Verbruik Citigo...

EdK

Forumguru
Maar soms wel in te stellen achteraf met VCDS
Antera zal dit zeker in vele gevallen kunnen doen.

Bij mijn vorige Caddy die in eerste instantie geen CC had maar later door VAG Techniek is ingebouwd had dit meteen ingesteld voor me.
Huidige heeft het al vanaf fabriek en ik vind het zeker prettig.
Ook kan ik al instellen wat de CC snelheid moet gaan worden en dan zie je dit in klein weergegeven worden.
Na RES ingedrukt te hebben word CC snelheid groter weergegeven en geeft hij gas bij om die snelheid te behalen ( of remt af op gas )
 

Me Zelf

Forumguru
Kanone.. volle tank en maar 320 km “Reichweite”? Das een fiks verbruik voor een Citigo, moet je wel je best op doen :pieker:
 

Canon-Eye

Forumguru
Helaas, enkel het groene lampje ter bevestiging dat de CC erop staat…
Is niet echt een probleem, toch?
De eerste dik 14 jaar reed ik met een achteraf gemonteerde VDO Tempostat, die heeft achtereenvolgens in 2 Audi's en een Polo prima dienst gedaan zonder welke vorm van indicatie op het dashboard dan ook. De luxe van dat groene lampje kreeg ik pas in 2002 bij de F1c, maar dat had ik echt niet gemist.
 

Cordoba

Forumguru
Kanone.. volle tank en maar 320 km “Reichweite”? Das een fiks verbruik voor een Citigo, moet je wel je best op doen :pieker:
De tekst staat niet voor niets ingesteld op Duits(e Autobahn) ;)

Overigens bij bijvoorbeeld CNG-uitvoering zou het me niets verbazen (geeft dan volgens mij de tankinhoud en bereik aan van de op dat moment gebruikte brandstof)
 

Kees62

Actief lid
Ik zie geen ingesele snelheid, ok niet volgens het boekje. Overigens heb ik een ander telleunit dan in post 62 hierboven.
Het is ok geen probleem, was alleen verbaasd dat sommigen het wel en anderen het niet hebben
 

Tees

Donateur
De luxe van dat groene lampje kreeg ik pas in 2002 bij de F1c, maar dat had ik echt niet gemist.

Hoor ik een groen lampje te hebben in een F1c? In de mijne zie ik namelijk niks (maar zou ik best willen). Toch eens t boekje erop naslaan of dat uitvoeringsafhankelijk is. :ot:
 

EdK

Forumguru
Bij mijn Fabia 1 had ik ook geen groen lampje hoor.
Maar ondanks dat werkte het wel...
 

SteGo

Donateur
Overigens bij bijvoorbeeld CNG-uitvoering zou het me niets verbazen (geeft dan volgens mij de tankinhoud en bereik aan van de op dat moment gebruikte brandstof)

Als ik de CNG-tanks heb volgepompt dan ligt het bereik inderdaad ergens tussen de 270/300km volgens de boordcomputer.
Bij de CNG-versie geeft de naald van de brandstofmeter aan op welke brandstof je op dat moment rijd, maar de het bereik van beide brandstoffen kun je altijd zien in de boordcomputer onafhankelijk van op welke brandstof je op dat moment rijd.
En aangezien er zo'n 10 liter benzine in past en de Citigo daar grofweg 200km op kan rijden weet je naar aanleiding van het bereik wel zo ongeveer hoeveel benzine er nog in de tank zit. ;)

cng2.png
cng1.png
De laatste keer dat ik benzine heb getankt was alweer op 4 november vorig jaar ... en 11.000km geleden .. sindsdien dus kennelijk 20km aan benzine-rijbereik opgemaakt. :laugh:
Ik zal binnenkort de benzine weer eens een beetje oprijden en daarna weer aftanken om de boel even te verversen.
 

Cordoba

Forumguru
@SteGo Volgens mij heb je het al eens eerder laten zien, maar netjes ook CNG erbij in het display, en ook apart 'vol' streepje voor de CNG-tank op de brandstofmeter.:thumbsup:
 

thomthomas08

Actief lid
Ik rijd 5 dagen per week 15 km heen, 15 km terug voor m'n werk en ik tik per rit ook wel makkelijk de 1 op 17-20 aan. Ik rijd stug door, binnen door en op de snelweg. Ik houd het verbruik goed bij door de functie in de Garmin navigatie.
 

Canon-Eye

Forumguru
50 meter achter een vrachtwagen is ~2 seconden, maar je profiteert nog wel van de zuiging (mits er niet te veel dwarswind staat).
 
Bovenaan Onderaan