Skoda Fabia 1.4 combi 2006

EdK

Forumguru
Bij het inbouwen hebben ze uit de originele draadboom 2 draden uitgehaald. Als iemand mij kan vertellen op welke positie deze weer terug in het iso-blokje kunnen zou dat mij erg helpen!
PAS OP !!!
Weet nog dat ik me FAbia 1 had en er een 1 dins radio liet inbouwen bij dealer voor het afgeleverd werd.
Toen hebben ze ook 1 of 2 draden uit de ISO stekker losgehaald en afgeisoleerd.
Werd me toen verteld dat als men dit niet deed dat er dan aan boordcomputer schade veroorzaakt kon worden.
Dus zou bijna zeggen sluit radio straks eerst aan met die draden er nog uit>
Doet hij het dan lekker zo laten, doet hij niet dan ff overleggen met je dealer
 
@Cordoba Ik zal tzt wat foto's plaatsten van de draden. Zijn geen geschakelde en constante. Voeding is in orde. Had jouw topic al eens doorgelezen, leuke fabia heb je er van gemaakt.

@EdK Dat is precies bij mij het geval ja! Uit het isoblokje hebben ze 2 draden eruit gehaald en geïsoleerd! Zoals ik net al zei is de rest keurig afgemonteerd behalve die 2 draden. Bedankt voor de tip.

Ik sluit de radio gewoon netjes aan en laat die 2 draden zo.
 

Cordoba

Forumguru
Ah, naar aanleiding van het verhaal van EdK, herinner ik me dat ik ook een draad heb verwijderd en geïsoleerd: bij een aftermarket radio veroorzaakt die storing op de canbus, zodat een dealer de auto niet zo uit kan lezen op foutcodes. Als je dat niet doet, moet iedere keer de radio losgekoppeld worden als de dealer foutcodes wil uitlezen. Betreffende draad geeft een pulssignaal naar de radio, die dat kan gebruiken om het audiovolume aan te passen met de rijsnelheid.
 

Tees

Donateur
Blijkbaar heb ik dan geluk gehad, ik heb 5 jaar terug m'n nieuwe radio in m'n F1c 'gewoon' aangesloten op de bestaande bedrading, nooit ergens een probleem mee gehad...ignorance is bliss soms :bloos:
 
De nieuwe radio zit er inmiddels in. Het is een Kenwood KMM-BT306.
Het is een gebruiksvriendelijke radio met erg veel opties. Ingebouwde car-kit, kan 2 telefoons koppelen en kan uit erg veel kleuren kiezen voor het display. Zitten aan de achterkant 3x rca-out aansluitingen voor een toekomstige ice installatie.

Het verlanglijstje:
- set sonniboy's
- rubberen kofferbakmat
- armsteun
- climair zijwindschermen
- verlaging icm 16" of 17" wielset
 
Heb 4 jaar een Honda Em2 gehad. Duizend euro voor een grote beurt was ongeveer standaard helaas. Rubbers, motorsteunen echt van alles. Terwijl ik altijd erg zuinig ben op mijn auto's.

Hier het resultaat van de nieuwe Kenwood. Moest echt veel shops af waar ze nog een Kenwood op voorraad hadden! Mediamarkt, Coolblue, Conrad etc. hebben helemaal niks meer.

De 2 draden uit het isostekker heb ik netjes afgewerkt met een krimpkous.

Uiteraard groen gekozen voor het display en de knoppen! (kan je apart instellen!)

IMG_9619 by Bernhard I, on Flickr

IMG_9623 by Bernhard I, on Flickr

IMG_9627 by Bernhard I, on Flickr
 
Bovenaan Onderaan