Skoda Superb 2.8 V6

Tees

Donateur
Tsja, wat kan je doen...een andere garage zoeken, en verder wordt het eindeloos een welles-nietes verhaal waar je niets mee opschiet. Tis jammer dat het soms zo gaat.
Zeker dat ze dat puntje vloeistoflekkage niet toelichten is wel heel onprofessioneel, en zou voor mij reden zijn een andere garage te zoeken.
 

Bakkertje

Forumguru
Is het een idee om de garage wel te vragen de slotbouten te verwijderen (zonder schade aan de wielen) en dan een nieuwe set te plaatsen?
Ergens zou dit bij mij ook tegen m'n principe gaan, maar dit wordt (zoals eerder geschreven) een eindeloze strijd en levert waarschijnlijk meer ellende op dan dat het iets anders oplevert..
Daarna een andere garage vinden ...
 

Edwinz

Forumguru
Tsja, wat kan je doen...een andere garage zoeken, en verder wordt het eindeloos een welles-nietes verhaal waar je niets mee opschiet. Tis jammer dat het soms zo gaat.
Zeker dat ze dat puntje vloeistoflekkage niet toelichten is wel heel onprofessioneel, en zou voor mij reden zijn een andere garage te zoeken.


Ik ben ook in staat om WEER op zoek te gaan naar een andere garage.. Of toch te overwegen in het vervolg een brug te huren voor werkzaamheden.
Op deze manier valt vertrouwen wel weg bij garages.. (in eerste instantie ook mijn rede om zoveel mogelijk zelf uit te voeren door: Veel filmpjes te kijken, fora af te zoeken, goed voor te bereiden, rustig de tijd te nemen voor demontage en montage en gezien het van mijzelf is wil ik dit graag goed doen).

Zitten er hier nog monteurs die goed hun werk uitvoeren? Desnoods ook samen kunnen sleutelen? (zoals gezegd ik kan veel, maar zeker niet alles).

P.s.
Kom uit Almere, maar een klein stukje rijden voor onderhoud zou ook geen probleem zijn. Ik wil gewoon dat deze auto goed blijft. Het is namelijk een zeer zeer zeer fijne auto om te rijden.
 

Edwinz

Forumguru
Is het een idee om de garage wel te vragen de slotbouten te verwijderen (zonder schade aan de wielen) en dan een nieuwe set te plaatsen?
Ergens zou dit bij mij ook tegen m'n principe gaan, maar dit wordt (zoals eerder geschreven) een eindeloze strijd en levert waarschijnlijk meer ellende op dan dat het iets anders oplevert..
Daarna een andere garage vinden ...

Dat is dan misschien nog een idee.. Maar wel weer onnodig kosten.. Echt jammer dit..

Wellicht dat ze dan ook het koppelstukje in de hand hebben en ik deze weg kan ritsen..:deuk:
 

JeSko

Forumguru
Ik kan iedereen mijn onafhankelijke VAG garage aanraden, maarja om telkens de grens over te steken naar BE voor werken aan je auto, is ook wat overdreven, tenzij je dichtbij de grens woont, over Postel ben je zo in Balen. Deden een onderhoud op mijne maar de luchtfilter was nog zo goed als nieuw, monteur kwam deze netjes laten zien en zij; deze is nog zo goed als nieuw, en ik zou hem dan ook laten zitten, scheelt weer op uw factuur, maar u kiest uiteraard." En dat noem ik service, klantvriendelijkheid, gericht op de klant, je word met respect behandeld, elk factuur en werkzaamheden worden op voorhand of nadien samen met je bekenen of uitgelegd. Ja, enorm goed gevoel bij die garage en hun kennis.
 
Laatst bewerkt:

Edwinz

Forumguru
Ik kan iedereen mijn onafhankelijke garage aanraden, maarja om telkens de grens over te steken naar BE voor werken aan je auto, is ook wat overdreven, tenzij je dichtbij de grens woont, over Postel ben je zo in Balen. Deden een onderhoud op mijne maar de luchtfilter was nog zo goed als nieuw, monteur kwam deze netjes laten zien en zij; deze is nog zo goed als nieuw, en ik zou hem dan ook laten zitten, scheelt weer op uw factuur, maar u kiest uiteraard." En dat noem ik service, klantvriendelijkheid, gericht op de klant, je word met respect behandeld, elk factuur en werkzaamheden worden op voorhand of nadien samen met je bekenen of uitgelegd. Ja, enorm goed gevoel bij die garage en hun kennis.

Wel wat uit de richting ja, ik kom van midden Nederland. Echter Balen ligt wel enigszins op route naar Körperich (Duitsland) waar mijn caravan staat.
Qua onderhoud wat gepland moet worden zou het een optie zijn, maar bij een plotseling defect niet erg handig.
 

JeSko

Forumguru
Begrijpelijk, voor problemen moet je echt wel een garage dichter bij hebben, en om nu OH en problemen bij twee verschillende garages uit te laten voeren... Ook weer zo'n gedoe.
 

Edwinz

Forumguru
Precies, liever een vast contact hierbij om onderhoud zo overzichtelijk mogelijk te houden (en dat de auto enigszins bekend is bij garage/monteur).
 

Edwinz

Forumguru
Mail 1:
Screenshot_20210315-094713_Outlook.jpg
Mail 2:
Screenshot_20210315-094759_Outlook.jpg
Mail 3 (zojuist reactie ontvangen):
Screenshot_20210315-094848_Outlook.jpg

Naam garage en receptioniste even weggehaald. Zal het maar rustig moeten afwachten.
 
Laatst bewerkt:

Cordoba

Forumguru
Als mijn auto naar de garage gaat, en de wielen moeten er mogelijk af, leg ik de dop voor de slotbout altijd op een afgesproken plaats (bijv. bij de versnellingspook, op de bijrijdersstoel of iets dergelijks), en bij het ophalen van de auto check ik ook altijd of de dop weer netjes is teruggelegd in de auto. Soms is ie bijvoorbeeld op een andere plek teruggelegd, maar vraag aan de verantwoordelijke monteur lost het dan altijd in een minuutje op.

Ik denk dus dat je er gewoon bij iedere garage gewoonte van moet maken om direct bij het ophalen naar het hulpstukje voor de slotbouten te vragen.
 

Edwinz

Forumguru
@Desperado @Bakkertje Het is gewoon jammer dat het zo moet. Ik was met recht op zoek naar een garage in de omgeving welke ik wel de auto kon toevertrouwen. Qua APK waren ze ook niet de goedkoopste.. (dubbele prijs t.o.v. een andere garage in de omgeving welke de auto ook wel had kunnen goedkeuren).
Duurder wil dus niet altijd meteen zeggen, beter..

@Cordoba Inderdaad een goed idee voor de volgende keer. Al vond ik het zakje in de kofferbak wel duidelijk. Is het standaard setje van skoda: schroevendraaiertjes; sleuteltje; bout dopjes etc.


Al met al, weer iets waar ik eigenlijk niet mee bezig wil zijn. Het is druk zat:banghead::laugh:.
 
Volgende keer geen slotbouten meer steken . Ik doe dit al jaren niet meer .


Vroeger stalen ze alleen u velgen en zetten ze de auto op blokken . In de huidige tijd nemen ze gewoon heel de wagen mee . :shutup:
 

DieselTDi

Forumguru
Sinds wanneer heeft een garage een universeel slotbout om jouw code slotbouten er af te draaien?????

Of gebruikt skoda universeel allemaal zelfde code?
 

Edwinz

Forumguru
Volgende keer geen slotbouten meer steken . Ik doe dit al jaren niet meer .


Vroeger stalen ze alleen u velgen en zetten ze de auto op blokken . In de huidige tijd nemen ze gewoon heel de wagen mee . :shutup:

Volgens mij is het ook niet meer zo winstgevend om velgjes eraf te draaien. Er wordt ontzettend veel aangeboden online. Maar is wel van een koude kermis thuiskomen als toch blijkt dat de velgjes (met bandjes) weg zijn.
 

Edwinz

Forumguru
Sinds wanneer heeft een garage een universeel slotbout om jouw code slotbouten er af te draaien?????

Of gebruikt skoda universeel allemaal zelfde code?

Ik vroeg mij dit ook af. Maar wellicht dat er diverse manieren zijn om toch het slotje los te krijgen. Maar dan zou het onderdeel wel heel precies moeten passen.. Anders had ik de eigenaar van een auto wel even benaderd om geen schade te maken (net als bij mijn vorige bezoek is mij netjes gevraagd waar de slotbout was).

Ik wacht nog steeds op reactie van ze. Maar we zullen zien waar het op uit draait.

Reviews zijn snel gemaakt, maar eerst eens zien wat er gaat gebeuren.



Ik had al de gedachte om gewoon onaangekondigd langs te rijden en te vragen of zij even hun mooie set konden laten zien. Onder het mom van, dat setje wil ik ook wel bestellen dan..
 
Bovenaan Onderaan