Kodiaq iV

Gege001

Actief lid
Hallo,

Heeft er iemand meer info over de IV-versie van de Kodiaq die op komst zou zijn ?
Enig idee wanneer deze beschikbaar zou zijn (in België) ?

Alvast bedankt !

G.
 

4Motion

Senior Member
Het zou leuk zijn moest VAG eens met een wat potentere benzine motor komen voor grote modellen dan die 1.4 benzine in hun PHEV. Of gewoon de keuze aanbieden, nog mooier! Gecombineerd met een grotere brandstof tank als optie ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Fdb

Derooke

Forumguru
Die 1.4 is potent genoeg vind ik.
Natuurlijk als het om een caravan te trekken is geen iedee maar ik denk als je x gewicht mag trekken er geen probleem zou mogen zijn .

En kan het niet zijn dat de nieuwe IV types van hybrides een 1.5 krijgen?

Ik denk dat het bij VW zo komt bij de golf PHEV hybride
 

jwstoop

Nieuw lid
Het zou leuk zijn moest VAG eens met een wat potentere benzine motor komen voor grote modellen dan die 1.4 benzine in hun PHEV. Of gewoon de keuze aanbieden, nog mooier! Gecombineerd met een grotere brandstof tank als optie ;)
Gezien alle regelgeving rondom CAFE (zoek maar op; alle autos moeten gemiddeld een bepaalde hoeveelheid CO2 uitstoten, anders boete voor de fabrikant) lijkt me dat niet realistisch, doel is minder CO2, grote motor is meestal meer. Leuk joh die regels ;)
 

Majefloti

Forumguru
Ben benieuwd of (en zo ja wanneer) de Kodiaq IV naar Nederland komt. Ik kan er op internet (nog) weinig over vinden. Mag in juni 2021 weer andere leaseauto uitzoeken en de Kodiaq plug-in staat dan in top 3.
Als iemand meer weet of hoort?.....
 

GSPallas

Nieuw lid
Hier idem, zou graag een plug-in gaan rijden om in ieder geval dagelijks mijn woon-werk-verkeer elektrisch te kunnen rijden. De Skoda-dealer waar ik langs ben geweest gaf aan dat 'ie' er voorlopig nog niet komt, maar ik denk dat dat meer is om de huidige verkopen zoveel mogelijk door de laten lopen.

Onderstaande renderingen zijn afgelopen week online gekomen. Ze lijken mij vrij realistisch als je naar de gecamoufleerde foto's kijkt die circuleren.

Skoda-1.jpg Skoda-2.jpg
 

Derooke

Forumguru
Geen straf idd maar sommigen vinden dit te laag (ik niet) dus kodiaq lijkt dan een oplossing alhoewel je waarschijnlijk meer verbruik dus minder bereik zal hebben met je batterij,of hij word duurder voor een iets grotere batterij.
 

Tinus78

Forumguru
100 mensen........100 meningen.

gelukkig willen we niet allemaal hetzelfde en is dit land niet communistisch. Anders reden we allemaal hetzelfde.

jouw specs van de 03 zien er ook goed uit. Met recht een wolf in schaapskleren;)
Als ik meer budget zou hebben, zou ik voor een audi RS6 station gaan, maar goed....

zo hebben we allemaal ons budget.....mening.....smaak....(wederhelft)....(kids).....affijn, allemaal redenen om iets (anders) te kiezen.
Gelukkig!
En hiermee ben ik nog steeds zeer blij met mijn keuze....
Een grijze zee container met 4wd en een lekker blok in het vooronder....en wellicht laat ik die ook nog een x kietelen naar meer pk’s:rockon:. Zeg maar “een puma in kodiaq kleren”:maakmegek:

(en wie weet ruil ik hem nog wel eens een x in voor zo een mooie iv.)
 
Laatst bewerkt:

Majefloti

Forumguru
Een superb iv is nu toch ook geen straf ?
Klopt, als de Kodiaq niet als plug-in komt (en daar ziet het helaas voorlopig naar uit) dan wordt het een S3 IV sportline (of O4 IV). Toch een gemiste kans bij Skoda. Ik pretendeer niks als sleurhut en regelmatig zware aanhanger rijder (min 1500kg) maar dan heeft Skoda niets in het gamma wat voldoet aan een CO2 footprint.
Ik heb PON per mail de vraag gesteld. Ondanks de geruchten op internet over een Kodiaq IV weten ze bij PON (nog) niets, zoals gewoonlijk.....
Zal wel fiscaal zakelijk dingetje zijn. Denk dat ze bewust wachten met Kodiaq IV zodat de meeste dan toch de Enyaq bestellen nu die nog grotendeels 12% bijtelling heeft (vanaf 2022 16%). Aan de ander kant als je nu besteld krijg je de Enyaq volgens mij dit jaar niet eens meer....
Conclusie, ik snap de gedachtegang van Skoda niet.
 
Laatst bewerkt:

Japanese Power

Donateur
Vragen moet je ook niet aan Pon stellen maar gewoon hier. De responsetijd is een stuk sneller en de kans op een antwoord met info waar je wat aan hebt ook...
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Tees

DB200

Lid
Wat betekent IV? Is dat een Romeinse 4 (in de zin van: 4e versie)?
Of misschien Intelligent Vooruit :-) omdat ik hier lees over stekkeren.

Hopelijk kan iemand mij wijzer maken.
 
Bovenaan Onderaan