Onze fietsendrager op de Citigo Tour

hojo

Lid
Gisteren eindelijk na veel vijven en zessen de fietsendrager opgehaald en vandaag uitgeprobeerd. Eerst had ik de originele fietsendrager van Thule. Maar omdat daar geen elektrische fiets van 24kg op mocht EN de fietsendrager zelf te zwaar was in combinatie met de mountainbike van 18kg) en ik daardoor ook nog is dik over de 50kg kogelgewicht heen ging is die terug gegaan.
Nu met de spinder tour (11,5kg) zit ik op de 53,5 kg en dat moet volgens mij wel kunnen. De drager kan het hebben en de auto moet die 3,5 kg extra maar accepteren. De zwaarste fiets zit dicht tegen de auto aan. Andere opties zijn er niet voor ons. Mooie drager. Snel te monteren met uitschuifbare verlichting en kantelbaar rek. Wij kunnen op stap. Hier wat fotot's van ons dragertje.
Gr. Hojo.
 

Bijlagen

  • 47 bewerkt2.jpg
    47 bewerkt2.jpg
    113,9 KB · Weergaven: 488
  • IMG_2043.jpg
    IMG_2043.jpg
    64,6 KB · Weergaven: 461
  • IMG_2049.jpg
    IMG_2049.jpg
    113,4 KB · Weergaven: 463
  • IMG_2051.jpg
    IMG_2051.jpg
    123,6 KB · Weergaven: 459
  • IMG_2052.jpg
    IMG_2052.jpg
    178,2 KB · Weergaven: 442

hojo

Lid
Sorry, maar er is iets mis gegaan met de geplaatste foto's. Wat weet ik niet maar ze staan wel goed op de uploadsite!
Mits ik wist hoe dit te veranderen deed ik dit wel maar hoe krijg ik de verkeerde foto's bijlage weer weg? Kan dit nog in bericht bewerken?
Gr. Hojo.
 

Cordoba

Forumguru
Probleem foto's heb ik ook eens gehad: foto's weghalen lukte niet, foto's vervangen door andere foto's lukte wel. (je post wijzigen, en dan de juiste link plakken op de plaats van de oude fotolink). Je doet dit door eerst de juiste fotolink te selecteren, vervolgens <control> <c> dan naar je post en wijzigen aanklikken, de verkeerde link selecteren met je muis en dan <control><p>
Daarmee moet het lukken volgens mij.

Wat mij trouwens opvalt op de foto's: je schrijft dat de verlichting uitschuifbaar is, en als ik kijk zie ik dat je de verlichting in de breedterichting van de auto kunt schuiven. Waarom plaats je de de verlichting van de drager dan niet zoveel mogelijk gelijk met het breedste punt van de fietsen?
 

deusjevo

Forumguru
Wat mij trouwens opvalt op de foto's: je schrijft dat de verlichting uitschuifbaar is, en als ik kijk zie ik dat je de verlichting in de breedterichting van de auto kunt schuiven. Waarom plaats je de de verlichting van de drager dan niet zoveel mogelijk gelijk met het breedste punt van de fietsen?
Volgens mij staat de verlichting al max uitgeschoven zo te zien?
 

hojo

Lid
Inderdaad. Staat al bijna op de uitschuif max. Kan nog wel ietsje verder als het moet.
Ik heb alles laten bestellen en laten monteren. Dit soort klussen kan ik niet zelf. Het komt er wel allemaal heel precies op aan want het past allemaal maar net. De garage is er een tijd mee bezig geweest. Het was trouwens wel hun eerste keer bij de citigo. De vooraf gesproken prijs ligt om de 1100€. De precieze rekening heb ik nog niet. Geen slechte garage dus ik heb er verder wel vertrouwen in.
Gr. Hojo.
 

Inge

Lid
Ziet er goed uit. Super! Misschien en idee om extra steunveren onder de auto te laten plaatsen om het gewicht mee op te vangen?
 

Havana

Forumguru
Spinder maakt de beste dragers. Ook nog eens Nederlands.

Ik zoek nog een Hawk voor 2 fietsen. Als iemand er nog eentje heeft, stuur maar een PB.
 

Canon-Eye

Forumguru
(a) Spinder maakt de beste dragers. Ook nog eens Nederlands.
(b) Ik zoek nog een Hawk voor 2 fietsen.
(a) mee eens - heb al jaren een Hawk in gebruik.
(b) het slechte nieuws (voor jou): ik kan hem voorlopig nog niet missen...
 

hojo

Lid
De extra steunveren zitten er al onder en vallen onder het totaal bedrag zoals boven aangegeven. Als alles er, zoals gisteren, opzit (kogel,drager en fietsen) dan zakt de auto 2 cm. Dit is dan gemeten onder het opgezette frame waar de kogel in gaat.
Gr. Hojo.
 

Inge

Lid
Slim van je om daar meteen aan te denken. Het zakken valt dan eigenlijk best wel mee dat gewicht.
 

Jardinero

Nieuw lid
Ik heb maar eens een fotootje gemaakt van mijn Citigo met fietsdrager. Geen fietsendrager, want het is een Spinder Colibri voor 1 fiets. Deze weegt bijna niks. Deze racefiets past ook (met de wielen eruit) achterin, maar het is ook meer bedoeld een smerige MTB mee te kunnen nemen.
P4210003.jpg
 
Ik heb maar eens een fotootje gemaakt van mijn Citigo met fietsdrager. Geen fietsendrager, want het is een Spinder Colibri voor 1 fiets. Deze weegt bijna niks. Deze racefiets past ook (met de wielen eruit) achterin, maar het is ook meer bedoeld een smerige MTB mee te kunnen nemen.
Bekijk bijlage 24888


Hahaha, Grappig om een Rose fiets helemaal in Haarlem te zien :) !!
 

Michel

Forumguru
Vanochtend zag ik in Nijkerk nog een Citigo met fietsendrager. Volgens mij konden er twee fietsen op deze drager. Het merk van de drager heb ik helaas niet onthouden.
 

Jardinero

Nieuw lid
Vanochtend zag ik in Nijkerk nog een Citigo met fietsendrager. Volgens mij konden er twee fietsen op deze drager. Het merk van de drager heb ik helaas niet onthouden.

Ik was in Nijkerk vandaag, met fietsendrager, in de configuratie zoals op de foto een paar posts terug. Maar daar kunnen er geen 2 op.
 

Michel

Forumguru
Dan is de kans best groot dat ik het toch niet gied heb gezien en dat ik jouw Citigo met drager heb gezien :)
 
Bovenaan Onderaan