Zenec 2050 - reset na contact uit

Ff goed kijken in de handleiding > je hebt twee zekeringkasten. Eentje onder de motorkap vlakbij de accu en eentje aan de zijkant van je dashboard. Je moet de zekeringkast onder de motorkap hebben.

Afhankelijk van de uitvoering van je O2 is het dan zekering F19 of F8.
Ouch, tja ik zag zo mooie radio in de handleiding bij de dashboard zekeringen . Dus dan onder de motor kap
 
Het was F8 de radio zekering onder de motorkap. De zenec werkt weer maar onthoud nog niks. We gaan weer op onderzoek of wie heeft er nog ideeën
 
Tel je wel vanaf de juiste kant? Plaatje is van de aansluiting op het apparaat, dus als je de stekker eruit trekt kijk je gespiegeld...
Ik kan A3 en A16 niet omdraaien. A15 en A16 zijn grote pluggen/dik snoer en A3 is kleine plug/ingang in iso connector en kabel is dun.
 

EdK

Forumguru
wie heeft er nog ideeën

Net thuis en zie weer wat tekst staan.
Helaas heb ik geen tijd om er in te duiken, maar neem eens contact op met Zenec.com
En geef je merk type en bouwjaar van je wagen op en je probleem
Kan in engels, mijn ervaring is dat ze redelijk snel met een antwoord komen.
Zijn redelijke gasten daar is mijn ervaring in verleden en denken met je mee.
Kan best wezen dat ze je uitleggen dat er bijvoorbeeld een bruggetje in de connector gemaakt moet worden.

Nee heb je en ja kun je krijgen !!! Maar dan moet je wel beleeft brutaal zijn soms
 
Ik heb al een mail gestuurd vorige week en kreeg antwoord dat het door gezet werd naar de technische dienst. Tot op heden niks. Ik wacht nog even af anders stuur ik een mailtje mbt tot status
 
Laatst bewerkt door een moderator:
  • Leuk
Waarderingen: EdK
Vandaag er weer mee bezig. Ik heb het gevonden wat het probleem was. Ik doe veel met computers maar deze had ik niet verwacht. Omdat de settings niet wetden bewaard dacht ik dus dat dat de factory settings waren, ik zag geen reden om de button factory reset te gebruiken want ik dacht dat doet niks. Maar in tegendeel na de factory reset weer settibgs ingesteld op een oasr items en die blijven nu bewaard.
Eens kijken of alles er morgen ochtend nog instaat maar ik denk dat dit het dus was.
Bedankt allemaal voor het meedenken.
 

hemi24

Forumguru
Was het nu het terugzetten naar de fabrieksinstellingen, of was het gewoon de systeem-rust van de CAN-bus..?
 

EdK

Forumguru
Of stuk kabel van de parrot die er ook tussenuit is gehaald in combi met de reset ?
 
Laatst bewerkt:

hemi24

Forumguru
Ik doe ook veel met computers, maar wat zegt dat..?

:arghh:

Belangrijkste is dat het nu lijkt te werken zoals het zou moeten!

:bloemen:
 
na het verwijderen van het parrot deel werkte het nog niet.
Na de fabrieks reset wel. Geen idee wat dat dan gedaan heeft.
Misschien inderdaad de CAN bus een extra schop gegeven.

Met computers/routers/switches bedoel ik dat ik verwachte dat alles naar de basis ging zoals aan het begin van de eerste keer de software opstarten, dan zou fabrieks instelling geen nut moeten hebben want alles stond al als een verse installatie zo te zeggen, maar blijkbaar moest er ergens toch iets nog gewist worden oid.
 
Bovenaan Onderaan