Onze fietsendrager op de Citigo Tour

Bsadvies

Nieuw lid
Hoi Siroccofrank, sorry voor vertraging en geen desinteresse. Maar waar in hemelsnaam kan ik een pb sturen. Heb mijn brillenglazen nog extra schoon gemaakt maar ik mis iets. Ik ga eens kijken bij Montblanc voor die achterklep.
 

Bsadvies

Nieuw lid
Rare fit guide, Citigo met reserve wiel op de achterklep? In ieder geval niks voor de Citigo op de achterklep maar ik denk ook dat die S2 wel past.
 

Maarten Deckers

Nieuw lid
Mottez A025P1 op de Citigo-minder pixels.jpg Ik heb pas een maand een Citigo CNG. Ik heb een Mottez A025P1 aangeschaft voor op de achterklep. Dat is en fietsdrager voor 1 fiets van maximaal 15 kg. Voor mij genoeg om de MTB of racefiets mee te nemen.
Het is een beetje gedoe om de fietsdrager op de achterklep te plaatsen, je moet de achterklep helemaal openen om de "haken" op de goede plek te krijgen. Maar je krijgt de fietsdrager strak gemonteerd en de fiets is goed te bevestigen. Gisteren 55 km naar Boekelo gereden met de fiets op de drager. Geen bijzonderheden en ik merkte niet dat er een fiets werd meegenomen. Een eenvoudige en goedkope oplossing, de drager koste mij € 49,00. Mottez A025P1 op de Citigo-minder pixels.jpg Bevestiging aan de achterklep.jpg
 

Fabia 3

Nieuw lid
Wij hebben een Citigo met Thule trekhaak en Spinder Hawk fietsendrager, er kunnen 2 (gewone) fietsen ong. 15kg p/st. op en dat gaat prima.Hulpveren werden er standaard onder gezet.
Wonen ook in Nijkerk.
 

Tees

Donateur
Officieel mag het inderdaad niet, maar ik rij zelf al bijna 5 jaar (af en toe uiteraard) rond met een soortgelijke Thule fietsendrager, en nog nooit een boete gehad. Ik heb alleen een witte kentekenplaat erop gemonteerd, verlichting is gewoon van de auto. Maar ik rij er dan ook niet mee in het donker, juist om die reden.

En laten we eerlijk wezen: als je ziet hoeveel mensen met defecte verlichting rondrijden, die krijgen ook zelden een boete.
 

Me Zelf

Forumguru
CBBE9C9E-8EE6-43E9-8A88-67852FA17722.jpeg Dat is een mooi goedkope oplossing @Maarten Deckers. Zelf heb ik een 2e-hands Thule Raceway 991 gekocht, die worden nooit goedkoop geloof ik. Is wel een mooi product, maar blokkeert net zo erg de verlichting natuurlijk. Aangezien we toch alleen maar in de buurt (en bij daglicht) mountainbiken vind ik dat niet zo’n probleem.
 

EdK

Forumguru
Zie jullie liever in het donker met die fietsen rijden dan met daglicht !
In laatste geval zal het remlicht moeilijker te zien zijn dan met donker.
In donker zal de reflectie van het achterlicht in ieder geval beter zichtbaar zijn met de lichten aan en indien er geremd word....
 

Me Zelf

Forumguru
Nou nou... als je door de spaken de remlichten niet kunt zien heb je wel een aardig probleem met je gezichtsvermogen en zou je sowieso niet de weg op mogen. Op mijn foto lijkt het aardig vol (vanwege de hoek waaronder die genomen is) maar op die van Maarten zie je hoe goed alles nog zichtbaar is
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees

BigCheese

Forumguru
Nou je bent echt een keer de sjaak hoor, verlichting hoort niet afgedekt te zijn. Ik had vroeger een drager van Thule (Clip On High) aan de klep van mijn Golf Plus, die stond veel hoger waardoor kenteken en verlichting gewoon zichtbaar waren. Dat lijkt me een veel betere optie...



thule-clipon-high-cycle-carrier_273_medium.jpg
 

Tees

Donateur
Maar @BigCheese, dan wordt toch nog steeds je 3e remlicht afgedekt? Misschien minder verkeerd, maar nog steeds verkeerd...

Overigens ben ik bezig te kijken of ik een trekhaak kan gaan monteren op m'n Faab, dan ben ik van dit probleem ook af.
 

BigCheese

Forumguru
Ja is ook geen 100% oplossing. Nog afgezien van de belasting van je achterklep, dat vond ik toen wat minder belangrijk omdat ik toen een leaseauto had. Een trekhaak lijkt me veruit de beste oplossing, of als alternatief op je dak met dakdragers.
 

Berrychello

Forumguru
In Amerika doen ze niet anders dan zo. Maar inderdaad eens dat het niet ideaal is met fietsen voor je verlichting.

@Maarten Deckers je kenteken is nog prima zichtbaar hoor. Geen witte plaat nodig.
 
Bovenaan Onderaan