Mercedes-Benz C180 cabrio

Status
Niet open voor verdere reacties.

leon-cupra

Forumguru
Thx @allen

Daar zou de mijne niet rouwig om zijn als er zo'n cabrio voor op de oprit kwam :maakmegek:
Heb mijn vrouw nog maar 1 keer enthousiast geweten over een wagen en dat was toen haar collega met een S3 de parking op reed. Toen moest ze absoluut een S3 hebben. Al de rest heeft haar nooit geinteresseerd. Ze is zelfs nu een beetje gegeneerd voor de Benz ... "dat is niets voor een gewone werkmens" :arghh:
 

leon-cupra

Forumguru
Eerste bevindingen na een zonnig weekendje rijden:

Positief:
-Heerlijke cruizer. Met de Benz zoef je over de baan.
-Goede geluidsisolatie. Zelfs bij een kickdown hoor je de 1600 amper lawaai maken en de wagen ligt ook stijf op de baan. Beweegt amper bij kickdown.
-Luxe-gevoel in de wagen. Met de RS had je het gevoel in een top-uitvoering te rijden maar dit is nog van een andere categorie, zeker met het lederen dashboard.
-sportief rijden kan ook. Door de achterwielaandrijving is bochtjes pakken, ondanks het hoge gewicht, een leuke bezigheid.
-de 9g-tronic is een zalige automaat. Wel iets trager dan de DSG, maar wel beter dosseerbaar. Voorkeur gaat nu toch wel uit naar de 9G-tronic.
-heerlijke stoelen. Ritjes van een paar uur zijn absoluut geen straf. Je komt er fris uit.
-touchpad. Ben niet zo een gadgetfreak maar dat je een adres in de navi al schrijvend kan zoeken, leuk gadget en het ziet er ook wel knap uit.
-algemene indruk van de materialen.
-de aircap. Het systeem dat ervoor zorgt dat je veel minder wind ondervindt. Is een enorm verschil met of zonder rijden. Zonder het opzetten kan je quasi niet met 4 personen rijden.

Negatief (jawel die zijn er ook):
-op slechte banen voel je wel dat je met een sportonderstel rijdt. Stukje harder.
-manueel verzetten van de zetels voor de achterpassagiers ... elektrisch zou een stuk handiger zijn (zeker voor de kids)
-wel iets meer wind in het interieur bij hogere snelheden. Heb mij gisteren tijdens de ritjes met mijn familie express vanachter gezet om dit te ervaren. Tot 50-60 is het comfortabel, tot 80 valt het nog mee maar vanaf 90 is het plezante eraf. Dan zet je beter een muts op die je oren afdekt.
 

leon-cupra

Forumguru
Dat vindt mijn vrouw ook. Leren zetels vindt ze al te sjiek
Is ook gewoon dat het een ster is. Moest het een skoda zijn die 20.000euro duurder is, dan zou ze daar niet over vallen. Maar een Mercedes, onder de meeste mensen wordt dat aanzien als een "rijke-mensen-bak". Stamt nog beetje uit de tijd dat alleen "meneer doktoor" en "meneer de notaris" een benz reden terwijl nu half leaseland met een MB rijdt.
 

EdK

Forumguru
Nee dan klappen je oren dubbel !!
Voordeel van je grote oren !
Neef van me heeft daar ook last van..... vandaar dat ik het weet.... :deuk:
 

leon-cupra

Forumguru
Misschien ligt dat niet aan de oren, maar aan wat ertussen zit... :pieker:



:D
"Hoop zagemeel", zei mijn vader steeds vroeger. :arghh:

Trouwens mijn vader gisteren ook eens met de Benz gereden. Is al even geleden dat hij nog een Benz gehad heeft. De laatste is gemakkelijk 10j geleden. Toen ik hem de sleutels gaf, glunderde hij even terug :D
 

EdK

Forumguru
Ach @Cordoba met half jaar tot jaar dan is die er weer op uit gekeken....
Met maand krijgen we al vast de nieuwe minpuntjes te lezen....
Word tijd voor plastische operatie aan zijn oren zodat die begrijpt wat zijn vrouw met SUPERb bedoeld.....:cheers:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan