Skoda Fabia 1.4 combi 2006

Hier zal ik alles bijhouden omtrent onze Skoda Fabia combi.

Na een proefrit besloten deze aan te schaffen. https://www.skodaforum.nl/forum/i/voorstellen-zonder-skoda.41291/

- Skoda Fabia Equipe 1.4 2006
- volledig dealer onderhouden
- 104.000km
- airco
- lederen stuurwiel, pook en handrem
- centrale deurvergrendeling met afstandsbediening
- trekhaak
- sportstoelen
- stuurbekrachtiging
- verstelbaar stuur
- elektrische ramen voor


Helaas geen elektrische/verwarmde spiegels, maar daar kunnen we mee leven.

De volgende zaken worden nog hersteld:

- versteller spiegel links defect
- uitlijnen
- nieuwe apk bij levering

In september kan ik hem ophalen! Dit omdat we binnenkort ons nieuwe huis intrekken, dan kan ik mijn huidige "barrel" nog even goed gebruiken voordat ik hem inruil.


IMG_1737

IMG_1738

IMG_1739
 
Dat hoop ik wel! Je wordt wel sceptisch als je alle kwaaltjes van de Vag-groep leest.. Heb jaren japans gereden naar volle tevredenheid. Alhoewel de prijzen voor Japanse oem-onderdelen er niet om liegen!
 

turboturbo

Forumguru
Gefeliciteerd!

Benieuwd naar interieur foto’s! De sport stoelen zijn een zeldzaamheid bij de Fabia’s 1.
Opmerkelijk dat er geen elektrisch verstelbare spiegels op zitten voor zo een vrij laat model... helemaal omdat er door de eerste eigenaar toch wel gekozen is voor een bepaalde uitrusting (het sport interieur)
 
Dankje! Ben geen Skoda-kenner maar de sportstoelen stonden in de optielijst. Schijnen voor de Equipe uitvoering kenmerkend te zijn (is mij verteld)? Dat vond ik inderdaad ook opmerkelijk en jammer. Maar dat woog niet op tegen alle voordelen van deze auto.

Kon geen Japanner vinden in deze klasse. Daarom voor deze Skoda gekozen! Is een keuze met verstand en niet met het hart :pardon:

Weet iemand of die glaasjes onderdaan de portieren verlichting is of reflectie?
 
Laatst bewerkt:
Ok, gaan deze altijd aan als je de deuren open hebt, of alleen icm brandende verlichting? Bij mij leken ze niks te doen, zodra ik de auto in bezit heb direct even kijken :)
 

turboturbo

Forumguru
De lampjes onderin de voordeuren gaan tegelijk aan met het openen van het portier (samen met de interieur verlichting)

Met een plastic (!) spateltje wip je het glaasje er zo uit en kan je kijken of er lampjes in kunnen. Er zit dan een fittinghouder in.

Vzv ik kan herinneren zijn reflector glaasjes zonder lampjes helemaal roodgekleurd. En die met lampjes erin hebben een witte streep in het glaasje.
 
Bedankt allemaal! Zijn helaas waarschijnlijk reflectors. De opties vallen soms een beetje tegen, maar ach, wat er niet op zit kan ook niet kapot. Nog een maandje wachten en dan is ie van mij! :D
 
Gefeliciteerd met je aanwinst!
Ik heb zelf de equipe plus uitvoering daar zijn het zelfs rode glaasjes.
Denk dat je ook de plus uitvoering hebt gekocht toch?
Wel standaard de elektrische spiegels met verwarming aanwezig.
 

EdK

Forumguru
Zijn helaas waarschijnlijk reflectors.
Ach waarom helaas ? Nu hoef je geen lampjes te verwisselen als deze stuk zijn !!
En reflectoren geven hetzelfde effect als die lampjes...
Bij vorige wagen had ik lampies en ervoor en nu weer reflector en als er wagen komt aanrijden is het effect hetzelfde. Nadeel alleen is misschien dat als ik nu uitstap de stoep niet word verlicht door die reflectoren en dat was met lampies er in wel het geval....

Maar ach nederland is zo goed verlicht in stedelijk gebied snachts dat je je soms wel eens afvraagt waarom je nog verlichting moet hebben....
 
Zo, even een update. Begin september 2020 de auto opgehaald en op naam gezet. De Fabia heeft vorige week bij de Skoda dealer Nieuwegein een grote beurt gehad + APK. Afgezien van alle filters, bougies, vloeistoffen etc. zijn alleen de achterremmen gereinigd en de remvloeistof vervangen. Helemaal top dus en voor een heel scherp tarief! (Ben Honda gewend...)

Voor de rest geen bijzonderheden of aandachtspunten en een compliment van de service medewerker. Dus een hele goede aankoop geweest bij Broekhuis.

Er zijn tot op heden nog geen aanpassingen geweest aan de auto i.v.m. nieuwe baan, nieuw huis incl verbouwing en de komst van een prachtige zoon.

Wel ben ik op zoek naar een nieuwe 1-din radio. Het valt mij op dat veel radio's uitverkocht zijn! Ben op zoek naar een Kenwood KMM-***.

Verder wil ik ook graag sonniboy's shades maar die zijn ook helaas uitverkocht.
 

Mies75

Forumguru
Ik heb toevallig ook een fabia combi uit 2006 gehad in de equipe uitvoering.
1.4i 16v

Heel veel plezier van gehad,weinig onkosten behalve regulier onderhoud.

Mee op vakantie geweest naar Frankrijk en Italië met z'n 4en

Veel vistrips meegedaan ook.

Past een hoop in

[Moderator edit: foto's verwijderd uit het topic (topic van een ander)]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Goede! Bedankt voor het meedenken!
Heb na heel erg lang zoeken eindelijk een radio weten te bestellen die op voorraad was!
Een Kenwood KMM-BT306.

Bij het inbouwen hebben ze uit de originele iso-stekker 2 draden uitgehaald. Als iemand mij kan vertellen op welke positie deze weer terug in het iso-blokje kunnen zou dat mij erg helpen!
 
Laatst bewerkt:

Cordoba

Forumguru
Plezier met de F1. Ik gok dat de losgehaalde draden de constante en de geschakelde 12Volt zijn: die zijn bij de Vaggroep namelijk omgewisseld ten opzichte van de officiele ISO-norm, bij een aftermarketradio moet je die dus kruisen of omwisselen.

De rode glaasjes in de portieren waren bij mijn F1 (2003) lampjes, maar ook wel eens op een sloop geweest om ook lampjes voor in de achterportieren te scoren, maar de donor-Fabia bleek reflectoren te hebben. De Equipe uitvoering is volgens mij destijds ter gelegenheid van de (sponsoring van de) Tour de France uitgebracht. In mijn F1 heb ik destijds wel een 2e kofferbaklampje toegevoegd, en verlichting boven de achterbank. Als je het topic over mijn oude F1 kijkt (zie mijn handtekening) kun je veel info voor aanpassingen vinden, al had ik een pre-facelift, en is de 2006 een facelift uitvoering.
 
Bovenaan Onderaan