HarrieSkoda: Octavia O3 1.2 TSI - DSG7

CDK

Forumguru
Je krijgt voor de mods zoals hierboven meermaals aangehaald €0,00 extra, dat is ook mijn ervaring. Maar toch heb ik bij de Kodiaq alles laten zitten. De Superb wilde m’n dealer zonder compressor en voor de kit kreeg ik van TVS dik geld retour, dus dat was wel een win/win situatie.
In jouw geval zou ik het lekker laten zitten en de auto iets voordeliger aanbieden. Demonteren kost ook veel tijd en tijd heeft ook een waarde toch?
 

HarrieSkoda

Forumguru
Ik snap jullie reacties. Wat zou volgens jullie dan een fair price zijn voor de Octavia? Zelf ben je natuurlijk altijd bevooroordeeld en wil je er het meest mogelijke uithalen, logisch. Ik had zelf het idee dat ik al redelijk marktconform zat.

Overigens is er momenteel meer onderhandelingsruimte mogelijk omdat ik serieus een auto op het oog heb.
 

leon-cupra

Forumguru
Tja de prijs...hoe snel wil je er vanaf? Ga je ook voor de optie van CDK? Ga je er snel vanaf zijn maar waren de aanpassingen een dure aangelegenheid.
Ga je de wagen terug standaard zetten (uitgezonderd de aanpassingen die effectief een meerwaarde bieden voor verkoop) ? Of wil je hem voor de hoofdprijs weg incl de aanpassingen?

persoonlijk zou ik gaan voor terug standaard zetten uitgezonderd de aanpassingen die een meerwaarde bieden, zoals de camera. En dan jouw prijs een paar 100euro onder de prijs van de handelaren zetten.
De aanpassingen zoals de bumpers, verlaging , ... kan je dan op het gemak terug verkopen en dan heb je er tenminste iets van terug.
 

brepus13

Forumguru
Een quick scan op AutoTrack levert me zo 10 Octavia’s op de jonger zijn en vergelijkbare (iets meer of minder) km s hebben voor onder de 10K. Heb ik niet op opties gelet hoor maar het geeft je een idee waar de markt begint voor 2014/2015 auto’s.
 

Fmoon

Forumguru
[Q

En wellicht hebben die ook net even een sterkere motor.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Kanerr

Forumguru
Als je er snel vanaf wil, zou ik marktplaats aanzetten, je minimale bj (jouw bj) en jouw kmtand als filter erop en dan prijs van laag naar hoog. Ik zou hem zeker in de top 5 goedkoopste zetten. Dan geraak je er meestal het snelst vanaf, ookal zal de prijs wel pijn doen.
 

Desperado

Forumguru
Ik zou hem niet in de top 5 goedkoopste zetten. Krijg je al die "ik wil alles voor niets" allemaal aan de deur.
 

HarrieSkoda

Forumguru
Daar heb ik inderdaad ook geen zin in..

En daarbij is het ook geen doorsnee auto.. krijg regelmatig de complimenten van hoe goed hij bij is gehouden. Zo ook van het personeel van VAG-Techniek. Wat dat betreft een aardige purist daarin.
 

RichTrip

Forumleiding
Moderator
Met zo'n auto moet je geduld hebben. Ik had mijn Twingo II uit 2011 in januari ook op MP staan. Was full-options met wat extra originele extra's en goed onderhouden met weinig kilometers. Ik had hem dus ook redelijk hoog geprijst. Je verwacht dan gelijk serieuze reacties, maar die bleven in eerste instantie uit. Na een week kreeg ik serieuze interesse en na een proefrit zijn we tot een deal gekomen. 2150 euro afschrijving gehad in 6,5 jaar......

Maar het kan zo zijn dat de liefhebber pas dit weekend gaat kijken op MP....
 

brepus13

Forumguru
Met verkopen op sites als marktplaats en Facebook heb je globaal 2 opties. Je prijst het scherp en verkoopt het dan ook vaak snel (binnen een week) Als je het die eerste periode niet verkoopt is de nieuwigheid eraf en moet je hopen op de koper die hierboven bedoelt word... iemand die er toevallig tegenaan loopt.

heb je overigens al een inruilvoorstel gevraagd van een garage? Zo ja wat bieden die je? Het geeft je een globaal beeld van de marktwaarde nu (particulier kun je er vaak nog iets meer voor krijgen )

het gaat sowieso zeer doen wat je ervoor gaat krijgen ben ik bang maar bedenk je dan de nieuwe auto die pijn snel doet vergeten :-)

heel veel succes met de verkoop en we gunnen je een goed betalende liefhebber want je auto is erg netjes!!!
 

leon-cupra

Forumguru
Daar heb ik inderdaad ook geen zin in..

En daarbij is het ook geen doorsnee auto.. krijg regelmatig de complimenten van hoe goed hij bij is gehouden. Zo ook van het personeel van VAG-Techniek. Wat dat betreft een aardige purist daarin.
En je moet dan eens vragen (wanneer je eigenlijk iets hoger mikt qua prijs) “zou jij hem kopen tegen die prijs”
Zal je merken dan het plots zeer stil wordt aan de andere kant.
 

Kanerr

Forumguru
Ik zou hem niet in de top 5 goedkoopste zetten. Krijg je al die "ik wil alles voor niets" allemaal aan de deur.

Ben je er wel snel vanaf ;)
Daarom deelde ik dat ook, als je er vlot vanaf wil moet je goedkoop zijn helaas. Of je moet net toevallig een liefhebber treffen die opzoek is naar een supernette goed bijgehouden auto en die extra wil betalen voor de netheid. Maar tegenwoordig is dat gewoon erg moeilijk en vergt veel geduld en tijd.
Been there done that.
 

HarrieSkoda

Forumguru
Hoe snel het kan gaan.. ik had een Duitse vRS FL 245 Raceblue op het oog. Serieus contact en best wel wat info al uitgewisseld, wat denk je, vandaag verkocht. Was precies zoals ik hem wilde; grijze stiksels, Columbus, DCC, ACC, op wat kleine punten na zoals, VC, birdview camera, dat soort zaken.

Dus gaat het weer op een lager pitje, en ga ik geen gekke dingen doen qua prijs met mijn eigen Octavia. Ben via Autotrack €500,- gezakt, hier in de bazaar ook maar even aanpassen.
 

leon-cupra

Forumguru
Dat is het “risico” van tweedehands kopen. Dan moet je op een bepaald moment snel willen of kunnen schakelen (en meestal wat toegeven op het budget) om jouw “droomwagen” te bekomen.
 

Desperado

Forumguru
Ben je er wel snel vanaf ;)
Daarom deelde ik dat ook, als je er vlot vanaf wil moet je goedkoop zijn helaas. Of je moet net toevallig een liefhebber treffen die opzoek is naar een supernette goed bijgehouden auto en die extra wil betalen voor de netheid. Maar tegenwoordig is dat gewoon erg moeilijk en vergt veel geduld en tijd.
Been there done that.
Ja, en dan zet je hem met al zijn opties maar weg voor hetzelfde als een kale uitvoering. Dan moet je er wel heel graag vanaf willen.
 

JeSko

Forumguru
Dat je maar snel je gedroomde RS vind, als ik zie wat je met deze Octi gedaan hebt, beloofd dat veel goeds voor een RS project! Succes man:thumbsup:
 
Bovenaan Onderaan