Motor verschillen 1.6tdi

Status
Niet open voor verdere reacties.

JeSko

Forumguru
Bizar dus toch dezelfde motor....? Maar ze zien er langs bovenaf en aan de voorkant helemaal anders uit, vanboven trouwens ook..
 

catch me

Forumguru
Zoals Eric al aangaf was de foto die stuurde uit een andere auto als die hij had, als hij ze in 2 superbs heeft gehad zal het best kunnen kloppen dat het toch gewoon een CAY motor is geweest
 

JeSko

Forumguru
@catch me

Maar Eric is er vrij overtuigd van dat mijn motor anders oogt dan die van zijn Superb's, ter vergelijking stuurde hij die T-Roc motor, omdat die eruitziet als zijn vorige motoren.
 

Ericw

Forumguru
Maar dan zouden de verschillen in de positie van de 3 benodigde stekkers toch niet ZO moeten verschillen tussen die van JeSKo en die van mij?
 

catch me

Forumguru
@JeSko ze ogen idd anders, maar als je het grote aluminium blok ( egr/intercooler) aan de voorzijde weg denkt, oogt t wel redelijk gelijk,

En ook bij www.mijnautoonderdelen.nl een CAY motorcode.....


Denk dan dat t wel gaat lukken, voor de 100 procent zekerheid hebben we hier in de club best wel iemand die bij een dealer werkt om het kenteken te kunnen checken met de motorcode enzo...
 

Ericw

Forumguru
@catch me

Maar Eric is er vrij overtuigd van dat mijn motor anders oogt dan die van zijn Superb's, ter vergelijking stuurde hij die T-Roc motor, omdat die eruitziet als zijn vorige motoren.
Klopt, vandaar die foto.
Met name het deel in de cirkel van de motor van JeSKo herken ik totaal niet. En dat is juist de plek waar de nokkenas stekker zit (kleine stekker)
d3f2f17fe412a66244463e1855dd6c56.jpg


Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk
 

catch me

Forumguru
Denk voor de 100 procent zekerheid er toch iemand met t kenteken nr in t vag systeem kan /wil kijken
 

brepus13

Forumguru
De app Qenteken geeft ook cayc aan.

misschien is deze code vooral voor het blok zelf en kunnen de aanbouwdelen verschillend zijn?
 

hemi24

Forumguru
Volgens mij zijn de foto’s van EricW en die van de handleiding van JD allemaal van het motortype EA-288, terwijl Jesko een EA-189 motor heeft..?
Eigenlijk hetzelfde wat Catch Me ook al heeft geprobeerd te zeggen...
 
Laatst bewerkt:

catch me

Forumguru
@brepus13 het zijn sowieso 2 totaal verschillende motoren, CAY is eerste type zeg maar, ik dacht vanaf 2009 tot 2013/4
Daarna weer de nieuwere generatie CLH, CRK etc vanaf 2013 /4
 

brepus13

Forumguru
Mijn S2 was van 08-2013 en had ook de cayc.

edit: ik kan zo snel geen foto’s meer vinden van onder de motorkap van mijn oude S2. Ik herken iig wel een aantal zaken van jesko zijn sup. ( de foto van zijn motorblok) en denk dat ik dat blok ook had.
 

Ericw

Forumguru
Lijkt er in ieder geval sterk op dat het niet gaat passen, want wijkt gewoon ook te veel af van de installatie beschrijving @JeSko.....


Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk
 

JeSko

Forumguru
Vrees er ook voor @Ericw , begrijp er niets van maar ik zie ook wat ik zie natuurlijk, een heel ander blok op beide foto's.

CAY is eerste type zeg maar, ik dacht vanaf 2009 tot 2013/4
Daarna weer de nieuwere generatie CLH, CRK etc vanaf 2013 /4

Bizar, mijn S2 is van 2014/05, dan zou er een CLH, CRK moeten inliggen, en geen CAY.
 

JeSko

Forumguru
Mijn bevindingen zijn ook gemaild naar de jongens van JD zelf, met fotodocumentatie en al inbegrepen, zal zien wat zij nog melden. Maar het ziet er niet hoopgevend uit, nog eens extra bizar is dat er dus blijkbaar een oude motor in mijn nieuwer model Sup ligt.
 

Ericw

Forumguru
Lijkt er sterk op dat deze set alleen geschikt is voor de EA288 motor zoals hier al door een aantal mensen benoemd is...
Had net al even aan @JeSko privé gemeld dat ik zeker weet dat ik deze set in 2 van mijn auto's heb gehad aangezien ik hem zelf heb overgezet van de ene naar de andere auto. Hierbij ging ik er een beetje vanuit dat 1 van die modellen dezelfde was als dat JeSKo nu heeft, vandaar het kenteken wat ik hier eerder had vermeld.
Aangezien ik 5 Superb's op rij heb gehad ben/was ik er van overtuigd dat het ook in dit model had gezeten (is ondertussen alweer paar jaar geleden...:cry:).
Afgelopen maart voor het laatst uitgebouwd (net voor het ophalen van m'n huidige 1,5TSI) en herkende de foto van de motor van JeSKo daar niet aan (dat zou dan ook kloppen EA288 vs EA189).
Ben toch bang dat het eerder door mij genoemde kenteken toch niet 1 van de auto's is geweest waar ik met deze set mee gereden heb. :sterretjes:

Had geen idee dat de 1,6TDI motoren zo sterk van elkaar verschilden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan