Regelmatig foutmeldingen

SNARFB

Senior Member
Net de auto weer opgehaald. Beetje teleurstellend wel want hij is wel geüpdatet, maar alleen maar van 1664 naar 1668.
Ik had de foto van @coppe218 nog wel nagestuurd maar helaas.

Tot nu toe verbond de Bluetooth wel netjes, maar helaas zo geen Wireless Android Auto dus.
Ze hadden ook nog een terugroepactie uitgevoerd. De WPA 97EQ. Verder staat er niet bij wat dat inhoud. Is dat nog ergens terug te vinden?
http://recall.skoda-auto.com/004/en-com
 

mmarkvoort

Actief lid
Die site had ik al gevonden. Na invoeren van VIN nummer zie je alleen dat er een recall is voor de auto, maar niet welke.
 

SNARFB

Senior Member
Als de auto aan de computer van de dealer wordt gehangen, krijgt ie automatisch alle relevante updates die beschikbaar zijn voor de betreffende modules. Je kunt er dus vanuit gaan dat ie de meest actuele (beschikbare) update heeft gekregen.
 

mmarkvoort

Actief lid
Maar dan snap ik niet dat Android Auto Wireless niet werkt en met die firmware van de PHEV wel.

Iemand met een niet-PHEV een hogere versie dan 1668?
En iemand met een niet-PHEV Wireless AA werkend?
 

MRNX

Forumguru
@MRNX wat de laatste versie in maart is weten we nu natuurlijk niet...

Tuurlijk, dat is helder. Ik hoop tegen die tijd wel ergens te kunnen zien wat de meest recente versie is. Deze plek is daarbij zeker een van de meest voor de hand liggende.
 

Snoete

Lid
Maar dan snap ik niet dat Android Auto Wireless niet werkt en met die firmware van de PHEV wel.

Iemand met een niet-PHEV een hogere versie dan 1668?
En iemand met een niet-PHEV Wireless AA werkend?


Ik heb ook softwareversie 1788 en Android Auto Wireless werkend in mijn 1.0 TSI Business.
 
  • Leuk
Waarderingen: MRNX

jongetje

Forumguru
Ik heb inmiddels al 2 updates gehad blijkbaar via de esim want de auto zei dat er een update was "met kleine verbeteringen bladiewa" maar het versie nummer blijft gewoon gelijk. Hopelijk komt Android Auto ook officieel uit in Nederland, dan kan Skoda dat niet meer als argument begrijpen want met de chat kom je ook geen steek verder.
 

Tees

Donateur
Hmmmm dan hadden ze me die dus ook kunnen geven.....

Het kan natuurlijk ook goed zijn dat er andere hardware in jouw auto zit. Een andere uitvoering heeft soms al een andere ECU, en daar is de software uiteraard op aangepast. Zeker aangezien het om een ander beginnummer gaat (16 vs 17) doet dat vermoeden dat het om een andere variant van de software gaat.

Zoals hierboven al beschreven werd, gebeuren dit soort updates volledig geautomatiseerd. De laptop leest de versies van jouw hardware uit en kiest automatisch de update die daar bij hoort.
Zou ook niet van deze tijd zijn als een monteur handmatig een bestand moet downloaden en erop zetten, met het risico dat ie de verkeerde pakt...
 

mmarkvoort

Actief lid
Net helaas moeten constateren dat de update niet heeft geholpen. Bluetooth verbond weer niet automatisch.
Wel zodra ik de usb kabel erin stopte en Android Auto startte. Dan maakt hij ook bluetooth verbinding.
 

Snoete

Lid
Voor de zekerheid: Je moet wel de optie "Draadloze Android Auto" in de instellingen van de Android Auto App aan hebben staan. Dus Instellingen --> Apps --> Android Auto --> Instellingen meldingen App:

Screenshot_20210121-202227_Android Auto.jpg
 
Bovenaan Onderaan