Status
Niet open voor verdere reacties.

Chrisjemol

Forumguru
Valt best mee idd (vind getrokken banden erg lelijk, dus vroeg me af hoe je 225 op 19” hebt gekregen maar staat best netjes zo).
Wil je van deze velgen af?
 

VAG-man

Forumguru
De breedte van de band heeft niks met de diameter 19" te maken, maar hoeveel J (breedte) de velg is. Deze is ongeveer 7,5J schat ik zo in.
 

JeSko

Forumguru
@Chrisjemol

Ik denk het niet maar veel zal afhangen van hoe de nieuwe set oogt onder de auto, ik wil eigenlijk mijn huidige banden op de nieuwe velgen laten trekken, zien hoe dat staat en dan kan ik intussen mijn velgen die nu gemonteerd zitten donker poedercoaten. Dan twijfel ik om ze als stevige gecoate winterset te monteren, of om ze te koop te zetten. Vers gecoate velgen willen nogal eens snel en goed verkopen.

@VAG-man

Neen hoor de huidige velgen zijn 8.5J breed, de nieuwe ook trouwens 8.5J Et42. 8.5 J is ook de standaard maat voor de Superb in de GMP velgen lijn, die zijn allen 8.5 J.
 
Laatst bewerkt:

Kanerr

Forumguru
verbruik zal bij mij wel wat hoger liggen, maar ik zie er ook niet naar, rijd met warme motor vaak in 5de als de auto zelf aangeeft om naar 6de te gaan, lijkt me beter voor de DPF en al die troep.

Dat maakt niet uit omdat je in deellast rijdt. Je kan beter gewoon lekker de motor rust geven en in zn 6 rijden :) lange stukken rijden en af en toe een zware voet hebben maakt de dpf genoeg schoon. Hoef je niet voor in zijn 5 te rijden ;)
 

JeSko

Forumguru
Grondverlichting met logo voor de achterste portieren zijn ook aangekomen, net als de T10 puddle lights. Jammer van dit slecht weer m, wil ze gelijk installeren samen met de fellere witte mistlampen. 20200727_090158_copy_1209x1612.jpg
 

VAG-man

Forumguru
@JeSko slecht weer? Prima weer hier hoor. Alleen geen zon.

Toch jammer dat je de dynamische knippers er niet bij hebt gekocht. Je moet toch alles losmaken.

Daar waar de schroefjes inzitten van de puddlelights gaan vaak afbreken, maar door gebruik te maken van een klein ringetje krijg je ze weer vast.
 

JeSko

Forumguru
@VAG-man

Het regent hier :( maar ach sta vandaag toch alweer met de late, weekje vakantie zit er weer al op. Zucht...

Ik vind de dynamische knippers heel mooi los van het geheel, maar ik heb ze niet genomen omdat ik het niet smoelen vind dat enkel mijn spiegels dynamisch weglopen, en achteraan en vooraan alles gewoon ouderwets knippert, zag laatst en Audi rijden en die sloeg af, waarbij alles dynamisch oplichte, dat vond ik mooi maar het is onmogelijk op de S2. :( dus vandaar deze voor mezelf toch maar niet besteld.

Wel onozel dat je voor zo één lampje de hele spiegel moet slopen, ga ik samen met mijn vrouw doen, die is heel handig in zulke zaken! Thanx voor de tip mbt het schroefje en de kleine ring:thumbsup:
 

JeSko

Forumguru
Achterste instapverlichting zit er nu ook in, tevens ook de sterkere 55 w mistlampen gemonteerd, ogen feller zo op het eerste zicht, benieuwd hoe dit bij nacht gaat staan, vast mooi, leunt dicht bij de Xenon aan. Jammer dat de resterende Ali verlichting maar met mondjesmaat binnen sijpelt, kan niet wachten om de nieuwe led verlichting in de kofferbak en dakhemel te stoppen.

