Hulp bij aansluiten achteruitrijcamera.

Status
Niet open voor verdere reacties.

VAG-man

Forumguru
Het houdt je wel van de straat, zo’n camera aansluiten...

Ik mag graag out of box denken. Iedereen sluit de camera aan met 6m verlengkabel, ik wil het graag draadloos. Het heeft ook feilloos gewerkt, maar zonder filter ertussen.
Met zo'n 6m kabel steekt er zo'n rode draad uit waar je het filter op kan aansluiten. Het zou mooi zijn als deze rode draad uit de gele camera stekker van de camera komt dan is het opgelost. Tenminste ik denk dat het filter daarop aangesloten moet worden.

Nee dit weekend wordt het niet. Camera is kapot, dus eerst een nieuwe bestellen.;)
 

Roeland80

Forumguru
Ik snap even niet helemaal wat je nu precies wil?

Je hebt de camera die een plus 12v een massa 12v en een gele tulp video aansluiting.

12v plus op de plus van de achteruitrij verlichting zodat de camera aan gaat als hij in zijn achteruit gaat kan je dus dat filter ding tussen maken als je wil om rimpels te voorkomen.

De massa sluit je aan op een grote metalen schroef waar ook in de auto. In de achterklep zit er volgens mij ook eentje bij de ruitenwisser.

De gele sluit je aan op een video kabel of de draadloze transmitters die jij hebt....

Als je de zwarte video kabel gebruikt met gele tulp stekkers moet je die inderdaad naar voren leggen het voordeel van de kabel met rode draadjes is dat je maar 1 kabel naar voren hoeft te leggen je kan dan de rode draadjes aansluiten op een plus in de zekering kast en in de achterklep op je camera.

de rode draadjes op jouw 6 meter video kabel zijn dus zinloos want jij gebruikt draadloze transmitters toch? Dus je zult je stroom ergens achterin moeten vinden....

hoe word jouw camera geactiveerd?

kan zoals bij mij via canbus draden

kan via de achteruitrij verlichting als die in zijn achteruit gaat komt er stroom op de camera en gaat hij aan....
 

VAG-man

Forumguru
Ik zie een fout in mijn aansluitschema. Vergeten om een draad met gele stekker uit de camera te tekenen. Ik plaats binnenkort een nieuwe.
@Roeland80 ik heb een S2.
 

brepus13

Forumguru
Had het nou toch gewoon bedraad gedaan zoals vele hier al deden. Minder kans op storingen en je was in een middagje gewoon klaar geweest :dankje:
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

Edwinz

Forumguru
Ik mag graag out of box denken. Iedereen sluit de camera aan met 6m verlengkabel, ik wil het graag draadloos. Het heeft ook feilloos gewerkt, maar zonder filter ertussen.
Met zo'n 6m kabel steekt er zo'n rode draad uit waar je het filter op kan aansluiten. Het zou mooi zijn als deze rode draad uit de gele camera stekker van de camera komt dan is het opgelost. Tenminste ik denk dat het filter daarop aangesloten moet worden.

Nee dit weekend wordt het niet. Camera is kapot, dus eerst een nieuwe bestellen.;)


Ben enigszins nieuwschierig hoe dit afloopt...:D
Je kan altijd nog verlengstekkertjes kopen en hier de kabels in aanpassen voor bv een 12+. Dan kan je orginele kabels intact laten.
Zo heb ik nu m'n BT op m'n MFD aan de praat gekregen. (uiteraard is audio wel even iets anders dan video:koffie:).
 

VAG-man

Forumguru
Wat ik niet snap is waarom een voedingskabel bijgeleverd wordt als er aan de camera zelf een voedingskabel zit. Weet iemand wanneer je deze gebruikt?

Screenshot_20210115-131936_copy_587x642.png
 

hemi24

Forumguru
Dat is definitief géén stekkerverbinding voor een blijvende verbinding in een auto..!

Eerder een plug om een accugevoed voorwerp op te laden.
 

Roeland80

Forumguru
@hemi24 @VAG-man
Deze stekkers zitten meestal bij de aftermarket camera’s en schermpjes die je dan kan aansluiten ik heb er ook nog een zooitje in de schuur liggen. Gebruik ook alleen gesoldeerde verbindingen...
9D106D17-4505-4C06-A60F-59599F6E5596.jpeg
kijk zo moet het aangesloten worden.....
 

brepus13

Forumguru
Ja zo simpel kan het zijn. Maar ik meen ergens gelezen te hebben dat er plus op een gele stekker werd gezet?
 

brepus13

Forumguru
Die extra rode draad die langs de tulpstekker loopt heb ik nooit gebruikt bij aansluiten. Camera heeft altijd gewoon prima gewerkt.
 

VAG-man

Forumguru
Plaatje van post 15 was verkeerd.

Hier de goede.
De Transmitter is het ene deel van het draadloze systeem.

Mijn vraag is:
Is de rode draad van het filter "cam power output +" correct aangesloten?
Zo ja hoe moet ik deze in de praktijk aansluiten? Er komt geen rode draad uit de gele stekker van de camera.

PXL_20210115_175619652_copy_1440x1619.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan