Hulp bij aansluiten achteruitrijcamera.

Status
Niet open voor verdere reacties.

VAG-man

Forumguru
Electronica en @VAG-man zijn geen combinatie :cry:

Ik wil mijn achteruitrijcamera zoveel mogelijk draadloos aansluiten. Heb onderstaande Transmitter op de achterruitenwisser aangesloten, maar er moet nog een filter tussen. Hoe deze aan te sluiten?

De Transmitter is dus de voeding naar de camera.

Onderste rode draad is Camera power output B+
Bovenste rode draad is Camera power input B+ en zwarte draad Camera power input GND.

PXL_20210102_133522272_copy_1620x2880.jpg PXL_20210102_133551001_copy_1620x2880.jpg
 
Laatst bewerkt:

Antera

Donateur
Filter zal tussen de voeding naar je camera moeten. De zwart op massa en de rode op de plus vanaf de zekering naar de camera. Losse rode draad naar de camera
 

VAG-man

Forumguru
Dankjewel @Antera.
Mag ik ze ook op de draad waar de tulp stekker op zit aansluiten? (van de Transmitter)

Filter zijde met de 2 draden de rode draad op plusdraad van Camera power jack. Zwarte draad naar massa carrosserie.

Filter zijde met 1 draad de rode draad op de plusdraad van Camera video jack.
 

VAG-man

Forumguru
@Peter-036 ik begrijp uit verhaal van @Antera dat de enkele rode draad op de camera = gele draad kan.
De dubbele draad de rode op de rode van de Transmitter (aangesloten op achterruitenwisser) en zwarte draad op carrosserie.
Of snap ik het verkeerd?

De foto de situatie hoe het nu is.
Transmitter aangesloten op achterruitenwisser geeft nu spanning aan de camera.

PXL_20210102_154023857.jpg

Dan de laatste vraag (hoop ik).
Mag ik de voeding van de Receiver van de stekker halen die in de radio zit?

Bijvoorbeeld pin 11 voor geschakelde +, pin 12/14 voor massa.

Screenshot_20210102-160702.png
 
Laatst bewerkt:

VAG-man

Forumguru
@Peter-036 kijk nog even naar mijn post hierboven daar had ik net eerste stuk tekst aangepast.

Dit is toch goed? Ja ik weet dat ik op de draden moet solderen;) Even amateuristisch om het duidelijk te maken.

PXL_20210102_155353424.jpg
 
Laatst bewerkt:

EdK

Forumguru
Als je alleen voor de spanning achter radio wilt weghalen, ga dan niet knippen in je bestaande kabelboom maar bestel een verlengset en knip en plak daar dan in.
Mocht je ooit terug willen naar orgineel ivm verkoop bijvoorbeeld dan haal je verlengstuk er tussen uit en is de boel weer orgineel zonder plakbandjes etc
 

VAG-man

Forumguru
@EdK bedankt voor je opmerking, maar had dit zeker zo gedaan. Ik gebruik de kabelboom die bij de radio is geleverd.
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

VAG-man

Forumguru
Ik heb vermoedelijk de camera opgeblazen:fool:

Even alles op een rijtje.
Transmitter en Receiver aangesloten.
Goed beeld, maar knipperend doordat de er geen filter tussen zit die de canbus pulsen opvangt.

Daarna heb ik de plus van het filter van de achterruitenwisser gehaald de min van de carrosserie. De losse rode draad van het filter proberen aan te sluiten op de gele composiet kabel van de camera. Helaas steekt er geen rode draad uit de tulp stekker van de camera, dus ik was genoodzaakt de kabel te strippen. Ik kwam 2 zeer dunne draden tegen. Een gele en een zwarte. De gele lijkt mij de videodraad, dus daarop netjes de losse rode draad gesoldeerd.
Vervolgens getest, maar helaas geen videosignaal gevonden op de radio.

Heb daarna het filter ertussenuit gehaald en de bijgeleverde lange videokabel direct op de radio aangesloten, dus zonder tussenkomst van de Transmitter en Receiver. Uiteraard laat ik de Transmitter wel spanning geven aan de camera, maar geen videosignaal.

Mijn conclusie is dan camera kapot, maar hoe is dit ontstaan? Heb ik toch verkeerd aangesloten?
 
Laatst bewerkt:

VAG-man

Forumguru
Screenshot_20210105-182845.png Ik had het zo aangesloten, met het verschil dat mijn filter alleen een output + heeft.
 
Laatst bewerkt:

VAG-man

Forumguru
Getekend hoe ik het had aangesloten.
Kan iemand zeggen of dit goed is? Ik vraag mij wel af of de Transmitter het signaal van het filter draadloos kan verzenden.:pieker:

PXL_20210113_100508712_copy_1944x3456.jpg
 

Ronnie

Forumguru
Ik heb ook een camera ingebouwd in mijn Fabia 3 style, en aangesloten op de Bolero. werkt 100%!

Bedrading ziet er eender uit als de jouwe, Je kunt het gemakkelijkst de plus (rood) aan het achteruitrijlicht koppelen ( input van de ontstoringsbox) dit is voor de ontstoring/omzeiling van de lampcontrole, zwart aan de massa, (bevestigingsbout van de achterruitenwisser of andere plek aan chassis) en dan de gele naar voren brengen en aansluiten aan mediaspeler/radio. in dit geval aan jouw transmitter. Het is simpel, ik geloof dat je er te moeilijk over denkt.....

Ps Ik zou de transmitter ook aansturen met de uitgaande plus van de box, (dus dezelfde rode draad welke naar de camera gaat), zo is de zender niet continu in bedrijf.
 
Laatst bewerkt:

Edwinz

Forumguru
Leuk klusje, begint nu al te duizelen als ik zo even snel kijk.

Maar de aanhouder wint he:D
En zo te zien ook al wat mensen met ervaring ermee:D
 

VAG-man

Forumguru
@Ronnie De Transmitter is het kastje om het juist draadloos aan te sluiten. De Receiver koppel ik aan de radio.
De rode draad waar jij het over hebt wil ik juist niet naar de achteruitrijlamp hebben, want dan moet ik via de achterklep door de doorvoer van de OEM bedrading.

Het probleem is dat er geen rode draad uit de gele tulpstekker ( cam video jack) van de camera komt. Hoe dan aan te sluiten?
 

Ronnie

Forumguru
Bij mij kwam er geen rode draad uit de gele videoaansluiting, dit zou ook storing kunnen veroorzaken.
 

Ronnie

Forumguru
Ik begrijp ook niet goed waarom je met een zender werkt, dit werkt alleen maar storingen in de hand....
De gele (afgeschermde) videokabel naar voren brengen is maar even werk, en gegarandeerd storingvrij.
Simpel onder de dorpelplaten door leggen en dan naar de radio.(het dashboard moet ja immers toch los)
 

Roeland80

Forumguru
Mocht je nog een videokabel zoeken met gele tulp stekkers en van de rode draadjes heb ik nog genoeg van liggen....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan