Zenec 2050 - reset na contact uit

Hallo,

Ik heb een Zenec 2050 2e hands gekocht en aangesloten.
Het werkt goed er ontbreekt de FM frakra van 2x naar 1x en het kleine verloopje voor DAB+ en een columbus 2DINS frame dus dat wordt nog interessant om dat te vinden.

Maar mijn uitdaging is nu dat als ik de O2 uitzet/sleutel verwijder en weer aanzet dat alle settings weer naar de fabrieks instelling zijn gegaan.

Moet ik iets aanpassen en wat zou dan de makkelijkste/beste manier zijn
 

Captain Hook

Forumguru
Dat klinkt als het niet aanwezig zijn van een permanente 12V+ aansluiting die zorgt dat zaken in het geheugen bewaard blijven...

M.a.w. zoekt en gij zult vinden! ;) Op zoek naar de al dan niet correct aangesloten permanente voeding, bedoeld voor het instandhouden van vluchtige gegevens...
 

hemi24

Forumguru
Kan het zijn dat er verschil zit in de gateways van de pre-facelift O2’s en de facelift O2?
 
Op de Zenec site staat in het archief de Bedienungsanleitung. Op pagina 73 en verder staan de aansluitschema's.

http://www.zenec.com/wp-content/upl...1_z-e2050_device-user-manual_web_de_rev-b.pdf
A16 was los gemaakt door de vorige eigenaar en fie moest ik weer maken zodat de zenec aanging zonder a16 werkte die niet terwijl dat permanent 12v is. Er staan geen kleuren bij dus wie weet had die al wat omgedraaid. A16 is nu bij mij geel. Ik ga maar eens zoeken naar de layout voor de o2 connector
 

EdK

Forumguru
Het zal inderdaad met de draden te doen hebben
Ik heb de Zenec 2010 gehad in de Yeti
En daar werd de 2010 met 2 constante 12V voedingen gevoed
En de unit werd aan en uit geschakeld door de de CAN BUS.
Ben er toen achter gekomen van die 2x 12V constant doordat ik een geschakelde voeding ergens voor nodig had en dacht ik pak die weg bij de 2010 unit.
 
Ik moest nog wat bestellen ivm missende onderdelen dus bij de onderdelen vraag ook de stroom vraag gesteld bij ACR Helmond
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK
Ik vergat dat mijn parrot 9200 er kompleet en netjes is uit gehaald door een skoda monteur. Voor de standaard inbouw van een parrot worden er toch ook geen draden omgedraaid.
 

JPs_OC2

Donateur
Voor de Parrot CK3100 die er bij mij in zat was qua kabels niets omgedraaid. Dat is het mooie van de Parrot kabelbomen, die kan je zelf eenvoudig omsteken naar de juiste lay-out.
 

Cordoba

Forumguru
Als ik het zo lees, is dit een klassiek geval waarbij de constante en geschakelde plus omgewisseld zijn. De Vaggroep heeft deze namelijk omgewisseld ten opzichte van de officiele standaard. Veel radio's zijn af-fabriek al voorbereid op die truc: ze hebben een verbindingsstekker in de draad naar de connector voor zowel de geschakelde als de constante plus. Door die twee draden nu kruislings te verbinden (zodat ook de draadkleur verandert bij de verbindingsstekker), gaat het dan gewoon wel goed in een auto van het Vagconcern.
 

Timmer

Donateur
Klopt @Cordoba . In mijn passat moest ik bij het aansluiten van mijn parrot de oranje en rode draad omgekeerd aansluiten. VAG draait stroom en stroom na contact om.

let wel; in men passat waren deze rood en oranje, dit is geen garantie dat ze in jouw wagen dezelfde kleur hebben!
 

Cordoba

Forumguru
Bij de Sony die in mijn vorige Fabia hing toen ik 'm kocht, was het rood en geel, en ik geloof ook bij de Alpine die ik er later zelf heb ingehangen.
 

EdK

Forumguru
Klopt met die draden omdraaien waar jullie het over hebben.
Alleen ga je er dan vanuit dat je een geschakelde en een constante voeding hebt.
Bij de Yeti waar ik een voorloper had van de 2050 unit (2010) had ik in de stekker dus 2 constante 12V voedingen.
En daar kon de unit prima mee omgaan omdat het uitschakelen van de unit gebeurde zodra de sleutel eruit ging de unit door de canbus werd uitgezet.

En ik ga er eigenlijk van uit dat die Zenec 2050 ook in en uitgeschakeld word door de canbus.
 
Bovenaan Onderaan