Kaner - VW CC 3.6

leon-cupra

Forumguru
Dacht ook ergens gelezen te hebben dat er een trip naar Turkije staat gepland met de CC. Dan wil je geen CC die plat op de buik ligt.
 

Kanerr

Forumguru
Naja ik heb onderhand al zoveel laag gereden met heel veel verschillende auto's dat ik het wel mooi vind dat deze zo comfortabel is met een dcc onderstel. Ook kan ik hem in zijn sportstand zetten en haat hij nog strakker de hoek om.

Een verlaagde auto is voor het oog erg mooi maar hoe je het ook wend of keert, je comfort gaat er heel erg op achteruit. Ik heb goedkoop veraagd met alleen veren (Eibach) en ook goedkope schroefsets maar ook hele dure (kw) en zelfs airride. Wat je ook doet, het verpest vaak de dynamiek van de auto.

Waarbij bijvoorbeeld een Octa beter kan rijden met Eibach veren is het voor mij gedaan met de pret. Als ik over een klein jaartje ineens besluit om de auto te verkopen, is het wielen wisselen originele radio terug erin en ik ben klaar.

Daarnaast krijg ik ook nog eens problemen wanneer ik zulke brede velgen ga verlagen, dwz aanlopen :)

Gisteren met vriendin even de autos gewassen. Ze heeft een aantal weken terug een fenderbender ongelukje gehad. Gat in bumper, zijscherm stond scheef en koplamp stuk. Traantjes gelaten en meteen nieuwe koplampen besteld. Zijscherm teruggeduwd met liefde (ahum veel gescheld) en een lieve pleister geplakt op de schade op de bumper.

905c18ef4067bccb1f322d88df9dc565.jpg


c472afe446e2f20d323df674eba59b15.jpg

6893d6687a50b2a335edeacfaed42607.jpg

94b93c2f3deee279282dba17e6e2bd9b.jpg
 

JeSko

Forumguru
@Kanerr

Helemaal begrijpelijk hoor, zo'n Octi of Superb verlagen boet je ook wat aan rij comfort in, maar dat valt te overzien omdat deze auto's er echt beter van gaan sturen, zo'n CC is al voorzien op het betere stuurwerk natuurlijk :)

Heb je nu openklapbaar dakje op je CC of zie ik dat fout?
 

sitechris

Donateur
Enige suggestie als ik naar de foto's kijk is wat mij betreft alle aluminium (sierlijsten, grille) zwart laten spuiten. Nu is het best wel heel veel chroom. Moet je van houden.
 

Kanerr

Forumguru
@Kanerr

Helemaal begrijpelijk hoor, zo'n Octi of Superb verlagen boet je ook wat aan rij comfort in, maar dat valt te overzien omdat deze auto's er echt beter van gaan sturen, zo'n CC is al voorzien op het betere stuurwerk natuurlijk :)

Heb je nu openklapbaar dakje op je CC of zie ik dat fout?

Klopt, heb een kanteldak. Schuift niet open. Echt waar wie dat heeft verzonnen.....


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 

Kanerr

Forumguru
Enige suggestie als ik naar de foto's kijk is wat mij betreft alle aluminium (sierlijsten, grille) zwart laten spuiten. Nu is het best wel heel veel chroom. Moet je van houden.

Ja ik heb er een haatliefde relatie mee op dit moment hahahaha. Twijfel nog


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 

Kanerr

Forumguru
Nou, de "test" wielen zijn er weer af. De Mallory velgen worden deze week gemonteerd.

Verder niet echt wat te melden, rijdt statig en het is echt een snelwegbaasje. Je rijdt veel te snel veel te hard. Elke tunnel betekend raam omlaag en gas erop wat ervoor zorgt dat ik 1 liter op 9km rij. Dikke prima!

Vandaag de oude DAP900 uit de schuur getrokken samen met alle andere spullen.

Resultaat valt een beetje tegen. Lak is KEI en KEIHARD. Nog nooit zo een harde lak gepolijst! Heb wel diepte terug gekregen in de lak maar swirls zijn denk ik 'maar' met 50% verminderd. Maargoed de achterlichten bijvoorbeeld zijn een stuk beter :)

Voor op mn wensenlijstje is dus een woolpad toegevoegd :tongue: over een maand of 2 weer eens aan de slag gaan.
0127438fcdd3b4d202fe386350fcf1f2.jpg

f8caf9c53419c8d68f860fa2229bf034.jpg

f3fa8ac75d06e9babdd02f1a7ae47f80.jpg



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 

JeSko

Forumguru
Ik heb zelfs @s-line hier eens weten zeggen dat hij de swirls op den duur voor lief neemt, ze komen vroeg f laat toch terug, correct me if i'm wrong. Staat er gewoon strak bij! Dikke bak!
 
Bovenaan Onderaan