Kodiaq vragen en weetjes

Henrik

Forumguru
Ik heb 18” velgen in combinatie met Eibachs, dus 1 maatje kleiner. Maar mijn ervaring met de veren is dat de auto er veel lekkerder door rijdt. Hij deint minder, de wegligging is beter en het wordt zeer zeker niet oncomfortabel. Ik denk dat je ervaring icm 19” ongeveer gelijk zal zijn. Ik raad het je aan in ieder geval.
@CDK vond het icm 21” zelfs nog comfortabel volgens mij :D
 

CDK

Forumguru
@mvank01, mijn Kodiaq was door @Antera verlaagd met een Eibach Pro set. Af fabriek stond de auto op 19” welke ik later vervangen heb voor 21” en dat was nog altijd erg comfortabel.
Mijn Kodiaq reed na verlaging veel prettiger. Na de modificatie heeft m’n zoontje nooit meer over misselijkheid / wagenziekte geklaagd. Dat het er bovendien veel beter uit zag was een prettige bijkomstigheid.
 
Laatst bewerkt:

mvank01

Nieuw lid
[mention]CDK [/mention] [mention]Henrik [/mention] [mention]Antera [/mention] tot nu toe hoor ik alleen maar positief nieuws! Mijn dochter begon laatst ook over misselijkheid, wat ze nooit in de auto heeft gehad.
Op sommige momenten vind ik de auto wat apart reageren qua weggedrag maar vind het lastig te bepalen of dit door de huidige set veren komt. Gaat voornamelijk om wegen in de woonwijk. Drempels en geen asfalt wegen.

Zal binnenkort contact opnemen met [mention]Antera [/mention]
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK
Kan iemand vertellen of met een video link de werking van de verschillende standen van de pdc uitleggen op een kodiaq sportline.
Met name de "file parkeer functie" (met die gele blokken in beeld) kan het nergens vinden op het net.
 

C00per

Senior Member
Wie weet de afstand in de kofferbak zoals aangeven op de foto in cm?(5 persoons)
 

Bijlagen

  • Screenshot_20200709-190519_Gallery.jpg
    Screenshot_20200709-190519_Gallery.jpg
    400,2 KB · Weergaven: 100

EdK

Forumguru
Tsja ik had vloegel een zelf gemaakte skelter als je het die naam mag geven ?
Een oud kinderwagen onderstel was de basis en een slotbout M12 was de stuuras...
En naderhand werd hij verbeterd met wat tengels en doorzichtig plastic zodat je met regen droog zat.....
 

C00per

Senior Member
Tsja ik had vloegel een zelf gemaakte skelter als je het die naam mag geven ?
Een oud kinderwagen onderstel was de basis en een slotbout M12 was de stuuras...
En naderhand werd hij verbeterd met wat tengels en doorzichtig plastic zodat je met regen droog zat.....
Zeepkist
 

Sjuppie2001

Actief lid
Tsja ik had vloegel een zelf gemaakte skelter als je het die naam mag geven ?
Een oud kinderwagen onderstel was de basis en een slotbout M12 was de stuuras...
En naderhand werd hij verbeterd met wat tengels en doorzichtig plastic zodat je met regen droog zat.....

Al die eisen tegenwoordig: geen scherpe hoeken, onderdelen/ stukken mogen niet makkelijke afbreken ... vroeggaaahh was dat allemaal nog niet zo belangrijk, een keer een extra wond ofzo was niet erg, daar werd je hard van :-)
(je mocht blijkbaar vroegahh ook gewoon roken bij het tankstation.... alsof het toen niet brandbaar was ofzo :-P)
 
Nee helaas is hier niet de werking te zien hoe je handmatig met die fileparkeer functie om moet gaan.
Je kunt op je scherm dan 4 opties aantikken waaronder de fileparkeer functie.
Ik kan in het boekje niet echt de werking vinden.
Iemand hier ervaring mee en evt een video willen maken?
Thanks alvast

In de 'Rear View Camera' video op die site wordt dat toch uitgelegd. Of bedoel je nog iets anders?
 

Canon-Eye

Forumguru
Dat met die brandstofdampen zit nét een beetje anders. Boven een kopje benzine in de zon kan de concentratie benzinedamp gemakkelijk uitstijgen naar een waarde hoger dan de bovenste explosiegrens (= 7,6%).
In Jip-en-Janneketaal: er zit dan teveel damp in de lucht t.o.v. de aanwezige zuurstof, waardoor het mengsel niet kan exploderen (snel ontbranden). Dan kun je er - in principe - dus met een brandende peuk doorheen gaan tot in de vloeistof alwaar de peuk dan wordt gedoofd door gebrek aan zuurstof.
Maar: "Don't try this at home, kids!" ;)

Voor de volledigheid: als de concentratie benzinedamp b.v. door de wind lager wordt dan 1,4% (= onderste explosiegrens) kan er ook geen explosie plaatsvinden. De uitdaging is, dat je de precieze concentratie niet weet...
Meer info: zie wikipedia-link
 
Laatst bewerkt:

Gert-Jan1971

Nieuw lid
Even een vraag. We hebben vandaag de iPads uitgeprobeerd in de kodiaq. Op zich ging het goed, maar ze gaven aan dat het achterraam nogal spiegels in de iPad. Zou het helpen om die te laten blinderen of helpt dat niet? Iemand ervaring met blinderen en het resultaat voor kijken op een iPad? Alvast bedankt
 
Bovenaan Onderaan