sitechris
Donateur
Tijd voor een nieuw topic voor mijn kleine Fiesta ST. Afgelopen juni uitgebreid in de Eifel kunnen rijden met de Ford Fiesta ST en ik was meteen verlliefd. Wat een auto. En dat ging maar niet uit mijn systeem. Dus heb ik hem na een lange zoektocht uiteindelijk ook aangeschaft. Waarom zo'n lange zoektocht? Ik wilde natuurlijk een goede prijs voor mijn SEAT Leon CUPRA R en dat was nog wel even een uitdaging. Daarnaast blijken Ford verkopers één overeenkomst te bezitten: een totaal gebrek aan verkooptalent. Daar zal ik nog wel eens een keer een blogje aan wijden. Maar alles op zijn tijd.
Ik ben dat uiteraard al weer vergeten, want inmiddels staat de ST alweer 2 weekjes op mijn oprit te blinken. Dit was een dealerdemo met 3.500 op de teller, bouwjaar 2020 en in absolute nieuwstaat. De auto is daadwerkelijk full-option alhoewel dat bij de Fiesta ST niet zo lastig is. Je kunt maar 4 opties krijgen. Het performance pack (sperdifferentieel, launch control en schakelindicator), LED koplampen, panoramadak (toch leuk!) en een safety pack. Dan krijg je blind spot sensor, achteruitrijcamera en Door Edge Protectors. Zaken als verkeersbordherkenning, active lane warning huppelup en adaptieve cruise control zijn al standaard.
Vooral het performance pack en LED waren echt musthaves voor mij.
De kleur vind ik zelf tikje jammer. Als ik had kunnen kiezen was ik voor blauw of wit gegaan maar dan had ik 3.5 maand moeten wachten. Had ik geen zin in.
De standaarduitrusting is overigens dikke prima. Ik noem een paar opvallende zaken:
- B&O Audio (625 watt en echt prima geluid)
- Keyless go
- Adaptieve cruise control (gebruik ik nooit, maar ach)
- 18 inch velgen
- Stoel, voorruit en stuurverwarming (wtf)
- Recaro sportstoelen
Al met al best een luxe autootje alhoewel je de meeste opties nauwelijks gebruikt. Maar het zit er op dus vooruit. De bediening van de multimedia (navi, audio etc) is eigenlijk best goed. Systeem werkt prettig. Beter dan in de SEAT. Dat systeem was drama.
Eerste indruk? Dat is een bevestiging van mijn eerdere weekendje met de ST. Dit is een hilarisch leuke auto en zeer toegankelijk. Voorbeeldje: vandaag even met iemand een kort rondje gemaakt op het industrieterrein en dan is het gewoon weer lachen, gieren en brullen. Besturing lekker direct, onderstelletje stug, de heupjes enorm los, handbakje tikje stug maar wel lekker en de driecilinder brult als een grizzly. Wat een gaaf autootje. En gevoelsmatig is het autootje door al deze factoren ook nog eens heel rap. Heb totaal geen moeite dat ik van 400 naar 200 pk ben teruggegaan. Ik zal in dit topic regelmatig blogjes delen die ik over de auto ga schrijven. Maar zal eerst even wat pics en videootje posten.
[YouTube]
Ik ben dat uiteraard al weer vergeten, want inmiddels staat de ST alweer 2 weekjes op mijn oprit te blinken. Dit was een dealerdemo met 3.500 op de teller, bouwjaar 2020 en in absolute nieuwstaat. De auto is daadwerkelijk full-option alhoewel dat bij de Fiesta ST niet zo lastig is. Je kunt maar 4 opties krijgen. Het performance pack (sperdifferentieel, launch control en schakelindicator), LED koplampen, panoramadak (toch leuk!) en een safety pack. Dan krijg je blind spot sensor, achteruitrijcamera en Door Edge Protectors. Zaken als verkeersbordherkenning, active lane warning huppelup en adaptieve cruise control zijn al standaard.
Vooral het performance pack en LED waren echt musthaves voor mij.
De kleur vind ik zelf tikje jammer. Als ik had kunnen kiezen was ik voor blauw of wit gegaan maar dan had ik 3.5 maand moeten wachten. Had ik geen zin in.
De standaarduitrusting is overigens dikke prima. Ik noem een paar opvallende zaken:
- B&O Audio (625 watt en echt prima geluid)
- Keyless go
- Adaptieve cruise control (gebruik ik nooit, maar ach)
- 18 inch velgen
- Stoel, voorruit en stuurverwarming (wtf)
- Recaro sportstoelen
Al met al best een luxe autootje alhoewel je de meeste opties nauwelijks gebruikt. Maar het zit er op dus vooruit. De bediening van de multimedia (navi, audio etc) is eigenlijk best goed. Systeem werkt prettig. Beter dan in de SEAT. Dat systeem was drama.
Eerste indruk? Dat is een bevestiging van mijn eerdere weekendje met de ST. Dit is een hilarisch leuke auto en zeer toegankelijk. Voorbeeldje: vandaag even met iemand een kort rondje gemaakt op het industrieterrein en dan is het gewoon weer lachen, gieren en brullen. Besturing lekker direct, onderstelletje stug, de heupjes enorm los, handbakje tikje stug maar wel lekker en de driecilinder brult als een grizzly. Wat een gaaf autootje. En gevoelsmatig is het autootje door al deze factoren ook nog eens heel rap. Heb totaal geen moeite dat ik van 400 naar 200 pk ben teruggegaan. Ik zal in dit topic regelmatig blogjes delen die ik over de auto ga schrijven. Maar zal eerst even wat pics en videootje posten.
[YouTube]