van je dashboard. Je moet de zekeringkast onder de motorkap hebben.

Afhankelijk van de uitvoering van je O2 is het dan zekering F19 of F8.
 
Bovenaan Onderaan