Status
Niet open voor verdere reacties.

JeSko

Forumguru
Het verweerde chroom eens aangepakt, mooi verschil, de rood omcirkelde zone was toen nog onbehandeld, de bovenste zijde is behandeld, die vlekken ben ik dankzij Belgom zo goed als allemaal kwijt :)

20200726_130540.jpg 20200726_123705_copy_1797x2144.jpg
 

brepus13

Forumguru
Je dakrailing is volgens mij geen chroom maar geborsteld alu. Een echt wondermiddel om die netjes te houden heb ik nog niet gevonden.
 

JeSko

Forumguru
@brepus13

Aha daarom dat deze niet zo fel blinkt als de rest van de auto, dus kortom ik ben er met een fout product over geweest en dit heeft wel wat geholpen om de vlekken eruit te krijgen, benieuwd of dit zo blijft...
 

Chrisjemol

Forumguru
Mijn dakrails zijn net zo btw, geborsteld aluminium.

mijne zitten ook allerlei vlekken op (lijken wel opgedroogde druppels?) en komen steeds terug.
Ik heb belgom chroom en belgom alu, eens kijken welke het fijnst is en die er eens over halen

(ps ben zelf tevreden met mijn s-line 18” velgen. Hou je nog beetje wang over, de velg is ook niet superbreed dus je kan een normale band kwijt zodat hij niet zo gaat zuipen. 1:22-1:26 is nog normaal nu)
 

EdK

Forumguru
Volgens mij zijn die Alu relingen geanodiseerd en zou ik dus maar niet met een schuurmiddel overheen gaan....
Word het echt niet beter van dan hoor !!
 
Laatst bewerkt:

brepus13

Forumguru
Ik heb wel een chromen dakrailing en pak deze aan met de poetsmachine. Werkt prima.

mik wist niet dat er überhaupt chroom was geleverd als optie. Je kunt iig de alu railing wel poetsen maar beter gaat het er niet van worden. De vlekken komen weer terug. Had dit ook op mijn S2 en zie het nu ook weer op de O3.

misschien heeft @Cordoba een poets tip
 

Cordoba

Forumguru
Op de foto niet goed te beoordelen, maar ik ga er even vanuit dat het om alu (legering) dakrails gaat, en dat de vlekken kalk betreft uit opgedroogd water (regenwater, of waswater).

Ik denk dat ik het zou aanpakken met eerst kleien, en als dat onvoldoend helpt met een zogenaamde paintcleaner. Veel paintcleaners hebben de naam polish in zich, maar zijn het niet, dus daar hoef je geen schrik voor te hebben. Als het mijn auto zou zijn zou ik beginnen met Poorboys Professional Polish (dus geen polijstmiddel ondanks de naam, want het verwijderd geen lak, maakt deze alleen schoon tot in de porien). Als dat niet zou helpen zou ik voor Poorboys Professional Polish 2 gaan, dat is ongeveer het lichtste polijstmiddel dat ik ken, en doet dus net iets meer dan de standaardversie.
 

JeSko

Forumguru
Komt inderdaad van poetsen denk ik, kalk resten, jarenlang carwash heeft de auto in zijn geheel ook niet goed gedaan, zit helemaal onder de swirls en kleine beschadigingen, zonde maar ja.

@Chrisjemol

Klopt wel van die banden, zelf vind ik 18 inch wat te klein ogen onder de SuperB, bij uw model velgen valt het echter best mee, de velgen waarop ik de auto kocht waren ook 18 en oogde klein onder mijn S2, al kan de kleur van mijn auto daar ook voor iets tussen te zitten, de auto oogt nog groter dan ie al is in het wit, daarom de keuze voor 19, bandenmaat is bij mij 225 breed ( wat lekker smoelt achteraan ) , en 35 wanghoogte, ik moet effe wat meer oppassen bij harde korte drempels bv, dat is kruipen in eerste, maar heb het er wel voor over, voor de rest rijd de auto op deze 19 met de minieme verlaging echt snaarstrak, vooral autosnelweg is met deze setup genieten :D verbruik zal bij mij wel wat hoger liggen, maar ik zie er ook niet naar, rijd met warme motor vaak in 5de als de auto zelf aangeeft om naar 6de te gaan, lijkt me beter voor de DPF en al die troep.
 

s-line

Forumguru
Nou,het zou mij geen bal uitmaken of mijn auto nu 1:22 of 1:16 rijd, maar dan wel met een paar mooie dikke wielen eronder! BTW vond nog wel een foto tijdens mijn polijst beurt de dag voor MIVW event in 2013 volgens mij.
Blijft vet zo hoor dat White/Black!:jaja:
 

Bijlagen

  • 3349A668-B9B1-4552-8EE3-B8B0570BAE6D.jpeg
    3349A668-B9B1-4552-8EE3-B8B0570BAE6D.jpeg
    622,4 KB · Weergaven: 55
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: CDK

s-line

Forumguru
Dat was dit ook bijna...(2013)
Ik heb nog nooit een witte T ford gezien de meeste waren volgens mij groen en zwart of beige. Bij ons in de receptie staat een groen/zwarte
 

Chrisjemol

Forumguru
Mij maakt verbruik wel degelijk wat uit, anders had ik geen 1.6tdi gehaald maar was ik in mijn dikke T5 2.5tdi blijven rijden.
Maar vind de 16” wel erg klein standaard dus daarom naar 18” gegaan.

@JeSko met 225 op jouw velgen steken de velgen dan niet erg veel buiten de banden?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan