Motor verschillen 1.6tdi

Status
Niet open voor verdere reacties.

JeSko

Forumguru
Zoals jullie weten heb ik een poos geleden van @Ericw een externe ECU van JD engineering overgekocht, deze is specifiek voor de 1.6tdi en heeft in Eric zijn Superb's gezeten, zowel in de Greenline als in de normale versie, dewelke ook een facelift was ( correct me if i'm wrong Eric :D ). Nu wilde ik dat ding er eindelijk in proppen maar ik zag meteen dat de motor op de afbeelding in de JD handleiding een andere motor als de mijne was, waardoor ik het niet meteen aandurfde om de ECU toch te monteren ( niet dat dit gelukt was maar kom ), hierover uitgebreid contact gehad met Eric en we zijn tot de, bizarre, conclusie gekomen dat mijn motor op het zicht een heel andere motor is dan die van Eric zijn oude 1.6tdi facelift. Weet iemand waarom dit verschil er is? Wat dit uitmaakt? Of ik de ECU überhaupt wel kan monteren etc etc, we staan beiden een beetje voor een raadsel.

En voor de goede orde, dit topic is in samenspraak met Eric opgestart, in de hoop wijzer te worden. Heb JD zelf al gecontacteerd, met foto's, maar nog geen antwoord ( vandaag ook pas gemaild dus logisch ).

Hierbij de foto's om te vergelijken, foto 1 is de motor van Eric zijn Facelift 1.6 Sup, foto 2 die van mijn Sup.

Eric's Sup

0bb1b2d5e6c705c0969244ebedc1c2e5.jpg

Mijn Sup

20201205_131457_copy_1612x1209.jpg

Ik ben zelf niet technisch genoeg aangelegd, maar weet dat ik nodig heb

-brandstofraildruk,
- turbodruk
- nokkenasverstelling

Maar als leek moet ik vooral op de handleiding af kunnen gaan natuurlijk.

@Ericw als ik nog wat vergeten ben vul maar aan! :thumbsup:
 

Cordoba

Forumguru
+1 Als je de motorcodes vergelijkt heb je eigenlijk direct een antwoord of er echte verschillen zijn tussen beide blokken, of dat het alleen subsystemen en leidingen zijn die afwijken.
 

Cordoba

Forumguru
Als je het kenteken van de auto van Eric hebt, kun je dat via het kentekenregister achterhalen, bij jouw auto kun je 'm ook vinden op de sticker in de kofferbak (bij de optiecodes).
 

JeSko

Forumguru
CAYC MYP staat op mijn sticker.

Van Eric weet ik de code niet, wellicht kan hij die nog delen hier..

Thanx vr de tip @Cordoba
 
Laatst bewerkt:

catch me

Forumguru
En die van Erik zal waarschijnlijk een CLH 77KW OF of CRK 81KW zijn ( andere code kan ook) en is een hele andere motor...denk niet dat die externe ecu hierop werkt...
Cay is een eerder type 1.6 TDI dan die van eric
 

ertromp

Forumguru
:pieker: Ik kan me niet voorstellen dat die bovenste foto de 1.6tdi is van een S2 facelift. Als ik kijk zie ik ook blauwe delen in de motorruimte en de S2 van @Ericw is Zwart of donker bruin wat ik zie in de foto galerij? Interessant deze:sterretjes:
 

JeSko

Forumguru
@ertromp

Eric heeft me deze foto zelf gestuurd hoor..:pieker:

Ah juist de auto die Eric deelde in de gallerij is zijn Greenline, niet de niet GL die hij achteraf ook met de chip erop gereden heeft.
 

Cordoba

Forumguru
:pieker: Ik kan me niet voorstellen dat die bovenste foto de 1.6tdi is van een S2 facelift. Als ik kijk zie ik ook blauwe delen in de motorruimte en de S2 van @Ericw is Zwart of donker bruin wat ik zie in de foto galerij? Interessant deze:sterretjes:

Als ik JeSko goed begrijp is die foto uit de handleiding van JD die blijkbaar bij de box zat.

Edit: blijkbaar heb ik Jefrey verkeerd begrepen, zie zijn post hieronder.
 
Laatst bewerkt:

Ericw

Forumguru
als ik nog wat vergeten ben vul maar aan!

Kleine correctie, die foto is niet van mijn motor(auto heb ik niet meer) maar van een T-ROC van een maat van mij. Maar waar het me als voorbeeld om ging was de 3 stekkers die nodig zijn voor de externe tuning van JD.
Jou motor ziet er aan de voorzijde totaal anders uit.

Zie hieronder de 3 stekkers die ik bedoel.
f2e13fd0907d44733e66b78e3d18c225.jpg


Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk
 

catch me

Forumguru
@JeSko hoop t ook niet, maar de foto's in de handleiding is ook aan ander type ( nieuwer type CLH, CRK etc ) als die jij hebt, de CAY motor
 

Cordoba

Forumguru
@Ericw Weet je toevallig je oude motorcode (of als je het kenteken nog weet, is het via kentekencheck te achterhalen, dan weet JeSko in elk geval voor welke auto's de box wel werkt. (Kan ie rekening mee houden met zoeken voor een auto voor zijn vrouw, dat de box daar wel past;))

Edit: ik zie dat Eric ondertussen gereageerd heeft, maar motorcode is via kentekencheck bij zijn auto niet te achterhalen. :cry: Voor bijvoorbeeld mijn oude Fabia (82-LS-VN) werkt dat nog wel en komt motorcode BBY te voorschijn, en ook bij mijn huidige Fabia (uit 2016) komt motorcode CJZ te voorschijn.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan