Status
Niet open voor verdere reacties.

brepus13

Forumguru
Ik gok woensdag....? Afgaande op post #930


Overigens knap dat je zolang de onderdelen al in huis hebt en de rust hebt om ze niet te plaatsen. Ikzelf word daar gillend gek van en heb daar het geduld dus niet voor :-)
 

JeSko

Forumguru
@Canon-Eye

Ja je hebt gelijk hoor, mijn deuren zijn ook altijd vast, maar ik heb toch liever niet dat de kinderen ermee te maken krijgen. Zelf reageer ik niet op getoeter, maar toegegeven het frustreert me wel.

@s-line

Soon ;)

@brepus13

Geen last van, ik ben een geduldig mens, heb eerst belangrijkere onkosten gedaan aan het huis en de kleine zo'n elektrische auto gekocht waarin ie kan zitten. :D
 

JeSko

Forumguru
Ziezo Bílý is verlaagd.

Eerste positieve indrukken

- rijd strakker
- bochten leuker en beter
- deinen is fel verminderd
- staat mooi

Maar, er zijn ook negatieve

- het is wat hobbeliger, wat logisch is maar had het niet zo erg verwacht, redelijk onrustig op niet perfecte wegen
- auto gaat nog zakken, vind het eigenlijk nu al zat laag genoeg, hopelijk zakt hij dus niet te veel meer
- plots meer gerammel en gekraak in het interieur, alsof het allemaal nu stevigere optaters krijgt, paar geluiden gehoord die me eerst vreemd waren, jammer

Ga het even aanzien, maar denk dat maatje 18 inch soelaas gaat bieden, doet het dat niet zal ie snel terug omhoog staan.

Hier de foto's.

20200701_101320_copy_1612x1209.jpg 20200701_101332_copy_1612x1209.jpg 20200701_101340_copy_1612x1209.jpg
 

brepus13

Forumguru
Wie mooi wil rijden moet daar wat voor over hebben :-)

jij vond overigens 19 inch icm standaard onderstel al minder comfortabel rijden en je was ruimschoots gewaarschuwd dat eibach veeel meer invloed nog zou hebben op dit comfort. Neem de ongemakken dus voor lief en geniet van de verbeterde wegligging. :thumbsup:
 

Henrik

Forumguru
Ik vind het wel heel mooi staan hoor @JeSko !
Zal het niet zo zijn dat je op den duur went aan het nieuwe rijgevoel? Ik zou niet te overhaast in conclusies geraken als ik jou was. Het staat m erg goed en ik denk dat je er heel veel plezier aan gaat beleven als je eraan gewend bent.
 

Kanerr

Forumguru
Veel en veel beter! Ajoh, beetje vet en olie hier en daar dan kraakt er niks meer :D

Hoeveel heeft je auto gelopen? Ik weet dat na een x km's dempers aardig op hun eind kunnen zijn (net als mijn faab) dan komen klappen harder aan en wordt het hobbeliger.

Maar je kan ook even naar de draagarmen en toplagers kijken.. Deze willen ook vaak op hun einde zijn bij oudere autos..
 

leon-cupra

Forumguru
@JeSko , vraagje. Zou je de link nog hebben van de stoelbescherming van in de S2? Kan het niet onmiddellijk terugvinden.

Knap trouwens die verlaging. En die negatieve punten, ga je mee moeten leren leven denk ik.
 

JeSko

Forumguru
@brepus13

Inderdaad, het is jammer dat een SuperB standaard zo hoog staat, dat lijkt nergens naar. Ik kijk het effe aan, heeft immers genoeg gekost weeral.

@Henrik

Thanx Henrik! Dat hoop ik ja, het is mijn eerste verlaagde auto, daarvoor enkel een softe Fransoos gereden, ik ben dus weinig gewoon. Ik ga het zeker een kans geven, ben er alleen niet zo van weggeblazen zoals de meesten hier.

@Canon-Eye

Jhaja goed idee :D alleen jammer dat autorijden bij jullie zo duur is en dat jullie pindasaus op jullie fritten doen:maakmegek:

Bedankt @Kanerr , zeer zeker beter zo, met de looks ben ik meer dan content. Auto zit nu op 64300 km, dus dat is niet veel, is vorige maand 6 jaar geworden. Moet ik eens kijken, uit mijn hoofd weet ik het niet juist, de bandenboer vertelde me dat met 19 inch dit de enige maat was die kon voor de Belgische keuring:pieker:

@leon-cupra

Eens effe zoeken wacht even.

@s-line

Haha wist ik :tegek:
 

leon-cupra

Forumguru
Thx @JeSko. Eens twee bestellen voor in de Benz. Alcantara en kinderzitjes ... slechte combo :nono:
Wss ook nog op zoek naar andere kinderzitjes die wat smaller zijn ter bescherming van de "wangen" van de stoelen.
 

JeSko

Forumguru
@leon-cupra

Np! Ja inderdaad dat is geen beste combinatie :nono: als de kindjes wat ouder zijn kan je eens kijken voor isofix stoelen met smalle basis, wij hebben er zo eentje staan thuis op reserve maar dan zonder isofix. En zoiets past makkelijk:thumbsup:
 

leon-cupra

Forumguru
Kids zijn al 9 en 7. Hebben dus nog wel een verhoging nodig. In de superb gebruiken we nog steeds de kinderzitjes van vroeger maar dan zonder de rugleuning(kan je eraf doen). Maar zijn redelijk brede zitjes. In de mazda heb ik al de smalste moeten nemen. En vanmorgend in Benz vanachter gezeten (nog heel comfortabel voor een volwassene) maar met de redelijk voorgevormde zetels gaat het problemen geven :nono:
Eens op zoek naar smalle verhoogzitjes.
 

JeSko

Forumguru
Op aanraden van een kennis heb ik de veren laten monteren bij een andere zaak dan eerst gepland. Ik moet zeggen dat ik daar al snel spijt van had, prijs voor montage en uitlijnen was 270, geen idee of dat veel is, heb er uiteindelijk anderhalf uur mogen wachten, wat me vrij vlot lijkt.

Maar vriendelijkheid was daar ver zoek, de man aan de balie viel nog mee, maar de mechaniekers waren nog te lui om je te begroeten, ik stond daar maar met mijn auto, niemand legde ook maar enig oogcontact, nadat ik de auto binnen reed vroeg ik na 5 minuten vruchteloos contact te zoeken maar of ik voor hen nog wat kon betekenen, neen was het antwoord kort en krachtig, ik zei daarop dat ik dan maar zou gaan wachten in de zaal, Oké.

Nadat de man aan de balie me verzocht om te gaan testrijden wandelde ik naar de auto, waarop de mechanieker droog zei: als ge iets hoort terugdraaien. Met een dan ook maar kordate OK, stapte ik in. Testrit gemaakt, terug binnen voor uitlijning. Weer 5 minuten daar staan draaien zonder ook maar enig contact, dus zelf maar naar de wachtzaal gewandeld.

Uiteindelijk zei de man aan de balie dat de attesten pas over drie maanden zouden worden ingevuld als dat goed was voor mij, omdat de auto dan nog zakt en ik pas over 3-4 maanden naar de keuring moet. Ik ging de auto dan maar halen achteraan, de jongen die uitlijnde leek me iets vriendelijker, dat weer wel. Ben vertrokken en heb ze bedankt voor hun werk, en kreeg een Joooow als afscheid.

Éénmaal thuisgekomen merkte ik dat de auto vol smeer hing, zowel aan het portier als aan de kofferklep, een stoel hoes kennen ze daar ook niet merkte ik op. Spijtig dat zij de documentatie hebben om over 4 maand de auto te laten keuren, ik moet dus nog terug naar daar. Met tegenzin.

Eerste en laatste keer.

Ga de naam hier niet delen, zo zit ik niet in elkaar en de overige reviews zijn goed. Kan dus zijn dat ik pech had, maar vriendelijkheid en netheid zijn minstens zo belangrijk als het gedane werk.
 
Laatst bewerkt:

JeSko

Forumguru
Heb het er met hem gisteren over gehad, hij vroeg me te beschrijven welke mechaniekers er rond liepen, enkele daarvan herkende hij niet, zelf was het 1.5 jaar geleden dat ie er nog geweest was door omstandigheden, op zo'n tijd kan er veel veranderen natuurlijk. Maar met een goed gevoel reed ik niet naar huis.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan