VCDS mogelijkheden - Skoda Scala

Marcel2878

Nieuw lid
Hallo Ik was al benieuwd of er meer bekend is om de smartlink vrij te schakelen heb zelf een skoda kamiq activa mij radio heeft wel de software maar smartlink werkt niet en de dealer geeft aan het niet te kunnen vrijschakelen
Ik hoor graag van 1 van jullie of er nu al mogelijkheden zijn via vcds iets vrij te schakelen is
 

jesse_s93

Donateur
@Marcel2878 dit is niet mogelijk met VCDS. De dealer, of iemand met geschikte software (volgens mij ODIS), moet dit activeren. Dit is niet simpel met VCDS of OBDeleven te activeren. @Rainesh , kun jij dit activeren voor de MIB3 systemen?
 

jesse_s93

Donateur
Zojuist hill hold assist geactiveerd op de Scala (handgeschakeld), erg blij mee. Codering is anders dan de long coding die hier eerder is gecommuniceerd.
 

jesse_s93

Donateur
Hill hold assist
Module 03
Long coding
Activeer byte 47 - Bit 6 (was 0B, nu 4B)
Activeer byte 51 - Bit 1 (was D0, nu D2)

Alle credits trouwens naar gebruiker Hobo2k van het zusterforum in Duitsland.
 

legur

Nieuw lid
Dag Meneer @jesse_s93

Ik heb ook een skoda scala van 2019 en ik zoek op activeren licht.

Ik heb led op achterlicht zonder dynamic richtingaanwijzer (zo Audi) maar ze zijn niet activeren. Ze zijn altijd gesloten.

Is het mogelijk om alle waarden van de volgende lampen te hebben?

Leuchte23SL HLC7 (standlicht links) & Leuchte24SL HRA69

Ik heb obdeleven.

in bijlage, u kan zien mijn waarden. ze zijn niet activeren.

Alvast bedankt voor uw antwoord.
 

Bijlagen

  • leuchte 24sl hra69.jpg
    leuchte 24sl hra69.jpg
    1.018,6 KB · Weergaven: 35
  • leuchte23sl hlc7.jpg
    leuchte23sl hlc7.jpg
    1,8 MB · Weergaven: 38
  • leuchte 24sl hra69.jpg
    leuchte 24sl hra69.jpg
    1.018,6 KB · Weergaven: 35
  • leuchte23sl hlc7.jpg
    leuchte23sl hlc7.jpg
    1,8 MB · Weergaven: 30
Laatst bewerkt door een moderator:

fanSkoda-VW

Donateur
En spraakbesturing? Ik heb de Business uitvoering 2019. Het lijkt daar niet in te zitten, wel de toets op het stuur.
weet @Antera of een andere goeroe mss of dat in te schakelen is?

b.v.d. & grtssss

[sorry, eerst geplaatst in Scala levertijd. Ik lette niet goed op ;-( ]
 

EdK

Forumguru
En spraakbesturing?
Heb op mijn VW caddy ook de knop zitten, en als ik er op druk krijg ik een tekst dat ik dit moet laten activeren door de dealer.... duhhhhh zal wel weer geld kosten....
Op mijn Fabia zit het er ook op en werkt het gewoon........althans krijg de melding niet.
Maar als je de commando's inspreekt dan doet hij van alles maar niet wat je wilt...
Dus tip, lekker niet laten activeren....... geeft alleen maar ergenis en hartkwalen vanaf bepaalde leeftijden
 

jesse_s93

Donateur
Goedenavond @legur.

Er gaat denk ik iets niet goed met jouw verbinding met de auto. SL23 en 24 zouden normaliter de achterlichten moeten zijn en daar zal sowieso iets moeten staan over standlicht en parklicht. Ik zie ook dat de module een error bevat (de 09 is rood). Wellicht eerst de fouten oplossen en dan nogmaals kijken.
 

jesse_s93

Donateur
Hi @fanSkoda
Spraakbesturing zou (beperkt) moeten werken. Als je je telefoon hebt gekoppeld werkt de Google Assistent of Siri wel (langer vasthouden). Daarnaast zou Laura op de Amundsen werken. Alleen is dat (nog) niet in Nederland uitgerold. Derhalve zal de spraakbesturing in Nederland steunen op je telefoon.

Dit is dus niet iets wat geactiveerd kan worden.
 

legur

Nieuw lid
Goedenavond @legur.

Er gaat denk ik iets niet goed met jouw verbinding met de auto. SL23 en 24 zouden normaliter de achterlichten moeten zijn en daar zal sowieso iets moeten staan over standlicht en parklicht. Ik zie ook dat de module een error bevat (de 09 is rood). Wellicht eerst de fouten oplossen en dan nogmaals kijken.

Hey Jesse_s93,

Ik heb de auto op de Tsjechische markt gekocht en de achterlichten zijn niet geactiveerd omdat het er niet in is toegestaan.

Ik ga naar de foutcode kijken, maar ik denk dat het geen probleem is ...
Toen ik de auto nieuw op de markt kocht, waren de koplampen niet aan.

Alvast bedankt.
 

hemi24

Forumguru
Dat is toch ook de grap van dagrijverlichting en parkeerlicht: dat de koplampen niet branden..?
 

jesse_s93

Donateur
Hi @legur,
Ik bedenk me nu nog iets. Aangezien je de standaard LED achterlicht units hebt, is bij jou de unit van het remlicht tevens de unit van het standlicht. Misschien moet je het dan eerder zoeken in: Leuchte20BR en Leuchte21BR. Als het goed is moet hier wel wat geactiveerd zijn.

Dan zou je onder één van de lege functies (E tm H) tagfahrlicht kunnen toevoegen (ik heb hem onder E toegevoegd), vervolgens de dimming invullen (in dit voorbeeld EF) en je achterlichten zouden nu mee moeten branden met de dagrijverlichting voor. Let op dat je de juiste dimming gebruikt. 127 is voor LED 100% maar dat is de sterkte van je remlicht. Bij mij stond standlicht op dimming waarde 5 en die heb ik ook voor tagfahrlicht gebruikt.
 

legur

Nieuw lid
hi Jesse_s93

Toen mijn lichten automatisch brandden, gingen mijn achterlichten overdag niet aan.

Met de codering die ik op obdeleven voor de skoda Kamiq vond, gingen alleen mijn externe lichten overdag aan en niet de interne.

hier zijn de screenshots voor de codering.

Op de screenshot leuchte23sl hlc7 (interne verlichting) is niets geactiveerd.
 

Bijlagen

  • tuto feux de jour pour phare arrière.jpg
    tuto feux de jour pour phare arrière.jpg
    1,1 MB · Weergaven: 25

legur

Nieuw lid
Op de screenshot leuchte21br rc8 (externe verlichting) alles is geactiveerd.

Ik vraag me af of dit niet dezelfde waarden zijn, maar ik wil er zeker van zijn met de gemeenschap met een scala die de lichten al heeft geactiveerd
 

Bijlagen

  • leuchte23sl hlc7.jpg
    leuchte23sl hlc7.jpg
    1,8 MB · Weergaven: 28
  • leuchte21br rc8.jpg
    leuchte21br rc8.jpg
    1,5 MB · Weergaven: 26
Bovenaan Onderaan