Tevens effe goed gestofzuigd, zo'n Dyson is echt hét van hét!

20200802_090146_copy_2016x1512.jpg 20200802_090237_copy_2016x1512.jpg 20200802_090252_copy_2016x1512.jpg aviary-image-1596356603719_copy_2016x1512.jpeg 20200802_091914_copy_2016x2688.jpg aviary-image-1596356556803_copy_1612x1209.jpeg
 

JeSko

Forumguru
120 km heen & terug Antwerpen, rustig op de baan, 130 op CC, wat een heerlijke voiture! Cruisen, daar is ie voor gemaakt :dankje:
 

Chrisjemol

Forumguru
Rijdt wel lekker. Alleen de pit onderin van de 1.6tdi valt me nog steeds tegen
Mijne is gechipt en heeft 142pk maar de passat 2.0tdi 140pk (ongechipt) van maatje rijdt zoveel lekkerder door het hogere koppel en mogelijkheid wat laagtoeriger te rijden...

zijn verbruik is 1:23 dus identiek aan het mijne, had beter een 2.0tdi kunnen pakken achteraf gezien

maar ga hem wel gewoon oprijden, inruilen kost teveel
 

JeSko

Forumguru
Ja pit zit er onderin niet in, ook geen koppel om je vlot door een bv te lage versnelling te trekken, dat duurt eeuwen en terugschakelen is dan de enige optie, geen onoverkomelijk probleem maar toch. Laatst heb ik eens met een BMW 520 D mogen rijden en dat leek een raket tegenover mijn Superb. Heb hier nog altijd een chip klaarliggen waarmee ie van 105-140 pk en van 250-320 NM gaat, moet die is installeren. Wellicht september na de keuring. Had zelf ook liever een 2.0tdi gehad maar die zijn in België amper vindbaar en als je ze vind meteen een stuk duurder :( voor het overige is de Superb een perfecte cruiser, je kan niet meer willen in een auto van die prijsklasse. :)

Over dat inruilen... In BE staan de Superb diesels qua prijzen nog erg hoog, hier vragen ze voor een 1.6tdi break met 120k op gewoon 12.000 euro en meer. In NL staan ze idd lagee, denk dat dat komt door jullie Diesel klimaat, bij jullie moet Diesel echt nu kapot, in BE word het stiekem gedoogd, zelfs als mijn Euro 5 termijn in 2025 eraankomt kan ik aan 10 euro per keer gwn de LEZ binnen. Of met een jaarabonnement. Dusja... Geen reden om hem weg te doen in BE en dat vertaald zich in de tweedehands prijzen. Heb dit me jouw al eens besproken, toen meende ik dat een S2 hier niks meet waard was, nader onderzoek vertelde echter wat anders. Maar goed inruil is ook wat anders dan particuliere verkoop uiteraard.
 
Laatst bewerkt:

Cordoba

Forumguru
@JeSko Heb je nu "SKODA" op de binnenkant van je hand laten tatoeëren? :pardon:

Wat de prijzen van Superbs Combi met 1.6 TDI blok betreft: kijk niet raar op als daar in NL 50% meer voor wordt gevraagd (dus 18k €).
 
Laatst bewerkt:

JeSko

Forumguru
@Cordoba

Zou het nog durven hoor, heb wel gekkere dingen op men lijf staan ;)


Aha toch? Dacht dat ze in NL goedkoper waren, vanwege het dure dieselklimaat. Toch niet dus, hier staat maar één S2 combi te koop aan 18 k en dat is een L&K 200 pk benzine DSG, Diesels zitten zo rond de 10-15 K afhankelijk van uitvoering, staat en km's.
 

JeSko

Forumguru
Neen jammer genoeg geen optimale band met de parents, maar ach ;) wel een mini kopje koffie op men enkel, een Harry Potter bliksemschichtje op men buik, en nog wat zooi waar ik wat met heb.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan