Hulp bij aansluiten achteruitrijcamera.

Topic in 'Car audio, video, navigatie en andere gadgets.' gestart door VAG-man, 02-01-2021.

Topicstatus:
Dit topic is gesloten voor reacties.
  1. VAG-man

VAG-man Forumguru

Plaatje van post 15 was verkeerd.

Hier de goede.
    De Transmitter is het ene deel van het draadloze systeem.

Mijn vraag is:
    Is de rode draad van het filter "cam power output +" correct aangesloten?
    Zo ja hoe moet ik deze in de praktijk aansluiten? Er komt geen rode draad uit de gele stekker van de camera.

PXL_20210115_175619652_copy_1440x1619.jpg

2. Roeland80

Roeland80 Forumguru Donateur

Waar haal Jij je 12v plus stroom vandaan? Voorin de auto en achterin de auto?

3. brepus13

brepus13 Forumguru

Ik gebruikte geen extra filter ertussen nee.

4. brepus13

brepus13 Forumguru

Volgens mij zit de fout in de 12v die je op het video signaal zet.

5. Roeland80

Ik had ook last van rimpels in het beeld heb er toen bij mijn O2 een filter tussen gezet op de plus toen geen rimpels meer.... nu bij mijn huidige O3 gewoon origineel aangesloten op de zekering van de achteruitrijcamera. En de canbus

Dat denk ik ook

6. VAG-man

VAG-man Forumguru

Ja dat denk ik ook waardoor ik d camera heb opgeblazen, maar waar moet deze cam power output+ wél op aangesloten worden?

Op de achterruitenwisser. Voordeel is dat de camera altijd aan is als de auto op contact staat.
    Tijdens het vooruit rijden kan ik ook kijken en het beeld reageert sneller als je de auto in achteruit zet.

7. EdK

EdK Forumguru

Ga er eens van uit dat hij helemaal niet hoeft aangesloten te worden !
    En ga dan eens testen, en doet hij dan wat hij moet doen , dus gewoon beeld wanneer dat moet.
    Dan tape je hem af en laat hem los

Wij hebben zakelijk ook wel eens apparatuur met vele draden waar je alleen de draden van gebruikt die je nodig hebt en de rest isoleren we af en rollen we op.

8. Roeland80

Vanaf de ruiten wisser moet je dus dat filter er tussen doen en dan je transmitter en camera en de transmitter aan de voorkant ook... draadloos is vragen om storingen...

9. VAG-man

VAG-man Forumguru

@EdK dat heb ik gedaan. Beeld met trillingen dit komt door canbus. Er moet een filter tussen.

10. VAG-man

VAG-man Forumguru

We praten in rondjes. Dit heb ik gedaan.
    De vraag blijft waar moet de cam power output+ kabel op aangesloten worden?

Ik ben er van overtuigd dat dit systeem geen storingen veroorzaakt.

Laatst aangepast: 16-01-2021
  11. Roeland80

Wat je al zegt OUTPUT hier komt stroom uit die kan je dus aan je camera verbinden als je zou willen maar je gebruikt de ruitenwisser al! Je hoeft die dus niet te gebruiken je moet tussen de ruitenwisser en alles wat je daarna wil aansluiten voor de camera dat filter aansluiten....

Last edited by a moderator: 15-01-2021
  12. VAG-man

VAG-man Forumguru

Inmiddels een nieuwe camera besteld. Oerdom hoe ik de vorige had aangesloten. Ik ga het nu zo doen.

PXL_20210116_183104324_copy_1728x3072.jpg

Peter-036 vindt dit leuk.
  13. EdK

EdK Forumguru

Die zelfkennis van VAgMan elke keer weer.......... heerlijk....:koffie::pardon:

hemi24 vindt dit leuk.
  14. VAG-man

VAG-man Forumguru

@EdK autodidact heet dat.;)

15. EdK

EdK Forumguru

@VAG-man je mag het van mij elke naam geven, blijf het heerlijk vinden.....:D

16. VAG-man

VAG-man Forumguru

Deze week de nieuwe camera binnen gekregen.
    Vandaag alles aangesloten zoals in post 52. Dit is zeker de manier, maar door het filter is het beeld nog minder dan zonder filter.

Nu alles bedraad zoals de meesten het doen. Beeld is redelijk, maar niet strak. Ik doe het er maar mee.

Topicstatus:
Dit topic is gesloten voor reacties.

Deel deze pagina